Mówi: | Karolina Masalska |
Funkcja: | specjalista ds. PR |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
Grudzień i styczeń to czas internetowej aktywności dietetyków, trenerów i klubów fitness. Internauci żywo dyskutują o odchudzaniu
Na przełomie roku w internecie jednym z dominujących tematów były postanowienia noworoczne dotyczące odchudzania. Gorącą debatę na ten temat przerwano tylko na kilka dni świątecznych, kiedy niewiele osób przestrzega diety. Grudzień i styczeń to okazja dla firm zajmujących się szeroko pojętym zdrowym trybem życia, trenerów, a także klubów fitness i sklepów sportowych. Najbardziej aktywni są jednak specjaliści od diet.
Według danych IMM od grudnia w internecie pojawiło się ponad 85 tys. wzmianek dotyczących odchudzania, z czego prawie połowa ukazała się na Facebooku. 65 tys. stanowiły wpisy unikalnych użytkowników dotyczące postanowień noworocznych.
– Postanowienia noworoczne mają to do siebie, że często nie są realizowane. Zależy to głównie od naszej motywacji, która jednak w okresie świątecznym nieco spada. W święta użytkownicy nie za bardzo lubią się odchudzać, o czym świadczy fakt, że jednak informacji o odchudzaniu pojawiło się zdecydowanie mniej – zwraca uwagę w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Karolina Masalska specjalista ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów.
Internauci powrócili do tematu tuż przed sylwestrem. W dniach 28–31 grudnia pojawiło się 12 tys. wzmianek.
– Wpisy były związane z tym, że każda z pań chciałaby założyć swoją wymarzoną, ulubioną sukienkę, a niekoniecznie zaszywać ją na sobie po obfitych świątecznych obiadach. Jest to związane z powiedzeniem: „nowy rok, nowa ja”. Na ten temat pojawiło się również dużo memów w sieci, które powstają w odniesieniu do postanowień noworocznych – mówi Masalska.
Dyskusja na temat odchudzania nie ucichła również na początku stycznia. W pierwszych siedmiu dniach nowego roku pojawiło się ponad 19,5 tys. informacji w internecie oraz social mediach.
– Szacuje się, że ze wszystkich informacji, które ukazały się na temat odchudzania, około 20 proc. odnosiło się do różnego rodzaju ćwiczeń, treningów i fitnessu – mówi Masalska.
Dlatego czas poświąteczny to doskonały okres dla firm produkujących sprzęt sportowy bądź promujących zdrowy tryb życia.
– Trenerzy personalni czy eksperci ds. fitnessu prześcigali się w internecie i social mediach, żeby zachęcić wszystkich internautów do pracy nad sobą. Radzili jak schudnąć w jak najszybszym czasie i zapewniali, że po plaży w przyszłym roku na pewno będziemy biegać z figurą modelki Victoria’s Secret – mówi Karolina Masalska.
Z analizy wpisów wynika, że planując odchudzanie, Polacy zdecydowanie wolą postawić na wyrzeczenia niż wysiłek. Od ofert sportowych większą uwagę internautów przykuły diety.
– Informacje na ten temat stanowiły ponad 80 proc. wszystkich informacji, które dotyczyły odchudzania. Najczęściej tego typu wpisy pojawiały się na Instagramie – ponad 3 tys. informacji. Były to głównie zdjęcia, przepisy, porady od innych internautów, jakie suplementy diety warto stosować i jakie się sprawdziły. Najczęściej stosowano hashtag #dieta albo #fitandhealthy – wyjaśnia specjalista ds. PR w IMM.
Do pobrania
Czytaj także
- 2025-04-07: Księża zgłaszają duże poczucie zagrożenia. Połowa badanych doświadczyła agresji w ostatnim roku
- 2025-04-07: Duże zmiany w globalnym handlu. Polska może stracić nawet 0,43 proc. PKB
- 2025-04-02: Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-03-25: Brakuje kompleksowej strategii dotyczącej uzależnień dzieci i młodzieży. Problemem nie tylko alkohol i nikotyna
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-03-18: Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami
- 2025-03-10: Sylwia Bomba: Przez 10 lat odchudzałam się bezskutecznie. Potrafiłam codziennie biegać 15 km albo w ogóle nie jeść
- 2025-02-27: Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.