Mówi: | Karolina Masalska |
Funkcja: | specjalista ds. PR |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
Grudzień i styczeń to czas internetowej aktywności dietetyków, trenerów i klubów fitness. Internauci żywo dyskutują o odchudzaniu
Na przełomie roku w internecie jednym z dominujących tematów były postanowienia noworoczne dotyczące odchudzania. Gorącą debatę na ten temat przerwano tylko na kilka dni świątecznych, kiedy niewiele osób przestrzega diety. Grudzień i styczeń to okazja dla firm zajmujących się szeroko pojętym zdrowym trybem życia, trenerów, a także klubów fitness i sklepów sportowych. Najbardziej aktywni są jednak specjaliści od diet.
Według danych IMM od grudnia w internecie pojawiło się ponad 85 tys. wzmianek dotyczących odchudzania, z czego prawie połowa ukazała się na Facebooku. 65 tys. stanowiły wpisy unikalnych użytkowników dotyczące postanowień noworocznych.
– Postanowienia noworoczne mają to do siebie, że często nie są realizowane. Zależy to głównie od naszej motywacji, która jednak w okresie świątecznym nieco spada. W święta użytkownicy nie za bardzo lubią się odchudzać, o czym świadczy fakt, że jednak informacji o odchudzaniu pojawiło się zdecydowanie mniej – zwraca uwagę w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Karolina Masalska specjalista ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów.
Internauci powrócili do tematu tuż przed sylwestrem. W dniach 28–31 grudnia pojawiło się 12 tys. wzmianek.
– Wpisy były związane z tym, że każda z pań chciałaby założyć swoją wymarzoną, ulubioną sukienkę, a niekoniecznie zaszywać ją na sobie po obfitych świątecznych obiadach. Jest to związane z powiedzeniem: „nowy rok, nowa ja”. Na ten temat pojawiło się również dużo memów w sieci, które powstają w odniesieniu do postanowień noworocznych – mówi Masalska.
Dyskusja na temat odchudzania nie ucichła również na początku stycznia. W pierwszych siedmiu dniach nowego roku pojawiło się ponad 19,5 tys. informacji w internecie oraz social mediach.
– Szacuje się, że ze wszystkich informacji, które ukazały się na temat odchudzania, około 20 proc. odnosiło się do różnego rodzaju ćwiczeń, treningów i fitnessu – mówi Masalska.
Dlatego czas poświąteczny to doskonały okres dla firm produkujących sprzęt sportowy bądź promujących zdrowy tryb życia.
– Trenerzy personalni czy eksperci ds. fitnessu prześcigali się w internecie i social mediach, żeby zachęcić wszystkich internautów do pracy nad sobą. Radzili jak schudnąć w jak najszybszym czasie i zapewniali, że po plaży w przyszłym roku na pewno będziemy biegać z figurą modelki Victoria’s Secret – mówi Karolina Masalska.
Z analizy wpisów wynika, że planując odchudzanie, Polacy zdecydowanie wolą postawić na wyrzeczenia niż wysiłek. Od ofert sportowych większą uwagę internautów przykuły diety.
– Informacje na ten temat stanowiły ponad 80 proc. wszystkich informacji, które dotyczyły odchudzania. Najczęściej tego typu wpisy pojawiały się na Instagramie – ponad 3 tys. informacji. Były to głównie zdjęcia, przepisy, porady od innych internautów, jakie suplementy diety warto stosować i jakie się sprawdziły. Najczęściej stosowano hashtag #dieta albo #fitandhealthy – wyjaśnia specjalista ds. PR w IMM.
Do pobrania
Czytaj także
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-13: Do lutego 2025 roku państwa ONZ muszą przedstawić swoje nowe zobowiązania klimatyczne. Na razie emisje gazów cieplarnianych wciąż rosną
- 2024-12-03: Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
- 2024-12-03: W rządowym planie na rzecz energii i klimatu zabrakło konkretów o finansowaniu transformacji. Bez tego trudno będzie ją przeprowadzić
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-11-21: Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
- 2024-11-07: Ostatni moment na przygotowanie samochodu do zimy. Wśród zaleceń nie tylko wymiana opon, ale i sprawdzenie oświetlenia
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.