Newsy

Młodzi z szansą na staże w agencjach PR w Londynie, Pradze i Bukareszcie. IMM organizuje konkurs „PRaktykuj za granicą”

2015-05-07  |  06:15

Opracowanie dobrej strategii komunikacyjnej jest warunkiem powodzenia kampanii w mediach. To kluczowe zadanie, a jednocześnie najtrudniejsze, tym bardziej dla osób dopiero rozpoczynających pracę w tej branży. Stworzenie strategii komunikacyjnej podejmującej ważny społecznie temat będzie zadaniem dla początkujących w branży, którzy chcieliby wziąć udział w konkursie „PRaktykuj za granicą” organizowanym przez IMM. Do wygrania jest staż w jednej z dużych agencji PR w Londynie, Pradze lub Bukareszcie.

Od początku kwietnia trwa 11. edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów – mówi Monika Tomsia, specjalista ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów. – Studenci mają za zadanie przygotować strategię komunikacji dla wybranej fundacji, która nas wspiera w tym roku, w jednym z trzech istotnych społecznie tematów – „Pomagamy ludziom”, „Pomagamy zwierzętom” lub „Promujemy kulturę”.

W tym roku studenci mogą stworzyć strategię komunikacyjną dla Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, fundacji Międzynarodowy Ruch na rzecz Zwierząt Viva! lub dla działającego przy Galerii Zachęta Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Pierwszym etapem jest przygotowanie briefu dla wybranej fundacji (termin mija z końcem maja).

Jak podkreśla Tomsia, stworzenie takiej strategii nie jest prostym zadaniem, dlatego ci, którzy biorą udział w konkursie, mogą wesprzeć się na przygotowanym dla nich poradniku.

 – Strategia komunikacji jest podstawowym narzędziem, bez którego nie może powstać żadna kampania komunikacyjna. W ten sposób możemy określić sobie jasno cel, zweryfikować ewentualne problemy i poszukać dla nich rozwiązania. A przede wszystkim odpowiednio nakreślona strategia pozwoli osiągnąć optymalny efekt komunikacyjny dla fundacji i przyczyni się do rozpowszechnienia istotnego społecznie tematu – zaznacza specjalistka ds. PR.

Jedną z podstawowych zasad jest stworzenie solidnej bazy strategii komunikacji, czyli przeprowadzenie badań i analiz. W przypadku gdy wykorzystywane są już istniejące badania, istotna jest ich szczegółowa analiza i komentarz do nich.

Ponadto trzeba wiedzieć, o czym mowa, czyli dokładnie poznać problem, uwarunkowania, otoczenie, poznać realia firmy, sprawdzić, jakie dotychczas realizowała pomysły komunikacyjne, czy one się sprawdziły, być może wychwycić błędy, na pewno nie warto powielać istniejących już kampanii – wylicza ekspertka.

Przygotowana strategia powinna być możliwa do wykonania – trzeba więc poznać budżet, jakim dysponuje klient. Eksperci radzą, by skupić się raczej na jednym konkretnym pomyśle – spośród kilku wybrać ten najlepszy i dopracować go w najmniejszych szczegółach, ponieważ firmy oczekują zwykle konkretnych propozycji działań.

Przygotowana komunikacja powinna być dopasowana do potrzeb konkretnej organizacji. Nie można też zapominać do kogo ma być skierowana strategia – należy dobrać odpowiedni przekaz medialny, czy środki komunikacji.

Ekspertka wskazuje, że dobrze jest zejść z utartych ścieżek, nie powielać schematów, tylko zaufać własnej intuicji. Liczy się oryginalność, ale nie oznacza to szokowania językiem. Dla jurorów istotne jest zaangażowanie w temat, np. przeprowadzenie własnych badań.

Na początku lipca zostanie ogłoszona lista tych, którzy okazali się najlepsi w pierwszym etapie. W drugim trzeba będzie wykorzystać analizę zgromadzonych danych, ostatnim będzie przygotowanie prezentacji w języku angielskim. Dla zwycięzców może być to pierwszy krok w rozwoju kariery w dziedzinie public relations. W dotychczasowych dziesięciu edycjach konkursu wzięło udział blisko 1 tys. osób, z czego 30 zostało wysłanych na staż.

W tym roku studenci mają możliwość wygrania staży zagranicznych w agencji PR Fleishman-Hillard w Londynie, w agencji LEWIS PR w Pradze oraz w dziale komunikacji firmy MediaTrust w Bukareszcie – wskazuje Monika Tomsia.

Honorowy patronat nad konkursem objął Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Do pobrania

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

Handel

Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

Nauka

Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.