Newsy

Pierwsze efekty udziału naszych firm w targach CeBIT 2013. Firma Sare podpisała kontrakt

2013-03-13  |  06:15
Mówi:Tomasz Pruszczyński
Funkcja:Prezes
Firma:SARE
  • MP4
  • Udział w targach CeBIT, czyli największych na świecie targach IT i nowych technologii może przynieść biorącym w nich udział wystawcom wymierne korzyści. Przekonała się o tym firma Sare, czyli wiodąca agencja e-mail marketingu. Rybniczanie sfinalizowali właśnie umowę z amerykańskimi partnerami, z którymi nawiązali kontakt podczas ubiegłorocznej imprezy. Dzięki zawartemu porozumieniu zyskają dostęp do nowych rynków. 

    Sare udało się podpisać kontrakt partnerski dzięki nawiązanym podczas ubiegłorocznego CeBIT-u kontaktom z firmą marketingową z USA. Na razie trudno przewidywać, jakie przyniesie to efekty biznesowe. Zależy to od skuteczności samego partnera, jak i wielu innych czynników.

    – Wiadomo, że rynek jest duży, ale też jest bardzo konkurencyjny – zdaje sobie z tego sprawę prezes rybnickiej spółki, Tomasz Pruszczyński. – Mieliśmy testy wydajnościowe i efektywnościowe naszego systemu, także sprawuje się bardzo dobrze, co pozwala wierzyć, że argumenty technologiczne i merytoryczne pozwolą nam być obecnym na tamtym rynku.

    Tym bardziej, że firma, jak zapewnia jej prezes cały czas udoskonala pracę systemu, rozbudowując jego funkcjonalność. Chodzi o remarketing, czyli formę reklamy, która polega na dotarciu do użytkownika, który wcześniej już odwiedził daną stronę internetową oraz o marketing automation, które pozwala przedsiębiorcom na dokładnym określeniu preferencji potencjalnych klientów.

    – Już wdrażamy takie rozwiązania, testowo u naszych klientów – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Tomasz Pruszczyński. – Drugie półrocze tego roku, to będzie okres właśnie takiego marketingu automation i wsparcia Sare jako narzędzia.

    Sare jest jedną z czterech największych firm działających na rozwijającym się wciąż polskim rynku e-mail marketingowym. Firma dostarcza zaawansowane narzędzia wykorzystywane m.in. w komunikacji newsletterowej, reklamowych kampaniach e-mailingowych oraz programach lojalnościowych.

    – Około 60 proc. banków w Polsce korzysta z naszego systemu – mówi Tomasz Pruszczyński, prezes zarządu spółki Sare – Są też firmy motoryzacyjne oraz z sektora handlu i usług.

    Jak mówi Pruszczyński, przedsiębiorcy wybierają Sare, bo system, przede wszystkim gwarantuje, że reklama, na pewno trafi do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.

    – To nie są niechciane maila jak spam, tylko właśnie maile, które zakładamy, że Ci ludzie sobie życzą – wyjaśnia. – Zapisują się do newsletterów, korzystają z jakiś sklepów czy informacyjnych serwisów internetowych i tam, te maile do niech docierają.

    Dzięki czemu są skuteczne, pozwalają zwiększyć sprzedaż reklamowanych czy polecanych w ten sposób produktów, co przekłada się z kolei na dochody reklamodawców.

    – Owszem, nasz system trochę kosztuje, ale pokazujemy, że on się zwraca bardzo szybko i pomagamy zarabiać pieniądze naszym klientom – dodaje szef spółki Sare.

    Firma może pochwalić się ponad ośmioletnim doświadczeniem na rynku. Rynku nowym, innowacyjnym, dopiero rozwijającym się. Rybnicka spółka dwa lata temu zadebiutowała na warszawskim parkiecie. Jej akcje notowane są na rynku NewConnect.

    – Szacuję, że jesteśmy liderem tego rynku w Polsce, zdecydowanie – mówi prezes spółki Sare , dodając jednocześnie, że jego ambicje sięgają znacznie dalej. Stąd pomysł zdobycia międzynarodowych rynków.

    – Aktualnie mamy system w wersji rosyjskojęzycznej, także wchodzimy na rynki wschodnie – mówi Pruszczyński.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

    Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

    Handel

    Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

    Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

    Nauka

    Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

    Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.