Mówi: | Robert Bednarski |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Grupa Onet |
Połączenie Onetu z Ringier Axel Springer pod koniec roku
Największy polski portal internetowy przygotowuje się do przejścia w ręce wydawcy m.in. Newsweeka i Faktu. Strony transakcji czekają na zgodę urzędu antymonopolowego. Ta ma zostać wydana do końca roku. – Są wszelkie przesłanki do tego, aby ta transakcja się zakończyła w sposób pozytywny – mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Robert Bednarski, prezes Onetu.
Ewentualne wpływy transakcji na polski rynek bada teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
– Przewidujemy, że cała transakcja zostanie zakończona w IV kwartale. Biorąc pod uwagę jej charakter i obecny proces weryfikacji urzędu antymonopolowego, nie możemy w tej chwili pracować nad żadnymi wspólnymi ofertami, ani elementami synergii. Ale niewątpliwie jest szereg pól, które możemy z sukcesem dla grupy eksplorować i rozwijać – tłumaczy szef Onetu.
Grupa TVN podjęła decyzję o sprzedaży pakietu kontrolnego Onetu Ringier Axel Springer Polska na początku czerwca. 76 proc. akcji Onetu trafi bezpośrednio w ręce wydawnictwa. Pozostała część należeć będzie do spółki joint-venture, w której udziały Ringier Axel Springer wyniosą 75 proc., a TVN 25 proc. Ponad 950 mln złotych za tę transakcję ma m.in. zmniejszyć dług netto telewizyjnej spółki, szacowany na koniec II kwartału na 2,74 mld zł.
Onet może okazać się dobrą inwestycją. Jego przychody z reklam zwiększyły się mimo zapaści na rynku reklamy.
– Rynek reklamy internetowej zachowuje się nieco bardziej stabilnie niż rynek reklamy telewizyjnej. Jednak nie mamy szczepionki na kryzys i też odczuwamy jego skutki. Ale przychody reklamowe naszego głównego biznesu, jakim jest Onet.pl, wzrosły o ponad 4 proc., co uważamy za świetny wynik, biorąc pod uwagę zamieszania wokół rynku reklamowego – twierdzi Robert Bednarski.
Użytkownicy Onetu, w związku ze zmianą właściciela, nie powinni obawiać się wielkich zmian. Szefowie portalu zapowiadają, że zachowa on swój charakter, w tym bezpłatny dostęp do treści. Choć takie zmiany – za pomocą słowackiego systemu Piano Media – wprowadzi kilkanaście redakcji w kraju (m.in. Axel Springer, Polska Presse, Polskie Radio).
– Nie planujemy zamykania naszego kontentu dla użytkowników. Kontent był, jest i będzie za darmo. Naszym celem jest dostarczenie jak najszerszego portfolio treści, o najszerszej tematyce i dopasowanie go do potrzeb użytkowników. To jest jedna z bardzo istotnych podstaw naszej strategii i będziemy się tego trzymać – podkreśla prezes Grupy Onet.
Portal wciąż jednak doskonali się. Po sześciu miesiącach pracy kilka dni temu wprowadzono szereg udoskonaleń, w tym nową ofertę Onet VOD (m.in. zwiększono bazę do 700 filmów), poprawiono i wzbogacono również stronę główną portalu.
– Ona jest postawiona już na zupełnie nowej, innowacyjnej platformie cloudowej, dwukrotnie szybsza od dotychczasowej strony głównej. Sądzę, że niedługo pojawią się testy, które pokażą, jak się pozycjonujemy w tym zakresie wobec szeroko rozumianej konkurencji krajowej i zagranicznej – informuje Robert Bednarski.
Onet.pl to najstarszy polski portal. W 1995 roku założyli go ludzie skupieni wokół firmy Optimus. W 2001 roku przejęła go grupa ITI. Portal od lat należy do czołówki najchętniej odwiedzanych witryn w kraju.
Czytaj także
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
- 2024-10-17: Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
- 2024-09-03: Jessica Mercedes: Mój brat został potrącony na pasach, mimo że miał zielone światło. Była to dla nas strasznie stresująca sytuacja
- 2024-09-24: Aleksandra Adamska: Mój kalendarz zapełniony jest po brzegi. Mam taką ilość zobowiązań zawodowych, że nie jestem już w stanie zrobić nic dodatkowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.