Newsy

Połowa Polaków podczas oglądania telewizji korzysta jednocześnie z innych urządzeń elektronicznych. Dla reklamodawców to szansa na wzmocnienie przekazu

2014-09-01  |  06:00
Mówi:Dagmara Robak
Funkcja:partner, business planning
Firma:Mindshare Polska
  • MP4
  • Multiscreening to trend, który na dobre zadomowił się na polskim rynku. Polacy coraz częściej jednocześnie korzystają z kilku ekranów, czyli dzielą swoją uwagę pomiędzy telewizor, laptop, smartfon i tablet. To szansa dla reklamodawców na podkreślenie swojego komunikatu w dodatkowym medium.

    Połowa Polaków podczas oglądania telewizji robi jednocześnie inne rzeczy, np.: korzysta ze smartfonów lub przegląda coś na tablecie. Zdarzają się również tacy, którzy próbują grać na konsoli do gier – wylicza Dagmara Robak, partner, business planning w domu mediowym Mindshare Polska, który jest autorem badania dotyczącego multiscreeningu.

    Podczas badania „Multiscreening internauci byli pytani o korzystanie z następujących urządzeń: telewizora, laptopa, smartfona, komputera stacjonarnego, tabletu, konsoli do gier oraz czytnika e-booków. Wynika z niego, że oglądając telewizję, Polacy najczęściej korzystają jednocześnie z laptopa (46 proc.) lub smartfona (41 proc.). Trzymając w ręku smartfona, równocześnie spoglądamy w ekran telewizora (56 proc.), laptopa (39 proc.), komputera stacjonarnego (23 proc.) lub tabletu (11 proc.). Tablet najchętniej jest łączony z telewizorem (48 proc.), smartfonem (29 proc.) lub laptopem (15 proc.).

    Zdaniem Robak dla rynku mediowego to istotne dane, bo pokazują, jak zmieniają się zwyczaje i w jaki sposób reklamodawcy powinni dostosować się do tego, co robią ich grupy docelowe.

    Jeśli wiemy, że osoby, które są poddane oddziaływaniu komunikatu reklamowego w telewizji, mają skłonność do jednoczesnego korzystania ze smartfona bądź tabletu, możemy to wykorzystać do tego, aby uzupełnić komunikat telewizyjny dodatkowym przekazem w mobilu lub na innym dodatkowym ekranie – przekonuje w rozmowie z Newserią Dagmara Robak.

    Jej zdaniem podzielność uwagi odbiorców powinna mieć przełożenie zarówno na autorów treści, jak i reklamodawców.

    – Musimy postawić nacisk na kreatywne podejście, aby zainteresować, a następnie zatrzymać odbiorców, dywersyfikując jednocześnie kanały dotarcia – dodaje.

    Badanie zrealizowane przez Mindshare zwraca uwagę także na przywiązanie Polaków do poszczególnych urządzeń. Według niego polscy internauci równie chętnie korzystają z laptopa (88 proc.), jak z telewizora (93 proc.). Do tej grupy powoli dołącza także smartfon (76 proc.), który jest jednocześnie najbardziej osobistym urządzeniem.

    90 proc. ankietowanych deklaruje, że nie dzieli tego urządzenia z żadnym innym członkiem gospodarstwa domowego. Podobne przywiązanie można zauważyć wyłącznie w przypadku czytników e-booków – potwierdza Dagmara Robak.

    Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku tabletów, które zdecydowanie częściej, podobnie jak laptopy, są wykorzystywane przez wielu członków gospodarstwa domowego.

    Zadania służbowe najczęściej wykonujemy na komputerach – stacjonarnych (61 proc.) i laptopach (59 proc.). Do surfowania w sieci służy nam laptop (85 proc.), ale też smartfon (60 proc.) i tablet (55 proc.). Gramy, uczymy się, oglądamy video i robimy zakupy online głównie na laptopach, zaś do słuchania muzyki najczęściej wybieramy laptopy (67 proc.) i smartfony (58 proc.).

    Podczas badania „Multiscreening internauci byli pytani o korzystanie z następujących urządzeń: telewizora, laptopa, smartfona, komputera stacjonarnego, tabletu, konsoli do gier oraz czytnika e-booków. Badanie zostało zrealizowane w czerwcu 2014 r.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

    Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

    Ochrona środowiska

    Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

    Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.