Newsy

Prezes PZU zadowolony z efektów zmiany wizerunku

2012-06-12  |  06:45
Mówi:Andrzej Klesyk
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PZU S.A.
  • MP4

    Odświeżone logo i marka PZU za 25 mln zł. Zdaniem Andrzeja Klesyka, prezesa PZU, efekty zmian pokazują, że warto było zainwestować w nowy wizerunek. W ten sposób odpiera krytykę tych, którym logo się nie podoba.  Krytykują ludzie w moim wieku lub starsi, którzy byli przyzwyczajeni do poprzedniego  podkreśla Andrzej Klesyk.

    Jak podkreśla prezes PZU, odświeżenie marki przyniosło oczekiwane rezultaty.

      Jestem bardzo zadowolony z rebrandingu. Po pierwsze dlatego, że jego koszty są znikome w porównaniu z kosztami jakiegokolwiek innego rebrandingu w Polsce. Przypomnę, że całość kosztów to grubo poniżej 25 mln złotych  mówi Andrzej Klesyk.

    To zdecydowanie mniej niż na proces rebrandingu wydały m.in. firmy telekomunikacyjne. Zmiana marki Era na T-Mobile kosztowała Deutsche Telekom ok. 100 mln zł. Likwidacja marki TP SA i zamiana w Orange to koszt ponad 90 mln zł.

    PZU przyznaje, że zmieniając logo chce zmienić postrzeganie spółki przez klientów. 

      Zmiana logo, jego odświeżenie spowodowało, że jesteśmy dużo bardziej atrakcyjni wizerunkowo dla młodych ludzi  zapewnia Andrzej Klesyk.

    Nowe logo ma symbolizować uproszczenie procedur i nowoczesne rozwiązania stosowane w spółce. Chodzi m.in. o szersze zastosowanie internetu czy skrócenie procesu likwidacji szkód.

    Prezes PZU nie przejmuje się głosami sceptyków, którym nie podoba się zmiana wizerunku.

      Krytyka, którą czasem słyszę, to są osoby w moim wieku i starsze, a więc osoby, które całe życie oglądały poprzednie logo. Przypomnę, że to logo zostało wymyślone na początku lat 90.  mówi Andrzej Klesyk.

    I dodaje, że nie ma dla niego lepszego komplementu niż wówczas, kiedy zmianę wizerunkową chwalą współpracownicy.

      Moi koledzy z Litwy powiedzieli: panie prezesie, wreszcie sowiecki medal zniknął z naszych klap. Dla nas PZU nie istniało przez ostatnie 20 lat. Przyszliście tutaj, otworzyliście swoją działalność jako nowoczesna firma, a jako swój znak prezentowaliście logo sowieckie, tak jak to było za czasów komunistycznych, kiedy myśmy dostawali tu medale  opowiada prezes PZU.

    Z badań przeprowadzonych pod koniec maja przez firmę GfK Polonia, ponad połowie respondentów podoba się nowy wizerunek firmy i zmienione logo. Ponad 40 proc. pytanych po obejrzeniu nowych spotów reklamowych przyznało, że wzięłoby PZU pod uwagę w wyborze ubezpieczyciela, a co trzeci pytany zrobiłby to w pierwszej kolejności.

    PZU planuje, by nowa identyfikacja wizualna została wprowadzona we wszystkich placówkach do końca sierpnia. Obejmie to ponad 1 tys. oddziałów PZU i placówek agencyjnych.

    Ubezpieczyciel w ciągu następnych 2-3 lat zamierza również zmienić system informatyczny. Do końca sierpnia będzie rozstrzygnięty przetarg na jego dostawcę.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

    Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

    Bankowość

    RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

    W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

    Handel

    Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

    – Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.