Mówi: | Robert Bednarski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Grupa Onet.pl |
Rynek wideo w internecie rozwija się dynamicznie. Dalsze inwestycje w ten segment planuje Grupa Onet.pl
Już co czwarty odwiedzający portal Onet.pl ogląda materiały wideo, a suma ich odtworzeń w kwietniu przekroczyła 55 mln. Rynek wideo w Polsce czeka w najbliższych latach dynamiczny rozwój – to za sprawą inwestycji w ten segment zarówno graczy online'owych, jak i mediów tradycyjnych. Wideo – obok kontentu na urządzenia mobilne – będzie główną siłą napędową rozwoju rynku reklamy internetowej.
– Nasze autorskie formaty wideo – krótkie formy informacyjne i rozrywkowe oraz materiały dostępne w ramach usługi VOD, jak treści premium, filmy, seriale czy dokumenty tygodniowo, ogląda prawie 4,5-5 mln użytkowników. To prawie jedna czwarta internautów odwiedzających strony portalu i doskonały wynik, jak na nasze krajowe realia – szacuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Robert Bednarski, prezes zarządu Grupy Onet.pl i zdradza, że w kwietniu materiały wideo oferowane przez Onet.pl były odtwarzane 55-57 mln razy.
Bednarski podkreśla, że tak dobre wyniki są efektem inwestycji w ten segment, które zrealizowano na przestrzeni ostatnich 3-4 lat.
– Nasze inwestycje zakończyły się sukcesem. Posiadamy własne studio, a także doskonały team kilkudziesięcioosobowy, który zajmuje się produkcją naszych formatów, jest ich już ok. 20. Szereg dziennikarzy, reporterów wideo pracuje bezpośrednio na poszczególnych obszarach tematycznych, kanałach, serwisach. Efektem tej pracy są materiały reporterskie, m.in. z Ukrainy czy rajdu Dakar, a także inne materiały, np. lifestyle'owe, pokazy mody, również na żywo – wylicza Bednarski.
Jak podkreśla, Onet.pl, obok platformy YouTube, jest zdecydowanym liderem w tej kategorii w Polsce. W gronie istotnych graczy Bednarski wymienia także stacje telewizyjne – jak TVN czy Polsat, które również od kilku lat są aktywne w internecie.
– Rynek kontentu wideo będzie się zmieniał, wciąż mamy do czynienia z jego wczesną fazą rozwoju. Wpłynie na to bezpośrednio rozwój urządzeń z dostępem do sieci, szczególnie szerokopasmowych i LTE. Wideo będzie rosło w siłę i spodziewam się fali dużych inwestycji w ten obszar ze strony nie tylko podmiotów online’owych, lecz także mediów tradycyjnych – przewiduje prezes Grupy Onet.pl.
Bednarski szacuje, że w perspektywie kilku kolejnych lat rynek wideo w naszym kraju zwiększy się kilkukrotnie i będzie, obok reklamy mobilnej, główną siłą napędową rozwoju segmentu reklamy internetowej w Polsce.
Czytaj także
- 2024-04-24: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej
- 2024-01-16: Sarkazm może być cennym narzędziem w komunikacji. Pomaga odbiorcy otworzyć się na perspektywę nadawcy [DEPESZA]
- 2024-01-09: Nadmierny kontakt dziecka z urządzeniami cyfrowymi negatywnie wpływa na rozwój mózgu. Mogą się pojawić problemy z opanowaniem mowy, kontrolą emocji i koncentracją
- 2023-07-04: Katarzyna Butowtt: Początek reklam w Polsce był dosyć dziwny, siermiężny, ale szybko się rozwinął. Było to dla nas bardzo opłacalne wyzwanie
- 2023-06-13: Hanna Bakuła: Wracam do moich felietonów z „Playboya”. Prowadzę też w internecie pogadanki na temat seksu i mam bardzo pochlebne opinie
- 2022-06-02: Ewa Szabatin: Wcześniej często dostawałam od reklamodawców coś, czego nie nosiłam ani nie używałam. Teraz bardzo skrupulatnie wybieram współpracę z markami
- 2022-02-08: Robert Kochanek: „Legalny Kochanek” na YouTubie zaczyna się dość ciekawie i prężnie rozwijać. Rozmawiam z kobietami z różnych światów niemal na każdy temat [AUDIO]
- 2021-11-30: Rynek reklamy ma już za sobą kryzys związany z pandemią. Wydatki w internecie przekraczają już budżety na TV
- 2021-08-10: Budząca kontrowersje technologia deep fake to przyszłość wideo. Coraz chętniej sięgają po nią firmy i filmowcy
- 2021-07-27: Spersonalizowana komunikacja jest o 200 proc. skuteczniejsza. Jej przyszłością jest programowalne i interaktywne wideo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.