Newsy

Santander Consumer Bank zyskuje na współpracy z Justyną Kowalczyk. Klienci są gotowi wiązać się z bankiem na dłużej

2016-05-06  |  06:45
Mówi:Arkadiusz Przybył, prezes zarządu Santander Consumer Banku

Justyna Kowalczyk, mistrzyni olimpijska w biegach narciarskich

  • MP4
  • Od jesieni ubiegłego roku trwa współpraca Santander Consumer Banku z  Justyną Kowalczyk, jedną z najsłynniejszych polskich sportsmenek. Mistrzyni olimpijska reklamuje szybki kredyt gotówkowy Santander Consumer Banku, bank zaś sponsoruje biegaczkę i za jej namową bierze udział w akcjach charytatywnych. Zyski są nie tylko wizerunkowe. Z obserwacji banku wynika, że od czasu nawiązania współpracy klienci chętniej korzystają z jego długoterminowych usług.

    Współpraca z Justyną Kowalczyk, jako najbardziej rozpoznawalną polską sportsmenką, to zdecydowanie dobra inwestycja – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Arkadiusz Przybył, prezes zarządu Santander Consumer Banku. – Już teraz, po zakończeniu pierwszego sezonu, możemy powiedzieć, że rozpoznawalność Justyny oraz jej cechy, takie jak upór, dążenie do celu i pozytywne nastawienie, przekładają się na postrzeganie banku przez naszych klientów. Widzimy, że więcej osób postrzega pozytywnie nasz bank.

    Jak podkreśla, dobrze wpływa to na rozpoznawalność marki, a to z kolei pozwala rozszerzać relacje z klientami.

    Justyna Kowalczyk od jesieni ub.r. promowała kredyt gotówkowy, możliwy do zaciągnięcia w 15 minut. Zdaniem Arkadiusza Przybyła akcja zaowocowała wzmocnieniem wizerunku i siły marki, co znalazło odzwierciedlenie w wyższej dochodowości działalności i większej lojalności klientów.

    Na koniec I kwartału Grupa Santander Consumer Bank miała 14,3 mld zł udzielonych kredytów, o 2,5 proc. więcej niż rok wcześniej, głównie dzięki wzrostowi portfela kredytów gotówkowych i kart kredytowych. Z kolei zobowiązania wobec klientów, czyli m.in. środki zgromadzone na lokatach i depozytach, wyniosły 7,9 mld zł i były wyższe od ubiegłorocznych o blisko 20 proc.

    Współpraca z Santander Consumer Bankiem bardzo dużo ułatwia, ponieważ bank, jako dobry sponsor, pomaga mi i finansowo, i marketingowo. Mogę sobie pozwolić na wszystko, co jest mi potrzebne, by na odpowiednim poziomie uprawiać sport – podkreśla Justyna Kowalczyk.

    Dla biegaczki, która ostatnio zwyciężyła w biegu na 25 km w Islandii, sezon 2015/2016 już się zakończył, natomiast na dniach rozpoczną się przygotowania do kolejnego.

    Oprócz tego, że jesteśmy głównym sponsorem Justyny w jej działalności narciarskiej, oraz oprócz tego, że jest ona ambasadorką naszej marki, co przekłada się na nasz biznes, dodatkowo Justyna zainspirowała nas do rozszerzenia działalności charytatywnej, do nawiązania współpracy z Polskim Towarzystwem Walki z Mukowiscydozą – mówi Przybył. – My ze swojej strony zainspirowaliśmy Justynę do tego, żeby była ambasadorem Akademii Zdrowia Santandera. To projekt, poprzez który bank chce popularyzować aktywność fizyczną i sport wśród Polaków.

    Santander Consumer Bank działa w Polsce pod tą marką od 2006 roku. Ma ponad 300 oddziałów i specjalizuje się w udzielaniu kredytów, obsłudze kart, leasingu i sprzedaży ratalnej. Obsługuje 33 tys. placówek handlowych, oferując kredyty ratalne, oraz 800 salonów i dealerów samochodowych, w których proponuje kredyt samochodowy.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu

    Instytut Europy Środkowej podaje, że w ciągu niespełna trzech lat areał zasiewów w Ukrainie zmniejszył się o ponad 21 proc., z 28,6 mln ha w 2021 roku do 22,5 mln ha w 2024 roku. Jednocześnie sektor rolny stał się kluczowym źródłem dochodów budżetu państwa. Chociaż wartość eksportu spadła, to jego udział w dochodach ze sprzedaży zagranicznej wzrósł z 41 do 61 proc. – Rozwój rolnictwa jest kluczowy dla przetrwania Ukrainy – podkreśla dr n. ekon. Oksana Kiforenko z IERiGŻ-PIB.

    Transport

    Czas na nowe podejście do lotnisk regionalnych. Również do ich finansowania

    Czas pandemii COVID-19 był okresem próby dla lotnisk regionalnych, ale też pokazał konieczność unowocześnienia podejścia biznesowego w strukturze właścicielskiej i modelu zarządzania – wskazuje ubiegłoroczna rządowa strategia rozwoju lotnictwa. Jak podkreśla Karol Halicki z Podlaskiej Izby Lotniczej, to może być dobry moment na rozpoczęcie debaty o częściowej prywatyzacji tych lotnisk. Analiza nowych modeli powinna uwzględniać nie tylko kwestie ekonomiczne, ale również wpływ lotnisk na rozwój regionów czy bezpieczeństwo kraju.

    Ochrona środowiska

    Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

    Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.