Newsy

Santander Consumer Bank zyskuje na współpracy z Justyną Kowalczyk. Klienci są gotowi wiązać się z bankiem na dłużej

2016-05-06  |  06:45
Mówi:Arkadiusz Przybył, prezes zarządu Santander Consumer Banku

Justyna Kowalczyk, mistrzyni olimpijska w biegach narciarskich

  • MP4
  • Od jesieni ubiegłego roku trwa współpraca Santander Consumer Banku z  Justyną Kowalczyk, jedną z najsłynniejszych polskich sportsmenek. Mistrzyni olimpijska reklamuje szybki kredyt gotówkowy Santander Consumer Banku, bank zaś sponsoruje biegaczkę i za jej namową bierze udział w akcjach charytatywnych. Zyski są nie tylko wizerunkowe. Z obserwacji banku wynika, że od czasu nawiązania współpracy klienci chętniej korzystają z jego długoterminowych usług.

    Współpraca z Justyną Kowalczyk, jako najbardziej rozpoznawalną polską sportsmenką, to zdecydowanie dobra inwestycja – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Arkadiusz Przybył, prezes zarządu Santander Consumer Banku. – Już teraz, po zakończeniu pierwszego sezonu, możemy powiedzieć, że rozpoznawalność Justyny oraz jej cechy, takie jak upór, dążenie do celu i pozytywne nastawienie, przekładają się na postrzeganie banku przez naszych klientów. Widzimy, że więcej osób postrzega pozytywnie nasz bank.

    Jak podkreśla, dobrze wpływa to na rozpoznawalność marki, a to z kolei pozwala rozszerzać relacje z klientami.

    Justyna Kowalczyk od jesieni ub.r. promowała kredyt gotówkowy, możliwy do zaciągnięcia w 15 minut. Zdaniem Arkadiusza Przybyła akcja zaowocowała wzmocnieniem wizerunku i siły marki, co znalazło odzwierciedlenie w wyższej dochodowości działalności i większej lojalności klientów.

    Na koniec I kwartału Grupa Santander Consumer Bank miała 14,3 mld zł udzielonych kredytów, o 2,5 proc. więcej niż rok wcześniej, głównie dzięki wzrostowi portfela kredytów gotówkowych i kart kredytowych. Z kolei zobowiązania wobec klientów, czyli m.in. środki zgromadzone na lokatach i depozytach, wyniosły 7,9 mld zł i były wyższe od ubiegłorocznych o blisko 20 proc.

    Współpraca z Santander Consumer Bankiem bardzo dużo ułatwia, ponieważ bank, jako dobry sponsor, pomaga mi i finansowo, i marketingowo. Mogę sobie pozwolić na wszystko, co jest mi potrzebne, by na odpowiednim poziomie uprawiać sport – podkreśla Justyna Kowalczyk.

    Dla biegaczki, która ostatnio zwyciężyła w biegu na 25 km w Islandii, sezon 2015/2016 już się zakończył, natomiast na dniach rozpoczną się przygotowania do kolejnego.

    Oprócz tego, że jesteśmy głównym sponsorem Justyny w jej działalności narciarskiej, oraz oprócz tego, że jest ona ambasadorką naszej marki, co przekłada się na nasz biznes, dodatkowo Justyna zainspirowała nas do rozszerzenia działalności charytatywnej, do nawiązania współpracy z Polskim Towarzystwem Walki z Mukowiscydozą – mówi Przybył. – My ze swojej strony zainspirowaliśmy Justynę do tego, żeby była ambasadorem Akademii Zdrowia Santandera. To projekt, poprzez który bank chce popularyzować aktywność fizyczną i sport wśród Polaków.

    Santander Consumer Bank działa w Polsce pod tą marką od 2006 roku. Ma ponad 300 oddziałów i specjalizuje się w udzielaniu kredytów, obsłudze kart, leasingu i sprzedaży ratalnej. Obsługuje 33 tys. placówek handlowych, oferując kredyty ratalne, oraz 800 salonów i dealerów samochodowych, w których proponuje kredyt samochodowy.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Inwestycje w Polsce na rekordowo niskim poziomie. Niestabilne regulacje odstraszają kapitał

    Mimo ogólnego wzrostu PKB stopa inwestycji w Polsce pozostaje na niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami UE. Wynika to m.in. z niestabilności prawa i rosnących obciążeń regulacyjnych. Mimo zapowiedzi ofensywy inwestycyjnej rządu przedsiębiorcy nadal borykają się z niepewnością i zmiennością przepisów, które utrudniają planowanie długoterminowych działań. Problemem pozostaje też skomplikowany system podatkowy oraz brak przejrzystych konsultacji legislacyjnych. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że uproszczenie i wprowadzenie większej stabilności w stanowieniu prawa to kluczowe czynniki, które mogłyby pobudzić gospodarkę i zwiększyć atrakcyjność Polski dla inwestorów.

    Handel

    Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE

    Chociaż umowa handlowa między UE a Mercosurem została podpisana, to do jej wejścia w życie potrzebna jest ratyfikacja wewnątrz Unii. Poszczególne punkty umowy, szczególnie w obszarze otwierania rynków dla produktów rolno-spożywczych, wzbudzają sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. – Generalnie cła są złe, bo komplikują rynek. Z drugiej strony chronią rodzimy rynek, więc w niektórych wypadkach są konieczne. Takie narzędzia muszą być jednak stosowane w sposób niezwykle umiarkowany – ocenia europoseł Bogdan Zdrojewski.

    Transport

    Dwie trzecie wypadków na kolei jest z udziałem pieszych i kierowców. UTK planuje monitoring problematycznych przejazdów

    Ponad 70 proc. wypadków na kolei to zdarzenia z udziałem pieszych oraz kierowców samochodów – wynika z ubiegłorocznych statystyk Urzędu Transportu Kolejowego. Potrzebna jest zmiana przepisów, aby automatycznie karać kierowców, którzy nie zatrzymują się przed znakiem „stop” – ocenia regulator. W walce z takim łamaniem przepisów pomaga monitoring wizyjny instalowany na przejazdach kolejowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.