Mówi: | Katarzyna Kuśnierska |
Funkcja: | Dyrektor Zarządzająca |
Firma: | Allegro.pl |
Misie i serduszka odchodzą do lamusa, Polacy kupują coraz odważniejsze prezenty na Walentynki
Z badań CBOS wynika, że Walentynki w tym roku będzie świętować 59 proc. badanych, z czego większość podaruje ukochanej osobie prezent. Coraz częściej zamiast tradycyjnej "walentynki" czy kwiatów Polacy kupują gadżety erotyczne. Dane Allegro.pl wskazują, że przed Dniem Zakochanych zainteresowanie niektórymi produktami jest nawet dwa razy większe, a obroty w całej kategorii Erotyka rosną o połowę.
– Średnio dla całej kategorii Erotyka nasze obroty rosną o ponad 60 procent. Przeciętna osoba, która dokonuje zakupu walentynkowego wyda na ten zakup około 60-65 złotych – podkreśla Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl.
Najliczniejsza grupą kupujących produkty erotyczne są osoby w wieku 25-34 lat. Panowie są w zdecydowanej większości, bo stanowią 65 proc. kupujących, jednak widać, że z roku na rok pań, które chcą obdarować swojego partnera gadżetem erotycznym, przybywa. W 2002 roku kobiet kupujących w tej kategorii było zaledwie 5 proc., dzisiaj to już 35 proc.
– Hitami tej branży niezmiennie są wszelkie olejki do masażu, bielizna również produkty jadalne. Niezmiernie popularnością cieszą się wibratory – wymienia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Katarzyna Kuśnierska.
Taki trend zauważają również przedstawiciele portali grupowych zakupów, choć dużym powodzeniem cieszą się również wyjazdy dla dwojga, walentynkowe pakiety SPA czy romantyczne kolacje.
– Hitem zeszłorocznych Walentynek były na Grouponie designerskie, kolorowe wibratory, które sprzedały się w liczbie blisko tysiąca sztuk. W tym roku szczególnie dużym powodzeniem cieszy się zmysłowa, koronkowa bielizna, której przed Walentynkami sprzedaliśmy tysiąc kompletów – mówi Artur Bednarz, rzecznik Groupona.
Jak podkreśla Katarzyna Kuśnierska z Allegro.pl, gust pań i panów jest inny. Kobiety znacznie częściej wybierają zmysłową bieliznę bądź biżuterię erotyczną. Mężczyźni wolą kupować przebrania. W dziale bodystocking przed Walentynkami obroty rosną aż o 95 proc. w stosunku do średniej rocznej. Dużą popularnością cieszą się gry erotyczne (wzrost obrotów o 180 proc.) i filmy o takim zabarwieniu (37 proc.).
Czytaj także
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-20: KE przedstawia białą księgę obronności europejskiej. Nowa strategia UE zakłada zmianę podejścia do zdolności obrony i inwestycji w ten obszar
- 2025-03-26: Złoto przebiło barierę 3 tys. dol. za uncję. Sytuacja na świecie wskazuje na dalsze wzrosty cen
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
- 2024-10-09: Monika Mrozowska: Mamy w mieszkaniu małą lodówkę i dlatego nie robię zakupów na zapas. Dzięki temu nie marnuję jedzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.