Newsy

Muzyka disco polo coraz popularniejsza. Bilety na koncerty sprzedają się bardzo dobrze

2014-12-12  |  06:00

Muzyka disco polo wróciła do łask. Zaczęła być traktowana jak muzyka pop, na równi z innymi gatunkami z tej kategorii. Słuchaczami disco polo są miliony Polaków – kanał Polo TV jest najpopularniejszym kanałem muzycznym w Polsce, a liczba uczestników biletowanych koncertów i festiwali to rocznie setki tysięcy osób.

Po okresie świetności muzyki disco polo w latach 90. ubiegłego wieku dziś mamy do czynienia z drugą falą popularności. Wzrost zainteresowania nastąpił w latach 20122013, w znacznej mierze dzięki dużej popularności zespołu Weekend i ich hitu „Ona tańczy dla mnie” oraz dobrej promocji tego typu muzyki w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych typu Polo TV.

Jej słuchaczami są zarówno młodsi, jak i starsi, zarówno osoby, które dorastały przy muzyce disco polo, jak i ci, którzy zainteresowali się nią na fali obecnej popularności – mówi Marcin Matuszewski, prezes eBilet.pl. – Jako sprzedawca biletów na imprezy disco polo widzimy, że liczba takich wydarzeń rośnie i prawdopodobnie ten trend będzie podtrzymany w najbliższych latach. Prognozy są optymistyczne i wiele wskazuje na to, że imprezy, które w mijającym roku cieszyły się największym powodzeniem, w przyszłym zostaną powtórzone.

Zdaniem Marcina Matuszewskiego sztandarowym przykładem ważnej dla branży imprezy jest Festiwal Muzyki Tanecznej w Ostródzie, który w 2014 r. zgromadził 50 tys. osób i był 19. odsłoną tego wydarzenia.

Bez promocji w mediach na festiwal przyjeżdżają dziesiątki tysięcy osób i uczestniczą w tym show. Inne znaczące koncerty miały miejsce m.in. w Sali Kongresowej w Warszawie czy ostatnio w łódzkiej Atlas Arenie, gdzie odbył się festiwal Disco Fest, na który bilety wyprzedaliśmy w cztery tygodnie – podkreśla w rozmowie z Newserią Biznes prezes eBilet.pl.

Matuszewski wyjaśnia, że 2/3 osób, które nabywają bilety na koncerty disco polo za pośrednictwem eBilet.pl, pochodzi z dużych miast i są to przeważnie ludzie w wieku 25–34 lat.

Ceny na koncerty disco polo pozostają niższe od cen na występy zagranicznych artystów – jest to związane m.in. z niższymi gażami krajowych wykonawców. Nie odbiegają jednak znacząco od cen biletów na koncerty polskich muzyków, których koszt waha się od 20 do nawet kilkuset złotych. W okresie wakacyjnym wiele jest również koncertów otwartych.

Dostrzegamy zainteresowanie ze strony wielkich stacji telewizyjnych i radiowych, np. Polsatu, który w ostatnim czasie otworzył kanał Disco Polo Music, oraz szeregu mniejszych stacji, grających przede wszystkim tę muzykę – mówi Matuszewski.

Jak wynika z ostatnich danych ośrodka badawczego Nielsen Audience Measurement, kanał Polo TV w listopadzie zajął pierwsze miejsce pod względem oglądalności wśród kanałów muzycznych. W badanym okresie średnia wielkość widowni wyniosła 45,3 tys. osób z 0,64 proc. udziałem w widowni ogółem.

Zespoły disco polo próbują swoich sił także poza granicami Polski i zdobywają popularność nie tylko wśród Polonii, lecz także np. w Chinach.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.