Newsy

Muzyka disco polo coraz popularniejsza. Bilety na koncerty sprzedają się bardzo dobrze

2014-12-12  |  06:00

Muzyka disco polo wróciła do łask. Zaczęła być traktowana jak muzyka pop, na równi z innymi gatunkami z tej kategorii. Słuchaczami disco polo są miliony Polaków – kanał Polo TV jest najpopularniejszym kanałem muzycznym w Polsce, a liczba uczestników biletowanych koncertów i festiwali to rocznie setki tysięcy osób.

Po okresie świetności muzyki disco polo w latach 90. ubiegłego wieku dziś mamy do czynienia z drugą falą popularności. Wzrost zainteresowania nastąpił w latach 20122013, w znacznej mierze dzięki dużej popularności zespołu Weekend i ich hitu „Ona tańczy dla mnie” oraz dobrej promocji tego typu muzyki w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych typu Polo TV.

Jej słuchaczami są zarówno młodsi, jak i starsi, zarówno osoby, które dorastały przy muzyce disco polo, jak i ci, którzy zainteresowali się nią na fali obecnej popularności – mówi Marcin Matuszewski, prezes eBilet.pl. – Jako sprzedawca biletów na imprezy disco polo widzimy, że liczba takich wydarzeń rośnie i prawdopodobnie ten trend będzie podtrzymany w najbliższych latach. Prognozy są optymistyczne i wiele wskazuje na to, że imprezy, które w mijającym roku cieszyły się największym powodzeniem, w przyszłym zostaną powtórzone.

Zdaniem Marcina Matuszewskiego sztandarowym przykładem ważnej dla branży imprezy jest Festiwal Muzyki Tanecznej w Ostródzie, który w 2014 r. zgromadził 50 tys. osób i był 19. odsłoną tego wydarzenia.

Bez promocji w mediach na festiwal przyjeżdżają dziesiątki tysięcy osób i uczestniczą w tym show. Inne znaczące koncerty miały miejsce m.in. w Sali Kongresowej w Warszawie czy ostatnio w łódzkiej Atlas Arenie, gdzie odbył się festiwal Disco Fest, na który bilety wyprzedaliśmy w cztery tygodnie – podkreśla w rozmowie z Newserią Biznes prezes eBilet.pl.

Matuszewski wyjaśnia, że 2/3 osób, które nabywają bilety na koncerty disco polo za pośrednictwem eBilet.pl, pochodzi z dużych miast i są to przeważnie ludzie w wieku 25–34 lat.

Ceny na koncerty disco polo pozostają niższe od cen na występy zagranicznych artystów – jest to związane m.in. z niższymi gażami krajowych wykonawców. Nie odbiegają jednak znacząco od cen biletów na koncerty polskich muzyków, których koszt waha się od 20 do nawet kilkuset złotych. W okresie wakacyjnym wiele jest również koncertów otwartych.

Dostrzegamy zainteresowanie ze strony wielkich stacji telewizyjnych i radiowych, np. Polsatu, który w ostatnim czasie otworzył kanał Disco Polo Music, oraz szeregu mniejszych stacji, grających przede wszystkim tę muzykę – mówi Matuszewski.

Jak wynika z ostatnich danych ośrodka badawczego Nielsen Audience Measurement, kanał Polo TV w listopadzie zajął pierwsze miejsce pod względem oglądalności wśród kanałów muzycznych. W badanym okresie średnia wielkość widowni wyniosła 45,3 tys. osób z 0,64 proc. udziałem w widowni ogółem.

Zespoły disco polo próbują swoich sił także poza granicami Polski i zdobywają popularność nie tylko wśród Polonii, lecz także np. w Chinach.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.