Newsy

Największy producent gier w Polsce uruchamia sprzedaż filmów i audiobooków

2013-10-11  |  06:00

CDP.pl po roku działalności ma w ofercie 70 proc. obecnych na rynku gier, rozwija segment e-booków i uruchamia sprzedaż audiobooków i filmów. Z nowymi produktami chce dotrzeć nie tylko do fanów gier komputerowych. Wierzymy, że cyfrowa dystrybucja jest przyszłością dystrybucji multimediów w Polsce – mówi dyrektor zarządzający serwisu.

 – Przez 365 dni udało nam się z 36 gier, które mieliśmy na start, rozwinąć kategorię do blisko 3 tys. produktów w tej chwili – mówi Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl. – To nie są już tylko gry, ale też e-booki, które uruchomiliśmy już jakiś czas temu, oraz właśnie uruchomione audiobooki oraz filmy.

Jak wylicza Gembicki, w ciągu roku od uruchomienia serwisu jego użytkownicy ściągnęli ponad 300 terabajtów danych. Liczba wizyt na stronie sięgnęła 3 milionów.

 – Dziś mamy cztery kategorie i chcemy je rozwijać równocześnie – mówi zarządzający CDP.pl. – Mamy w ofercie 50 filmów. Myślę, że do końca roku będziemy mieć ich około 200. W segmencie gier mamy trochę mniej do zrobienia, bo mamy około 70 proc. całej oferty rynkowej w naszym serwisie. Te pozostałe 30 proc. jest kwestią najbliższych kwartałów.

Nieco inaczej ma się sprawa z komiksami i książkami. Te kategorie są traktowane wybiórczo. Jak mówi Gembicki, CDP.pl chce mieć w swojej ofercie takie tytuły, które interesują graczy.

 – Nie jest naszym celem mieć wszystkie książki czy komiksy świata. Chcielibyśmy mieć te pozycje, które są interesujące z punktu widzenia osób takich, jak gracze, jak osoby zainteresowane popkulturą – wyjaśnia.

Teraz największym wyzwaniem jest rozrost serwisu – więcej użytkowników, więcej produktów, większy obrót. I przyciągnięciem tych użytkowników, którzy szukają nie tyle gier, co książek lub filmów. Jak podkreśla Michał Gembicki, zaletą serwisu jest możliwość pobrania zakupionych filmów, w przeciwieństwie do popularnych serwisów VOD.

 – CDP.pl oferuje innego rodzaju usługę, bo z jednej strony jest to zakup na zawsze – ściągam raz i ten plik jest mój, a z drugiej strony pozwalamy też pobrać plik i oglądać offline, nie będąc podłączonym do internetu, bo gdy ludzie podróżują, przebywają poza zasięgiem wi-fi, też chcą wtedy oglądać filmy – mówi Gembicki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.