Newsy

PLL LOT chce być przewoźnikiem pierwszego wyboru dla Europy Środkowej. Pomogą mu w tym zaawansowane technologie Sabre

2019-05-29  |  06:00
Mówi:Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający, Sabre Polska

Rafał Milczarski, prezes zarządu PLL LOT

  • MP4
  • Technologie zmieniają przemysł lotniczy i turystykę. Klienci szukają destynacji, porównują ceny biletów albo robią rezerwacje już przede wszystkim online, więc linie lotnicze muszą się dostosowywać do tych nowych oczekiwań. Polskiego narodowego przewoźnika wspiera w tym Sabre – dostawca usług technologicznych dla ponad 400 linii lotniczych na całym świecie. Spółka podpisała właśnie z LOT-em strategiczne porozumienie, które dotyczy m.in. wspólnego rozwijania zaawansowanych rozwiązań technologicznych.

    W przemyśle lotniczym technologie informatyczne są dziś w centrum wszystkiego, co dzieje się w obszarze podróży. Nie tylko umożliwiają klientom znalezienie dobrych połączeń, lecz także dbają o to, żeby ich podróż była przyjemna i bez opóźnień. Mogą ją monitorować, mogą nią zarządzać, ich bagaż trafia we właściwe miejsce. Mogą też zarządzać swoimi rezerwacjami hotelowymi i to wszystko w ramach naszych systemów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający Sabre w Polsce.

    Sabre to wiodący dostawca technologii i rozwiązań IT dla branży lotniczej i turystycznej, który we wdrażaniu nowych rozwiązań wspomoże również polski LOT. W tym tygodniu spółka i narodowy przewoźnik odnowili partnerstwo strategiczne i podpisali porozumienie, które dotyczy m.in. umowy dystrybucyjnej oraz współpracy w zakresie wspólnego rozwijania zaawansowanych rozwiązań technologicznych.

    – LOT współpracuje z Sabre od wielu lat. Podstawą naszej współpracy jest model dystrybucyjny Global Distribution System, który umożliwia nam sprzedaż biletów na ponad 60 rynkach na całym świecie. Korzystamy także z innych systemów, jak Sabre AirCentre Flight Plan Manager, który umożliwia optymalizację zasobów w organizacji podróży lotniczej, w planowaniu samolotów i szeregu innych elementów operacyjnych. Nasza współpraca została właśnie przedłużona i będzie rozwijana. Podpisaliśmy list dotyczący rozwoju nowych, innowacyjnych produktów, które mogą się przełożyć na większą przewagę konkurencyjną LOT-u – mówi Rafał Milczarski, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT SA.

    Przykładem rozwiązania, z którego korzysta narodowy przewoźnik, jest system Sabre Travel Network. Dostarcza on technologię w zakresie dystrybucji oferty LOT-u, czyli automatycznego połączenia taryf lotniczych, dostępności miejsc oraz rozkładu lotów. Pozwala to na sprzedaż biletów czy dodatkowych usług w najwyższych dostępnych standardach.

    Jak podkreśla prezes LOT-u, technologie informatyczne już w tej chwili optymalizują tzw. customer journey na całym etapie podróży klienta, a w przyszłości będą odgrywać jeszcze większą rolę w rozwoju linii lotniczych. Ma to pomóc osiągnąć narodowemu przewoźnikowi strategiczne cele w najbliższej dekadzie.

    Docelowo chcemy być linią pierwszego wyboru dla całej środkowej Europy. W perspektywie 2030 roku chcemy bardzo istotnie rozwinąć skalę działalności i zacząć operować z Centralnego Portu Komunikacyjnego. Musimy być pionierami technologicznymi, żeby to wszystko osiągnąć. Potrzebujemy ogromu dobrze zintegrowanej technologii, ogromu pracy na big data, by to doświadczenie było naprawdę unikalne i by pasażerowie chcieli latać przez to lotnisko na pokładach LOT-u – podkreśla Rafał Milczarski.

    – Dzięki jasnej strategii i silnemu zaangażowaniu zespołu, LOT osiągnął olbrzymi sukces na przestrzeni ostatnich kilku lat. Chcemy też odkrywać nowe obszary, gdzie za pomocą naszej technologii możemy wspierać rentowny wzrost i dalsze sukcesy LOT-u – podkreśla Sean Menke, prezes Sabre.

    Sebastian Drzewiecki ocenia, że poziom cyfryzacji linii lotniczych na świecie jest w tej chwili satysfakcjonujący, ale wiele pozostaje jeszcze do zrobienia w obszarze doświadczeń klienta

    Już niedługo można będzie wyszukać cel podróży bez podawania destynacji, którą chcemy odwiedzić. Wystarczy podać np. że chcemy spędzić czas na plaży – mówi Sebastian Drzewiecki. – Linie lotnicze potrzebują dziś jeszcze lepszego dopasowania oferty dla klientów końcowych, żeby ci mogli spełniać swoje marzenia, nawet niekoniecznie wiedząc, kiedy, z kim i dokąd chcą podróżować.

    W Krakowie od 2000 roku działa globalne centrum rozwoju oprogramowania Sabre Polska zatrudniające około 1 540 osób. Programiści z Polski odpowiadają za kluczowe projekty dla całej firmy, w tym za rozwiązania wspierające funkcjonalność linii lotniczych. Firma w najbliższym czasie planuje rozbudowanie krakowskiego centrum.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Złote Spinacze 2021

    Energetyka

    Finanse

    Pandemia zwiększyła potrzebę robotyzacji w polskich firmach. Wirtualnego pracownika można „zatrudnić” i zacząć na nim zarabiać w ciągu dwóch tygodni

    Pandemia COVID-19 może być impulsem przyspieszającym robotyzację w polskich firmach. Barierą we wdrażaniu robotów na masową skalę wciąż pozostają jednak brak wiedzy, niska świadomość korzyści takich rozwiązań albo obawy przed wysokimi kosztami. – Można zacząć od wdrożenia jednego czy dwóch robotów, zamiast od razu otwierać bardzo duży projekt. Przy takim podejściu w krótkim czasie dwóch–trzech tygodni można już mieć w firmie wdrożonego pierwszego robota i od razu czerpać z tego korzyści – mówi Przemysław Lewicki, szef projektu SAIO w ING Banku Śląskim, w którym pracuje już ponad 2 tys. wirtualnych pracowników. Bank ma w tym zakresie duże doświadczenie, dlatego w ramach swojej RoboPlatformy, która obecnie działa pod nazwą SAIO, pomaga także swoim klientom usprawniać ich procesy wewnętrzne z wykorzystaniem robotyki.

    Sport

    Legendarny sterowiec znów transmituje najważniejsze wydarzenia sportowe w Europie. Wyjątkowo pojawił się także w Polsce [DEPESZA]

    Jeden z największych na świecie sterowców pojawił się nad Wrocławiem. To Goodyear Blimp  jeden z powietrznych statków, które w Stanach mają już status popkulturowej ikony. Sterowce opatrzone logo jednej z największych marek oponiarskich od lat relacjonują najważniejsze wydarzenia ze świata sportu. Teraz, po latach przerwy, sterowiec Goodyeara wrócił do Europy, gdzie odwiedzi szereg imprez sportowych, odbywając loty m.in. nad Londynem i Mediolanem. Jego tegoroczne tournée ma związek z celebrowaniem powrotu marki Goodyear do motorsportu. W ostatni weekend Goodyear Blimp zawitał także do Polski, która jest wyjątkowym krajem na mapie jego przelotu. Mimo że nie odbywają się u nas żadne wyścigi, jego obecność miała podkreślić, jak ważny jest polski rynek dla oponiarskiej marki.

    Media i PR

    Unia Europejska chce walczyć z prywatną cenzurą w internecie. Nowe prawo ma uregulować zasady moderacji treści

    Prywatna cenzura w wykonaniu portali społecznościowych, czyli m.in. usuwanie profili przez Facebooka, może utrudniać działalność organizacjom społecznym, artystom, politykom czy dziennikarzom. Procesy sądowe zapowiada były prezydent USA Donald Trump, ale nie on jedyny chce walczyć z prywatną cenzurą. Unia Europejska pracuje nad nowym prawem, które ma zapewnić większą przejrzystość decyzji moderacyjnych oraz możliwość ich kwestionowania, także przed sądem.