Newsy

Połowa Polaków jada pizzę co najmniej raz w miesiącu, co dziesiąty Polak – raz w tygodniu

2015-01-08  |  06:30
Mówi:Agnieszka Kozłowska
Funkcja:menadżer ds. marketingu
Firma:Pizza Hut
  • MP4
  • Co dziesiąty Polak jada pizzę przynajmniej raz w tygodniu, a 48 proc. raz w miesiącu. Polacy są tradycjonalistami przywiązanymi do swoich ulubionych smaków. Najpopularniejszym rodzajem jest margherita, czyli podstawowa wersja pizzy z serem i sosem pomidorowym. Przyzwyczajenia konsumenckie chce zmienić Pizza Hut, która już po raz szósty organizuje Festiwal Pizzy. Przez blisko dwa miesiące będzie można za jedną cenę zjeść tyle kawałków i rodzajów pizzy, ile będzie się w stanie.

    Z badań marki Mosso wynika, że 48 proc. Polaków jada pizzę przynajmniej raz w miesiącu. Natomiast 12 proc. badanych nie wyobraża sobie tygodnia bez tego włoskiego specjału. Miłośnicy pizzy doceniają przede wszystkim jej wyjątkowy smak oraz możliwość skomponowania ulubionych składników. Polacy lubią samodzielnie piec pizzę w domu, ale znacznie chętniej jadają ją w restauracji lub pizzerii. Tylko 16 proc. badanych zamawia pizzę do domu lub pracy, mimo to wciąż jest to najpopularniejsze w Polsce danie na wynos.

    Ponad 60 proc. osób wybiera najprostszą, podstawową wersję pizzy, czyli margheritę.

    – Zauważyliśmy, że stali i nowi goście bardzo często trzymają się sprawdzonych smaków. Nie próbują niczego nowego, nie korzystają z nowości w karcie menu. Wprowadzając Festiwal Pizzy, dajemy możliwość spróbowania wszystkich rodzajów pizzy, tak by znaleźć swój ulubiony smak. W ramach festiwalu serwujemy pizze na wszystkich trzech rodzajach ciast – na puszystym cieście pan, na cieście klasycznym, cienkim oraz na naszym najcieńszym cieście włoskim mówi Agnieszka Kozłowska, menadżer ds. marketingu Pizza Hut, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

    Festiwal Pizzy odbywa się w Pizza Hut już po raz szósty. Uczestniczą w niej 53 restauracje w 23 polskich miastach. W ramach festiwalu od 7 stycznia do 2 marca 2015 roku miłośnicy pizzy będą mogli spróbować za jedną cenę tyle kawałków pizzy, ile będą mieli ochotę zjeść. Niezależnie od liczby kawałków zjedzonych przez jedną osobę, rachunek będzie zawsze jednakowy. Do wyboru jest 20 różnych smaków pizzy, w tym dwie nowości przygotowane specjalnie na zimę: Pizza Zimowa i Hot Bacon.

    – Nasi goście dzielą się kreatywnymi pomysłami, w jaki sposób zmieścić w żołądkach jak największą liczbę kawałków pizzy, jak przygotować się do festiwalu. Dzielą się nimi na naszym fanpage’u na Facebooku. Niektóre są bardzo zabawne i ciekawe – od podskoków i przysiadów, żeby jak najwięcej upchało się w żołądkach, po robienie sobie przerwy w jedzeniu. Nasza rada to przyjść w dobrym towarzystwie, z grupą przyjaciół, bliskich i spędzić miło czas, jedząc i pijąc bez końca mówi Agnieszka Kozłowska.

    Z badań firmy Mosso wynika, że Polacy nie lubią jeść pizzy w samotności. Blisko połowa badanych najchętniej spożywa ją w towarzystwie partnera, 40 proc. ze znajomymi, nie tylko podczas imprez, a 10 proc. z członkami rodziny. Również na Festiwal Pizzy goście nie przychodzą sami. Impreza cieszy się szczególnym powodzeniem u ludzi młodych, zwłaszcza uczniów i studentów, którzy dużymi grupami odwiedzają pizzerie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

    Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

    Robotyka i SI

    Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

    Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

    Handel

    Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

    Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.