Newsy

Polscy olimpijczycy będą motywować zwykłych ludzi do spełniania swoich marzeń

2018-01-11  |  08:55
Mówi:Marek Rudziński, komentator sportowy

Przemysław Trzaskowski, Bridgestone

Joanna Jóźwik, lekkoatletka, ambasadorka kampanii „Podążaj za marzeniami, bez względu na wszystko”

Funkcja:Irena Szewińska, lekkoatletka, 6-krotna mistrzyni olimpijska, członkini MKOl

Radosław Bółkowski, prezes Bridgestone w Regionie Europy Wschodniej

Wytrwałe dążenie do wyznaczonego celu to dla sportowca warunek konieczny, by osiągnąć sukces. Do tego jednak potrzebna jest umiejętność przezwyciężania problemów – podkreślają przedstawiciele każdej z dziedzin sportu. Historie dwojga olimpijczyków – ambasadorów nowej kampanii Bridgestone „Podążaj za marzeniami, bez względu na wszystko” – mają być inspiracją dla zwykłych ludzi, aby mimo przeciwności losu realizowali swoje marzenia.

 Poszukiwaliśmy osób i historii, które dobrze obrazują to, czym chcielibyśmy, aby ludzie się kierowali, czyli determinacją i siłą do realizowania swoich marzeń. Ważne było również, żeby te historie były inspirujące dla ludzi, dla nas samych, czyli żeby pokazywały, jak przezwyciężyć brak wiary w siebie, problemy z własną samooceną, bądź po prostu trudny start na początku. To rzeczy, z którymi na co dzień Polacy się zmagają. Chcieliśmy, żeby te historie stanowiły dla nich inspirację, że siła i determinacja pozwoli im zrealizować ich marzenia – mówi agencji Newseria Biznes Przemysław Trzaskowski z firmy Bridgestone, która jest Globalnym Partnerem Olimpijskim.

Celem globalnej kampanii firmy Bridgestone „Podążaj za marzeniami, bez względu na wszystko” ma być motywacja zwykłych ludzi do walki z przeciwnościami, jaką często toczą sportowcy. Kampania będzie trwała przez cały rok olimpijski.

Ambasadorami projektu są Maciej Kot, skoczek narciarski, oraz lekkoatletka Joanna Jóźwik. Są przykładem na to, że nie warto się poddawać, a z każdej sytuacji, nawet wyjątkowo trudnej, można się podnieść i wrócić silniejszym.

– Marzenia mogą pomóc przezwyciężyć problemy, ale muszą być bardzo mocne, nie gdzieś w tle. Jeżeli mamy marzenie, to musimy do niego dążyć. To właśnie ta chęć realizacji napędza nas najbardziej. Jeżeli nie widzimy sensu w tym, co robimy, to warto zaczerpnąć przykładu z innych osób, które również zmagały się z podobnymi problemami – przekonuje Joanna Jóźwik.

Joanna Jóźwik od dziecka marzyła o lekkoatletycznej karierze. Po sukcesie w 2014 roku i zdobyciu brązowego medalu mistrzostw Europy przyszły kontuzje i zwątpienie. Odbudowała formę dopiero dwa lata później – na igrzyska w Rio w 2016 roku, gdzie zajęła piąte miejsce w biegu na 800 metrów.

Maciej Kot po zajęciu 7. miejsca na Igrzyskach Olimpijskich w Soczi w 2014 roku osiągał coraz słabsze wyniki. W efekcie rok później zabrakło go w kadrze na mistrzostwach świata organizowanych w Falun. Walka do końca, współpraca z bliskimi, przyniosły efekty w postaci złotego medalu w drużynie podczas mistrzostw świata w 2017 roku w Lahti.

 Kampania „Podążaj za marzeniami, bez względu na wszystko” pokazuje, że w sporcie trzeba mieć marzenia i dążyć do nich bez względu na przeciwności. Sport jest taką dziedziną życia, w której pojawia się mnóstwo przeciwności i żeby osiągać sukces, trzeba umieć sobie z nimi radzić. Kampania ma uświadamiać ludziom, że trzeba mieć marzenia, umieć je realizować, podążać za nimi i radzić sobie z przeciwnościami, które na tej drodze się pojawiają – tłumaczy Marek Rudziński, komentator sportowy.

Każdy sportowiec przeżywał w swojej karierze ciężkie chwile i myślę, że to bardzo ważne, by młodzi ludzie mogli poznać inspirujące historie dwójki polskich olimpijczyków. Dzięki nim mogą wyciągać wnioski i uczyć się, że ciężka praca i determinacja mogą przezwyciężyć nawet największe przeszkody – podkreślił podczas inauguracji kampanii Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

W przypadku sportowców istotna jest ciągła chęć poprawy, bicia rekordów – tych własnych i cudzych oraz przekraczania własnych granic. To daje im siłę, by walczyć dalej.

Kiedy pobiłam rekord Polski juniorek, marzyłam o tym, żeby pobić rekord Polski seniorek. Cały czas po osiągnięciu celu, który sobie postawiłam, miałam kolejne marzenia. Oczywiście nie zawsze było to proste, ponieważ czasami były kontuzje, czasami gorsza forma, ale myślę, że pasja jest ogromną motywacją – tłumaczy Irena Szewińska, lekkoatletka, 6-krotna mistrzyni olimpijska i członkini Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.

Sportowcy zgodnie podkreślają, że także wyjątkowa atmosfera największych imprez sportowych, zwłaszcza olimpiad, napędza do lepszych wyników.

– Zawsze najlepsze wyniki uzyskiwałam na dużych imprezach. Atmosfera igrzysk olimpijskich mnie motywowała i sprawiała, że uzyskiwałam wyniki nawet lepsze, niż wydawało się, że mogę osiągnąć, patrząc na moje treningi i przygotowanie. Najważniejszą sprawą jest mentalne nastawienie, czyli chęć zwycięstwa i niepoddawanie się – przekonuje Szewińska.

To właśnie emocje, jakie towarzyszą olimpiadom, powodują, że również firma Bridgestone chce być ich częścią. Stąd partnerstwo z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim

– Nasze partnerstwo z PKOl to przede wszystkim współudział w imprezach sportowych, które będą się odbywały na terenie Polski. Chcemy być współuczestnikami tych najważniejszych – mówi Radosław Bółkowski, prezes Bridgestone w Regionie Europy Wschodniej. – Wartości olimpijskie są warte tego, żeby je promować. Duch olimpijski dodaje marce Bridgestone emocji, których potrzebujemy, aby budować nasz wizerunek.

Bridgestone będzie Globalnym Partnerem Olimpijskim przez najbliższe siedem lat: od tegorocznych zimowych igrzysk w Pjongczangu po igrzyska w Paryżu w 2024 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Wydarzenia

POZNAŃ MOTOR SHOW 2018

Zakończyły się Poznań Motor Show 2018, największe targi motoryzacyjne w Polsce i czwarte w Europie. Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Motoryzacja Jutra” – na targach można było zobaczyć ponad 60 motoryzacyjnych premier, samochodów koncepcyjnych oraz wizję motoryzacji według projektantów i inżynierów przyszłości.

Zapraszamy do śledzenia naszych relacji.

Przemysł

Coraz więcej firm zmaga się z niedoborem pracowników. Same podwyżki nie wystarczają, by przyciągnąć najlepszych

Niskie bezrobocie i duża rotacja kadr to obecnie poważne wyzwania dla pracodawców. Zyskują firmy, które dbają o swoich pracowników. Często słyszymy o rynku pracownika, natomiast nazwałbym go raczej rynkiem dobrego pracodawcy – mówi Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska, firmy nagrodzonej tytułem „Pracodawca Roku”. Bycie dobrym pracodawcą zwyczajnie się firmie opłaca – zwiększa efektywność rekrutacji, pomaga w znalezieniu fachowców na bardzo konkurencyjnym rynku pracy i ogranicza koszty związane z rotacją i procesami rekrutacyjnymi. Same podwyżki wynagrodzeń nie są wystarczające

Konsument

Fundacja FOR: Pracownicze plany kapitałowe nie rozwiążą problemu niskich emerytur kobiet

Pracownicze programy kapitałowe mogą zwiększyć wysokość emerytur, o ile ich autorom uda się odbudować zaufanie do państwa po demontażu OFE i zachęcić pracowników do oszczędzania. Wiele zależeć będzie także od rozwiązań szczegółowych, nad którymi trwają prace w Ministerstwie Finansów – podkreśla dr Aleksander Łaszek z Fundacji FOR. Jego zdaniem PPK nie wystarczą jednak, by rozwiązać problem niskich emerytur kobiet przechodzących na emeryturę w wieku 60 lat

Podatki

Podatek od kryptowalut. Inwestorzy nie są pewni, na jakich zasadach będą się rozliczać

Opublikowane na początku miesiąca stanowiska Ministerstwa Finansów ws. rozliczania dochodów z kryptowalut wzbudziło wiele kontrowersji. Na 10 dni przed ostatecznym terminem złożenia PIT-ów wątpliwości dotyczą przede wszystkim konieczności wysyłania przy każdej transakcji formularza podatku od czynności cywilnoprawnych, co przy setkach czy tysiącach drobnych transakcji wymagałoby wypełniania ogromnej liczby dokumentów. Problemem jest także wykazanie kosztu uzyskania przychodu, czyli zainwestowanej kwoty

 

Handel

Polacy smakoszami włoskiej kuchni. Przez ostatnie pięć lat import włoskiej żywności wzrósł niemal o 50 proc.

Na talerzach Polaków rządzi kuchnia włoska. Po rodzimej, tradycyjnej kuchni to właśnie po produkty diety śródziemnomorskiej sięgamy najczęściej. Przekłada się to na rosnący import włoskiej żywności – w ciągu ostatnich 5 lat wzrost wyniósł blisko 46 proc. Na 826 mln euro eksportu włoskiej żywności do Polski składają się przede wszystkim kawa, produkty z czekolady i kakao, oliwa z oliwek, makarony, konserwy warzywne oraz świeże winogrona.