Newsy

Powstanie film o Kapuścińskim. Platige Image: dopinamy kwestie finansowe

2013-03-07  |  06:10

W październiku mają ruszyć prace nad filmem o Ryszardzie Kapuścińskim. Platige Image, polska firma, która jest współproducentem filmu i będzie odpowiadać również za warstwę wizualną, właśnie dopina sprawy związane z jego finansowaniem. Koprodukcja polsko-hiszpańsko-belgijsko-niemiecka ma mieć premierę na początku 2015 roku.

Film fabularny w technice animacji komputerowej z elemetami dokumentu – to nowy projekt Platige Image. Obraz będzie oparty na książce „Jeszcze jeden dzień życia” Ryszarda Kapuścińskiego z 1975 roku, opisującej dekolonizację Angoli. Według twórcow i pomysłodawców adaptacji prozy polskiego mistrza reportażu to moment, w którym pisarstwo Ryszarda Kapuścińskiego zasadniczo się zmienia.

 – Zyskał nowe oblicze, zmienił się charakter jego pisarstwa. W zasadzie można powiedzieć, że z reportera stał się pisarzem takim, jakim go poznał świat. I o takiej przemianie w pisarza chcemy opowiedzieć – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jarosław Sawko, wiceprezes Platige Image w czasie targów CeBIT w Hanowerze.

Polska firma będzie nie tylko współproducentem filmu, ale będzie także miała wpływ na warstwę wizualną filmu. Do współpracy Platige Image zaprosiła Damiana Nenowa, autora krótkich filmów animowanych, animatora i grafika. Nenow będzie współreżyserem obrazu. Z hiszpańskim reżyserem Raulem de la Fuente pracuje również nad scenariuszem. Producenci filmu obiecują widzom nową jakość animacji. 

 – Chcemy pokazać ten film w sposób dosyć mocno stylizowany, ponieważ proza Kapuścińskiego i to, co on robił przy pomocy słowa, wymaga bardzo kreatywnego podejścia. Ta książka  i ten sposób obrazowania jest właściwym powodem do tego, żeby użyć odpowiednich technik animacyjnych  – wyjaśnia Jarosław Sawko.

Widzowie nie powinni się jednak spodziewać spektakularnych efektów specjalnych.

  – Ten film będzie zrobiony w charakterze filmu animowanego, więc będzie widać, że to animacja. Nie będziemy udawać rzeczywistości, będziemy tę rzeczywistość w jakiś sposób przetwarzać  – mówi wiceprezes Platige Image.

Firma Platige Image działa na rynku animacji i postprodukcji od 1997 roku. Była m.in. producentem filmu „Katedra” Tomasza Bagińskiego, zdobywcy Oscara. Studio tworzy animacje na potrzeby reklam, seriali i gier komputerowych, oraz efekty specjalne do filmów. Firma doświadczenie zdobywała między innymi na rynku katarskim, gdzie realizowała projekty animowane, m.in. produkcje dla katarskiej telewizji.

Platige Image we współpracy z firmami Plastic i Juice przygotowało interaktywny pokaz na otwarcie targów CeBIT, których Polska jest partnerem strategicznym.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.