Newsy

Polacy najbardziej mobilnymi pracownikami w końcówce 2011 roku

2012-01-10  |  01:05
Wszystkie newsy
Mówi:Agnieszka Bulik
Funkcja:Członek Zarządu
Firma:Agencja Pracy Tymczasowej i Doradztwa Personalnego Randstad

Coraz częściej zmieniamy pracę. Wskaźnik mobilności w IV kwartale ubiegłego roku był najwyższy spośród 30 badanych krajów. Ale rzadziej niż inni szukamy nowej pracy z własnego wyboru.

Indeks mobilności, przedstawiony w badaniu Instytutu Badawczego Randstad, wyniósł w końcówce roku 109 punktów. Podobny wynik osiągnęli Francuzi. Średnia dla wszystkich badanych krajów wyniosła 105 punktów.

Jednak to, co odróżnia nas od innych badanych państw, to powody zmiany pracy. W Polsce najczęściej decydują o tym czynniki niezależne od pracowników.

- Jak popatrzymy na powody zmiany pracy, jakie te osoby deklarują, 34 proc. badanych mówi, że zmienili pracę, bo były zmiany w strukturze firmy, reorganizacja - wyjaśnia Agnieszka Bulik, członek zarządu agencji Randstad.

Ankieta przeprowadzona wśród pracowników pokazała również, że wzrosła liczba osób, które zmieniły pracę z powodu niezadowolenia z dotychczasowego pracodawcy. Co piąty Polak zrezygnował z pracy właśnie z tego powodu.

Na mobilność polskich pracowników w niewielkim stopniu wpływa chęć rozwoju osobistego czy większe zarobki.

- Takie osobiste pragnienie zmiany, które jest dominujące w innych krajach – tu 37 proc. mówi, że zmienia pracę, bo chce mieć lepsze warunki zatrudnienia, w Polsce deklaruje tylko 26 proc. badanych - podkreśla Agnieszka Bulik.

Według ekspertów, wyniki ankiety świadczą o wzroście elastyczności Polaków i umiejętności dostosowania się do zmieniającej się sytuacji na rynku pracy.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.