Newsy

Rośnie bezrobocie, ofert pracy coraz mniej

2011-12-23  |  09:00
Wszystkie newsy
Mówi:Justyna Kostrzewska
Firma:Szybko.pl Sp. z o.o.

Coraz trudniej na rynku pracy, rośnie bezrobocie, a liczba nowych ogłoszeń spada. W przypadku serwisu rekrutacyjnego szybkopraca.pl aż o jedną trzecią w ciągu miesiąca.

 - Jeśli chodzi o regiony, który najchętniej zatrudniały to mówimy tu o województwie wielkopolskim, dolnośląskim i śląskim. Pracodawcy poszukiwali najczęściej szeregowych pracowników z wykształceniem technicznym lub specjalistów w zawodach fachowych i fizycznych – mówi Justyna Kostrzewska z szybkopraca.pl.

Najwięcej ogłoszeń można było tradycyjnie znaleźć w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Poznaniu, a najmniej w Białymstoku, Olsztynie i Lublinie.

 - W tym momencie zatrudnienia poszukują najczęściej osoby w grupie wiekowej 26-30 lat. Są to absolwenci szkół wyższych. Poszukują najczęściej zatrudnienia związanego ze swoim wykształceniem. A tymczasem pracodawcy najczęściej cenią osoby z wykształceniem technicznym oraz fachowców i pracowników fizycznych – zauważa Justyna Kostrzewska.

Najwięcej ofert w IV kwartale dotyczyło produkcji, sprzedaży i budownictwa. Na rynku pojawiły się też oferty pracy sezonowej związanej ze świętami Bożego Narodzenia.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.