Newsy

Prezes IWP: Im bardziej konkurencyjny rynek, tym łatwiej przekonać firmy do inwestowania w rozwój swojego innowacyjnego produktu

2011-12-14  |  00:05
Wszystkie newsy
Mówi:Beata Bochińska
Funkcja:Prezes
Firma:Instytut Wzornistwa Przemysłowego

Instytut Wzornictwa Przemysłowego kończy realizacje projektu Zaprojektuj Swój Zysk. W ciągu 3 lat jego trwania znacząco zmienił się sposób postrzegania wzornictwa i jego roli.

- Trzy lata temu polskie media pisały o wzornictwie wyłącznie w charakterze lifestyle’u. Mówiono o stylu, kolorze, formie, o modzie. Dzisiaj większość tekstów, wystąpień czy programów telewizyjnych, które się pojawiają czy informacji w internecie mówi o biznesowym charakterze zastosowania designu. I to jest zasadnicza zmiana – zauważa Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Projekt Zaprojektuj Swój Zysk miał na celu zwiększenie wiedzy przedsiębiorców o korzyściach, jakie płyną z inwestycji w nowoczesne wzornictwo.

- W polskich regionach, województwach uruchomiły się analogiczne projekty do naszych. To świadczy o tym, że jest potrzeba, że firmy chcą tego typu projektów i tego typu wsparcia. Ja powiem tak. Im bardziej konkurencyjny rynek, tym łatwiej przekonać firmy do tego, żeby zechciały zacząć inwestować w rozwój swojego innowacyjnego produktu – uważa Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

W projekcie wzięło udział 550 małych, średnich i dużych przedsiębiorstw i 100 projektantów wzornictwa.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.