Newsy

Indesit chce zwiększyć sprzedaż w naszym kraju. Wielkość produkcji zależy jednak od rynków europejskich

2014-08-07  |  06:40
Mówi:Lorenzo Fiorani
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:Indesit Company w Polsce
  • MP4
  • Indesit zamierza zwiększać sprzedaż produktów AGD w Polsce. Włoska firma ma w naszym kraju sześć zakładów produkcyjnych i choć większość produktów trafia na eksport, to również na polskim rynku od trzech lat notuje wzrosty. Zwiększenie produkcji zależy przede wszystkim od sytuacji międzynarodowej.

    Wzrost produkcji jest powiązany ze sprzedażą w innych krajach. Nie mogę oszacować, ile sprzedamy w drugiej połowie roku w innych krajach. W Europie w dalszym ciągu mamy zbyt niepewną sytuację, by prognozować przyszłość – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Lorenzo Fiorani, dyrektor zarządzający Indesit Company w Polsce.

    Indesit jest szóstym graczem pod względem sprzedaży produktów AGD w Polsce, ale jest liderem pod względem produkcji w naszym kraju. Spółka planuje dalej zwiększać sprzedaż, która rośnie nieprzerwanie od trzech lat. Trudniej jednak prognozować wielkość produkcji Indesitu w naszym kraju. Z uwagi na to, że ponad 80 proc. produkcji trafia na eksport, polskie zakłady spółki zależą od sytuacji gospodarczej w Europie.

    Jak dodaje Fiorani, koniunktura jest wciąż niepewna. Dodatkową nerwowość na rynkach wprowadziła sytuacja na Wschodzie. Wahają się kursy walutowe, m.in. tureckiej liry, która od sierpnia ubiegłego roku do stycznia br. najpierw straciła wobec euro ok. 20 proc., by od początku roku zyskać ponad 12 proc. Jeszcze bardziej osłabiła się ukraińska hrywna, która od początku roku straciła wobec euro niemal 28 proc.

    Fiorani dodaje, że o lokalizacji zakładów produkcyjnych Indesitu w Polsce zadecydowały częściowo korzyści związane z działalnością specjalnych stref ekonomicznych. Zapewnia on jednak, że nie był to jedyny czynnik.

    Decyzję podjęliśmy wiele lat wcześniej, w tym roku obchodzimy 15. rocznicę otwarcia naszych pierwszych zakładów w Polsce. Decyzja zapadła po uwzględnieniu wielu czynników. Istotne były nie tylko niskie koszty pracy, zachęty związane ze specjalnymi strefami ekonomicznymi, lecz także pozycja geograficzna Polski w Europie i jakości produkcji, jaką możemy tu uzyskać – podkreśla Fiorani. ‒ Na pewno specjalne strefy ekonomiczne są sposobem na zachęcenie inwestorów. Mają istotne znaczenie dla zwiększania zatrudnienia w kraju, a tym samym dla wzrostu PKB  dodaje.

    Indesit jest obecny w Polsce już 15 lat. Pierwszy zakład włoskiej firmy w naszym kraju rozpoczął działalność we wrześniu 1999 r. w Łodzi. Kolejne były uruchamiane w 2004 r. (fabryka lodówek w Łodzi), 2008 r. (fabryki pralek oraz zmywarek w Radomsku) i 2012 r. (linie produkcyjne okapów oraz komponentów plastikowych w Łodzi).

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    Transport

    Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

    Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.