Newsy

Indesit chce zwiększyć sprzedaż w naszym kraju. Wielkość produkcji zależy jednak od rynków europejskich

2014-08-07  |  06:40
Mówi:Lorenzo Fiorani
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:Indesit Company w Polsce
  • MP4
  • Indesit zamierza zwiększać sprzedaż produktów AGD w Polsce. Włoska firma ma w naszym kraju sześć zakładów produkcyjnych i choć większość produktów trafia na eksport, to również na polskim rynku od trzech lat notuje wzrosty. Zwiększenie produkcji zależy przede wszystkim od sytuacji międzynarodowej.

    Wzrost produkcji jest powiązany ze sprzedażą w innych krajach. Nie mogę oszacować, ile sprzedamy w drugiej połowie roku w innych krajach. W Europie w dalszym ciągu mamy zbyt niepewną sytuację, by prognozować przyszłość – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Lorenzo Fiorani, dyrektor zarządzający Indesit Company w Polsce.

    Indesit jest szóstym graczem pod względem sprzedaży produktów AGD w Polsce, ale jest liderem pod względem produkcji w naszym kraju. Spółka planuje dalej zwiększać sprzedaż, która rośnie nieprzerwanie od trzech lat. Trudniej jednak prognozować wielkość produkcji Indesitu w naszym kraju. Z uwagi na to, że ponad 80 proc. produkcji trafia na eksport, polskie zakłady spółki zależą od sytuacji gospodarczej w Europie.

    Jak dodaje Fiorani, koniunktura jest wciąż niepewna. Dodatkową nerwowość na rynkach wprowadziła sytuacja na Wschodzie. Wahają się kursy walutowe, m.in. tureckiej liry, która od sierpnia ubiegłego roku do stycznia br. najpierw straciła wobec euro ok. 20 proc., by od początku roku zyskać ponad 12 proc. Jeszcze bardziej osłabiła się ukraińska hrywna, która od początku roku straciła wobec euro niemal 28 proc.

    Fiorani dodaje, że o lokalizacji zakładów produkcyjnych Indesitu w Polsce zadecydowały częściowo korzyści związane z działalnością specjalnych stref ekonomicznych. Zapewnia on jednak, że nie był to jedyny czynnik.

    Decyzję podjęliśmy wiele lat wcześniej, w tym roku obchodzimy 15. rocznicę otwarcia naszych pierwszych zakładów w Polsce. Decyzja zapadła po uwzględnieniu wielu czynników. Istotne były nie tylko niskie koszty pracy, zachęty związane ze specjalnymi strefami ekonomicznymi, lecz także pozycja geograficzna Polski w Europie i jakości produkcji, jaką możemy tu uzyskać – podkreśla Fiorani. ‒ Na pewno specjalne strefy ekonomiczne są sposobem na zachęcenie inwestorów. Mają istotne znaczenie dla zwiększania zatrudnienia w kraju, a tym samym dla wzrostu PKB  dodaje.

    Indesit jest obecny w Polsce już 15 lat. Pierwszy zakład włoskiej firmy w naszym kraju rozpoczął działalność we wrześniu 1999 r. w Łodzi. Kolejne były uruchamiane w 2004 r. (fabryka lodówek w Łodzi), 2008 r. (fabryki pralek oraz zmywarek w Radomsku) i 2012 r. (linie produkcyjne okapów oraz komponentów plastikowych w Łodzi).

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

    Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

    Polityka

    Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

    W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

    Konsument

    Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

    Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.