Mówi: | Michał Witkowski |
Funkcja: | Rzecznik Grupy PZU |
Firma: | Grupa PZU |
PZU: Nie ma dowodów, ze PZU stosował czyny nieuczciwej konkurencji
Wg PZU nie może być mowy o zmowie w sytuacji, gdy PZU sprzedało za pośrednictwem Maximus Broker 17 polis, a samodzielnie na terenie województwa kujawsko - pomorskiego 1700.
- Decyzja UOKIK-u budzi nasze zdziwienie i zaskoczenie dlatego, że w całym tym postępowaniu nie zgromadzono dowodów na to, że PZU stosował czyny nieuczciwej konkurencji. My za pośrednictwem Maximus Broker sprzedaliśmy 17-e polis ubezpieczenia podczas gdy samodzielnie sprzedaliśmy na tym terenie - tylko województwa kujawsko – pomorskiego tylko 1700. Więc o jakim porozumieniu my mówimy. Takie zjawisko nie miało miejsca. Chciałbym kategorycznie zaprzeczyć, że dokonaliśmy czynów, o których mówił UOKIK. To jest po prostu nieuzasadnione stwierdzenie, które nie ma poparcia w dowodach.
UOKIK stwierdził, że PZU popełnił czyny nieuczciwej konkurencji ograniczając ją. Natomiast nie wspomniał o tym, że w materiale dowodowym którym dysponuje, są oświadczenia dziewięciu głównych zakładów ubezpieczeń, które oferują tego rodzaju polisy. I zakłady ubezpieczeń w tych oświadczeniach potwierdzają, że praktyka którą stosował PZU jest normalną praktyką rynkową, która w żaden sposób nie ogranicza konkurencji. Także w sytuacji gdy nasi konkurenci potwierdzają, iż nasze praktyki nie ograniczały konkurencji… wydaje się dziwne, że UOKIK twierdzi coś przeciwnego.
PZU nie zgadza się z decyzją UOKIK-u. Jest ona dla nas zaskoczeniem ze względu na wysokość kary jak i ze względu na sam proces, który trwał dość długo po to aby przyspieszyć w ostatnim okresie. Gdzie mamy wrażenie, że nie wszystkie dowody zostały należycie rozpatrzone. Nasze zaskoczenie budzi także wysokość kary, która jest niewspółmierna do skali zjawiska, które zostało zakwestionowane przez UOKIK. Dodajmy, że to zjawisko w świetle zgromadzonych materiałów nie występuje. Nie ma dowodów na to, że PZU podpisało jakąkolwiek zmowę i nie ma dowodów na to, że dokonaliśmy jakichkolwiek czynów nieuczciwej konkurencji. W związku z tym będziemy się od tej kary z pewnością odwoływać - mówi Michał Witkowski, Rzecznik Grupy PZU.
UOKiK zarzucił PZU podpisanie niezgodnego z prawem porozumienia, które miało ograniczyć konkurencje na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Czytaj także
- 2023-12-11: Rośnie zainteresowanie agrocasco. Koszt utraty maszyny rolniczej może przewyższać wartość domu
- 2023-12-04: W grudniu wielu rolnikom kończą się obowiązkowe ubezpieczenia. Większość z nich decyduje się na dobrowolne rozszerzenie polisy
- 2023-11-29: W branży budowlanej działa nawet pół miliona firm. Wiele z nich się ubezpiecza, choć nie ma takiego obowiązku
- 2023-11-08: Tymczasowe aresztowanie w Polsce nadal nadużywane. Sądy wciąż masowo przyczyniają się do prokuratorskich wniosków o zastosowanie tego środka
- 2023-09-19: Polski system ochrony zdrowia w coraz większym stopniu wspierany przez medycynę prywatną. Eksperci: Trzeba usankcjonować tę współpracę
- 2023-09-12: ZUS coraz szybciej się cyfryzuje. Większość funkcji jest już dostępna nie tylko przez PUE, ale też aplikacje mobilne
- 2023-09-04: Szkolne ubezpieczenie NNW dla dziecka już nie tylko grupowo. Coraz więcej rodziców zawiera je indywidualnie
- 2023-09-11: Szkolne NNW może pokryć koszty korepetycji, pomocy IT albo wizyt u psychologa. Dodatkowe opcje rzadko są dostępne w polisach zawieranych przez szkoły
- 2023-07-27: Większość Polaków obawia się awarii auta podczas zagranicznych podróży. Powodem do stresu są także koszty naprawy i organizacja pomocy drogowej
- 2023-06-15: Polskie firmy coraz mocniejsze w eksporcie. 40 proc. sprzedaży zagranicznej trafia poza UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.