Newsy

McDonald's startuje z nowym konceptem produktowym we Wrocławiu. Klienci będą mogli sami skomponować kanapki

2016-03-14  |  06:40
Mówi:Krzysztof Kłapa
Funkcja:dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich
Firma:McDonald’s Polska
  • MP4
  • McDonald’s Polska otworzył we Wrocławiu piąty lokal, gdzie testuje nową usługę pozwalającą na indywidualne komponowanie burgerów. Gości mogą samodzielnie tworzyć swoje kompozycje smakowe  z 28 produktów. Wszystkie składniki są świeżo przygotowane, a kanapki zamawiane przy samoobsługowym ekranie i dostarczane potem przez kelnera do stolika. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym rozpoczęto testy tego projektu.

    – Wrocław jest piątą lokalizacją, w której rozpoczynamy realizację naszego testu, który wprowadza zupełną nowość do McDonald’s w skali światowej. To możliwość kreowania, budowania składu burgerów przez naszych gości. Skomponuj swój smak to przede wszystkim personalizacja. Blisko 30 składników, z których można skomponować swojego burgera – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich w McDonald’s Polska.

    Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym restauracja wprowadziła nowy projekt. Podobne rozwiązanie dotąd pojawiły się w zaledwie kilku krajach na świecie. 

    Jak podkreśla Krzysztof Kłapa, nowa usługa, może być receptą na budowanie więzi z dzisiejszym konsumentem, który zamiast masowości wybiera indywidualne podejście.

    – Badania pokazują, że dzisiejszy gość chce indywidualnego traktowania. Oczekuje takiego produktu, o którym marzy, jaki sobie wymyślił. McDonald’s jest w stanie to zrobić. To duży krok do przodu i wyzwanie dla konkurencji – ocenia dyrektor w McDonald’s.

    Wrocławska restauracja jest piątą w Polsce, w której nowe rozwiązanie jest testowane. W dwóch restauracjach w Warszawie, jednej w Bielawie i jednej w Kielcach, w których projekt został już wdrożony, rozwiązanie spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów. Dla sieci to zupełna nowość. Kanapki można zamawiać przy samoobsługowym ekranie, a do stolika przyniosą je kelnerzy.

    – Nie ma jednej określonej grupy konsumentów, pod których przygotowujemy tę propozycję. Osoby młode bardzo chętnie korzystają z kiosków zamówieniowych. Takie zamówienia są realizowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, więc kioski przyciągają. Są one już powszechne w McDonald’s. Teraz kolejnym krokiem testowym jest to, jak je mądrze wykorzystać i jakie dać możliwości kreowania klientom – wskazuje Kłapa.

    Młodzi najlepiej radzą sobie z nowoczesną technologią, dla tych, którzy mogą mieć problemy ze złożeniem w ten sposób zamówienia, restauracja zapewnia pomoc obsługi. Wciąż działają także tradycyjne kasy, istnieje możliwość zamówienia przy nich burgerów z nowej oferty, choć ogranicza to jednak możliwości kreowania. Zdaniem eksperta kioski zamówieniowe i indywidualne komponowanie kanapki sprawią, że wizyta dostarczy klientom nie tylko doznań kulinarnych, ale również rozrywki.

    – Zaletą jest możliwość budowy czegoś, co jest realizowane zgodnie z naszym oczekiwaniem. Sami wybieramy skład, decydujemy o smaku, ilości warzyw, czy rodzaju sosów. Kolejną kwestią jest świeżość wykonania. Obecnie cały polski McDonald’s jest po procesie modernizacji i wszystkie produkty przygotowujemy na świeżo. Kiedy kończone jest zamówienie, dopiero wówczas rusza proces produkcji na kuchni – tłumaczy ekspert McDonald’s.

    Restauracja zwiększa też różnorodność oferowanych smaków. Przy tworzeniu burgera, klient może wybierać spośród 28 produktów. Może też zdecydować się na danie bardziej orientalne lub tradycyjne, z określonymi dodatkami i pieczywem.

    – Zwiększamy liczbę składników. Są marynowane buraki, ogórki, papryczki jalapeño, dodatki ostre, łagodne i dużo rodzajów sera, bekon, rodzaje pieczywa. Różnorodność i wybór to z pewnością kolejne zalety projektu – przekonuje Krzysztof Kłapa.

     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

    Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

    Prawo

    Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

    Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

    Transport

    Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

    W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.