Newsy

Jeszcze miesiąc potrwa remont na trasie średnicowej w Warszawie. Koleje Mazowieckie: to największe utrudnienie, jakie tylko można sobie wyobrazić

2013-08-02  |  06:10
Mówi:Dariusz Grajda
Funkcja:członek zarządu
Firma:Koleje Mazowieckie
  • MP4
  • Do końca sierpnia potra remont mostu średnicowego w Warszawie. Jego połowa wykorzystywana zwykle przez pociągi podmiejskie i regionalne jest zamknięta od końca czerwca. Remont torów był konieczny, bo pociągi mogły jeździć po moście z prędkością jedynie 40 km/h. Bez naprawy wkrótce musiałyby jeszcze bardziej zwolnić. Prace kosztujące ponad 9 mln zł pozwolą zwiększyć dozwolona prędkość wzrośnie do 60 km/h.

     – Zamknięcie mostu średnicowego dla Kolei Mazowieckich to tak naprawdę przecięcie głównej żyły przepływu pociągów w sercu Mazowsza. Dla nas jest to największe utrudnienie, jakie tylko można sobie wyobrazić, ale nie tylko dla nas jako spółki, ale przede wszystkim dla podróżnych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

    Zamknięcie połowy mostu średnicowego oznacza nie tylko ograniczenie przepustowości tego najważniejszego kolejowego mostu nad Wisłą w stolicy. Niemożliwy jest też przejazd pomiędzy stacją Warszawa Śródmieście a Warszawą Wschodnią. To podstawowa trasa pociągów Kolei Mazowieckich. Pociągi nie zatrzymują się na stacjach Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion.

    Koleje Mazowieckiego starają się minimalizować utrudnienia dla pasażerów. Część pociągów jeździ na skróconych trasach do i ze stacji Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia, a niektóre wykorzystują dalekobieżną część trasy średnicowej, kursując przez stację Warszawa Centralna.

     – Honorujemy bilety wspólnie z SKM, Intercity i Przewozami Regionalnymi na przyśpieszonej linii, na drugiej nitce średnicy. Jest uruchomiona komunikacja zastępcza i są honorowane bilety Kolei Mazowieckich w liniach autobusowych i tramwajowych jadących wzdłuż Alei Jerozolimskich. Tam, gdzie jest to możliwe, zawsze staramy się uruchomić komunikację zastępczą – dodaje Grajda.

    Prace mają potrwać do końca sierpnia. Grajda podkreśla, że nie ma żadnych informacji o ewentualnych opóźnieniach robót na moście. Ma nawet nadzieję, że zakończą się nawet nieco przed terminem. 

     – Bolejemy z tego powodu, że takie zamknięcia są, ale rozumiemy, że muszą się odbywać i oczywiście staramy się zrobić wszystko, by te utrudnienia były jak najmniej uciążliwe dla naszych podróżnych – zaznacza członek zarządu KM.

    Zamknięcie podmiejskiej części mostu średnicowego to problem również dla Szybkiej Kolei Miejskiej. Kursy pociągów tej spółki zostały skrócone i nie przekraczają Wisły. Przed remontem każdego dnia przez trasę średnicową kursowało ponad 150 pociągów KM i 40 pociągów SKM. Łącznie z innymi spółkami na obydwu nitkach trasy to ok. 800 pociągów na dobę. Remont podmiejskiej części to pierwszy etap prac – wiosną przyszłego roku planowana jest wymiana torów na części dalekobieżnej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Bankowość

    Prawo

    Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

    16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

    Konsument

    Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

    Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.