Newsy

Nowe plany dla warszawskiego Służewca. Inwestycje wokół toru wyścigów konnych mogą kosztować nawet miliard złotych

2013-03-18  |  06:55

Totalizator Sportowy planuje duże zmiany na Torze Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu oraz w jego okolicach. Oprócz rewitalizacji obecnie istniejących obiektów planowane jest powstanie nowych. Inwestycje mogą kosztować nawet 1 mld zł. Totalizator liczy więc na pozyskanie inwestorów, którzy potem będą mogli korzystać z nowej infrastruktury.

 – Przyszedł czas na przywrócenie Służewca Warszawie – zapowiada Wojciech Szpil, prezes zarządu Totalizatora Sportowego. – Chcielibyśmy ten teren zrewitalizować, by wszystkie  obiekty, które były wybudowane przed II wojną światową zostały odrestaurowane i wybudowane nowe, które uzupełnią infrastrukturę w tym miejscu.

Totalizator od 2008 r. dzierżawi teren od Polskiego Klubu Wyścigów Konnych. Spółka odpowiada za organizację wyścigów konnych oraz zabezpieczenie terenu przed niszczeniem. Na remonty i modernizację istniejących obiektów (m.in. Trybuny I i Trybuny II oraz Stajni), a także na przygotowanie terenu pod przyszłe inwestycje w tym roku przeznaczy 35 mln zł.

Jak podkreśla Szpil, w ciągu najbliższych 30 lat teren wokół toru ma odzyskać dawną świetność. Służewiec ma stać się najpiękniejszym tego typu miejscem w Europie. Spółka wydzieliła osiem obszarów inwestycji, obejmujących między innymi wieżę ciśnień, dwa hotele, obiekt biurowy oraz salę wystawienniczo-widowiskową.

 – Żeby pozyskać inwestorów wybraliśmy firmę PwC, która jako doradca inwestycyjny będzie poszukiwała partnerów branżowych i inwestycyjnych do tego, by namówić ich do współpracy z nami i zainwestowania pieniędzy w wymienione obiekty – tłumaczy Wojciech Szpil.

Według prezesa Totalizatora zainteresowanie powinno być spore, bo po zakończeniu inwestycji partnerzy będą mogli czerpać korzyści z odrestaurowanych i nowych budynków na Służewcu. Nakłady są jednak niemałe. Wojciech Szpil szacuje, że restauracja terenu i budowa zaplanowanych obiektów może kosztować od 800 mln zł do nawet 1 mld zł.

 – Niezależnie od infrastruktury, która teraz jest i jest mocno zniszczona, chcemy wybudować hotel 4-5-gwiazdkowy. W założeniach jest też hotel 3-gwiazdkowy, hala widowiskowo–sportowa, w mniejszym zakresie parkingi podziemne czy biurowiec. Wyznaczyliśmy 9 obiektów, które chcemy zagospodarować we właściwy sposób, a to kosztuje – tłumaczy Szpil.

Prezes Totalizatora podkreśla, że planowana rewitalizacja Służewca nie wpłynie na organizację wyścigów konnych.

 – Uspokajam wszystkich, którzy niepokoją się, że cały teren zostanie zabudowany deweloperką. Niech przychodzą i podziwiają, jak z każdym rokiem to wszystko się zmienia na lepsze – zapewnia Szpil. Dodaje, że wyścigi mogą stać się w najbliższym czasie atrakcyjniejsze, bo planowana jest instalacja oświetlenia toru, która pozwoli na rozgrywanie nocnych gonitw.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.