Newsy

Nowy hotel Hampton by Hilton w Warszawie oficjalnie otwarty. To nie koniec rozwoju sieci w Polsce

2014-09-18  |  06:45
Mówi:Mark Nogal, regionalny szef ds. wyspecjalizowanej obsługi na Europę
Phil Cordell, dyrektor ds. wyspecjalizowanej obsługi i menadżer marki Hampton na świecie
  • MP4
  • W centrum Warszawy otwarto nowy hotel marki Hampton by Hilton. 300-pokojowy obiekt w sąsiedztwie Dworca Centralnego to jednak nie koniec inwestycji światowej sieci hotelarskiej w Polsce. Spółka już jest zadowolona z liczby rezerwacji w nowym obiekcie.

    Polska to jeden z naszych kluczowych rynków, który cechuje bardzo dynamicznie rozwijająca się gospodarka. Postrzegamy Polskę jako rynek dobrze dopasowany do marek Hampton by Hilton i Hilton Garden Inn, widzimy niesamowitą energię i potencjały jakie tu drzemią. Nasze hotele odpowiadają na potrzeby tego rozwijającego się rynku – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Mark Nogal, regionalny szef ds. wyspecjalizowanej obsługi na Europę w Hiltonie.

    Nowy hotel Hiltona w Warszawie znajduje się przy ulicy Wspólnej, w bezpośredniej bliskości Dworca Centralnego oraz Pałacu Kultury i Nauki. To największy hotel tej marki poza Stanami Zjednoczonymi. Na 17 piętrach znajduje się łącznie 300 pokoi. Nowy warszawski Hampton jest 10. obiektem Hiltona w Polsce, a czwartym należącym do marki Hampton. W Warszawie jest już jeden hotel tej marki, pozostałe działają w Świnoujściu i Gdańsku.

    Hotel pierwszych gości przyjął już w czerwcu. Jak podkreśla Nogal, od otwarcia nowy warszawski Hampton notuje bardzo dobre, satysfakcjonujące spółkę wyniki. Decyzję o otwarciu największego hotelu tej marki poza Stanami Zjednoczonymi właśnie w Warszawie tłumaczy rosnącą polską gospodarką oraz coraz większą liczbą podróżnych szukających zakwaterowania w dobrym miejscu, cenie i jakości.

     Hilton łącznie ma ponad 4000 obiektów, Hampton prawie połowę tych obiektów, czyli ok. 2000. Spółka cały czas się rozwija, już jest w ponad 20 krajach, to duży sukcesu, który świadczy o dobrym rozwoju Hilton Worldwide na świecie – podkreśla Phil Cordell, dyrektor ds. wyspecjalizowanej obsługi i menadżer marki Hampton na świecie.

    Polska jest dla Hilton Worldwide rynkiem strategicznym, bo szybko rośnie liczba turystów odwiedzających nasz kraj. Zgodnie z danymi GUS-u, w 2013 r. w Polsce zatrzymało się ponad 23 mln turystów (o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej), a niemal 15 mln z nich nocowało w hotelach (wzrost o 8,2 proc.). Z zagranicy pochodziło 5,2 mln turystów (wzrost o 5,3 proc.).

    Hilton Worldwide planuje rozwijać nie tylko średniej wielkości markę Hampton by Hilton, lecz także inne. W portfolio spółki znajduje się łącznie 11 marek, a w Polsce obecne są cztery z nich: pięciogwiazdkowe hotele Hilton w Warszawie i Gdańsku, dwa hotele Hilton Garden Inn w Krakowie i Rzeszowie, dwa czterogwiazdkowe DoubleTree by Hilton w Warszawie i Łodzi oraz cztery Hampton by Hilton.

    Wszystkie nasze marki wchodzą do Polski, bo jest to kraj naprawdę warty odwiedzin – podkreśla Nogal. ‒ Hotele Hampton by Hilton w Polsce odnoszą sukces, podobnie jak hotele Hilton Garden Inn. Udało nam się wejść na rynek, gdzie był popyt, i znaleźć niszę.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Farmacja

    Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

    W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

    Bankowość

    Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

    Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

    Transport

    Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

    System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.