Newsy

Reklama z celebrytą takim jak Michał Wiśniewski umożliwia pozyskanie nowych grup klientów

2014-01-15  |  06:40
Mówi:Marek Sokół
Funkcja:ekspert medialny i prezes
Firma:Kancelaria PR
  • MP4
  • Instytucje finansowe i banki coraz częściej angażują do swoich reklam celebrytów. Klienci kierują się często nie tym, kim jest reklamująca dany produkt osoba, lecz przede wszystkim samą jej rozpoznawalnością. Do tego dzięki swobodniejszej formie reklamy może ona budzić pozytywne skojarzenia.

     – Mamy badania marketingowców, które pokazują, że aby sprzedać produkt, nie musimy wykorzystywać osoby znanej z tego, że budzi zaufanie. Wystarczy nam twarz znana. I to też nie jest tak, że potrzebujemy ludzi z najwyższej półki albo którzy kojarzą się z danym produktem czy usługą. Bywa, że osoba kojarzona z kabaretem może reklamować bardzo poważne produkty – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Marek Sokół, ekspert medialny i prezes Kancelarii PR.

    Coraz więcej instytucji na rynku finansowym decyduje się na taki kierunek działań reklamowych. Sokół przypomina, że jeszcze niedawno banki angażowały do kampanii promocyjnych przede wszystkim znanych, budzących zaufanie aktorów, takich jak Marek Kondrat czy Piotr Fronczewski. Jednak od pewnego czasu coraz częściej w reklamach pojawiają się aktorzy komediowi, jak znany z Monty Pythona John Cleese czy Danny DeVito, i celebryci. 

    Szeroko komentowana była kampania PKO BP, w której wystąpił Szymon Majewski, prowadzący programy rozrywkowe. Sokół podkreśla, że mimo wątpliwości ekspertów rynku reklamowego okazało się, że kampania dotarła do zupełnie nowych grup klientów. Udało się ocieplić wizerunek spółki.

    W podobnym kierunku zmierza SKOK Wołomin. W najnowszej reklamie wystąpił piosenkarz Michał Wiśniewski, który niedawno ze zmienionym wizerunkiem powrócił na scenę. 

     – Michał Wiśniewski kojarzony jest dziś ze zmianą wizerunku. Wcześniej w kolorowych włosach reklamował jedną z sieci telefonii komórkowych albo sklepy Avans, teraz reklamuje pożyczkę. I chyba to jest dobry strzał, bo on dociera do potencjalnych klientów SKOK Wołomin – uważa Sokół.

    Według niego to właśnie dotarcie do nowych klientów oraz budzenie dobrych skojarzeń jest celem takiej reklamy. Wiśniewski jest kojarzony obecnie ze stabilizacją życiową i ociepleniem wizerunku, więc jego udział w reklamie może przynieść pożądany efekt.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.