Newsy

Rośnie liczba wyjazdów Polaków do ciepłych krajów zimą

2013-10-25  |  06:00
Mówi:dr Zdzisław Preisner
Funkcja:ekspert Katedry Turystyki i Rekreacji
Firma:Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
  • MP4
  • Wyspy Kanaryjskie, Madera oraz Wyspy Zielonego Przylądka – to popularne cele zimowych podróży Polaków. Coraz więcej osób decyduje się na wyjazd po sezonie letnim, nie tylko na narty. To bardzo dobry czas również na zwiedzanie krajów w Azji Południowo-Wschodniej.

    Dr Zdzisław Preisner, ekspert Katedry Turystyki i Rekreacji Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu podkreśla, że pod względem wyjazdów narciarskich preferencje Polaków nie zmieniają się. Osoby, które mają zwyczaj wyjeżdżać zimą na takie wakacje, nie rezygnują z tego i udają się zarówno do Czech i Słowacji, jak i do Austrii i Włoch. Jednak coraz więcej osób wybiera się zimą także do ciepłych krajów. 

     – Alternatywą, ku której coraz więcej osób się skłania, jest szukanie miejsc, które mają zupełnie odmienne warunki klimatyczne, czyli jest ciepło, słońce, można zażyć kąpieli – podkreśla dr Preisner. – Trzeba szukać regionów poza kontynentem europejskim. Jest kilka takich, stosunkowo blisko położonych, do których należą Wyspy Kanaryjskie, Madera, a ostatnio także Wyspy Zielonego Przylądka.

    Dr Preisner zauważa, że popularne latem kraje basenu Morza Śródziemnego nie są aż tak ciekawym celem zimowych podróży jak dalsze kierunki. Choć temperatura jest tam wyraźnie wyższa niż w Polsce, pogoda jest niestety deszczowa. Dlatego lepsze są nieco dalsze wyjazdy, np. na wyspę Sal w archipelagu Wysp Zielonego Przylądka. Biura podróży np. z Czech już od ponad 10 lat  proponowały wyjazdy na te wyspy, przez Polaków ten archipelag jest też odkrywany już od kilku lat.

    Ekspert dodaje, że miesiące zimowe to także doskonały czas na wyjazdy do Azji Południowej i Południowo-Wschodniej. 

     – Latem nie polecam podróżowania do Indii, do krajów Indochin czy Indonezji, bo będzie gorąco i deszczowo. To jest czas monsunowy, w związku z tym niezbyt sprzyjający podróży. Okres zimowy, a także wiosenny i jesienny, jest doskonały dla tych kierunków, zarówno w celach poznawczych, jak też wypoczynkowych – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria dr Preisner z Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu.

    Wylicza, że ciekawymi kierunkami podróży poznawczych mogą być m.in. Wietnam, Tajlandia, czy Birma, ale także inne kraje ciekawe pod względem kulturowym tej części Azji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

    Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

    Handel

    Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

    Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.