Newsy

Rośnie zainteresowanie nauką języków obcych. Polacy coraz częściej decydują się na kursy chińskiego i norweskiego

2014-07-22  |  06:10
Mówi:Milena Cacko-Kozera
Funkcja:dyrektor metodyczny
Firma:szkoła języków obcych Profi-Lingua
  • MP4
  • Polacy coraz lepiej posługują się językami obcymi, choć na tle Europy nie wypadają najlepiej. Wiele osób wykorzystuje wakacje, by podciągnąć swoje umiejętności w tym zakresie. Wciąż dużym zainteresowaniem cieszą się języki angielski i niemiecki, ostatnio Polacy decydują się też na naukę bardziej egzotycznych języków, np. norweskiego czy chińskiego.

     W tym roku mamy o 15-20 procent kursów więcej niż w poprzednich latach – mówi agencji Newseria Biznes Milena Cacko-Kozera, dyrektor metodyczny w szkole języków obcych Profi-Lingua. – W roku szkolnym mamy 75-85 procent więcej kursów niż w okresie wakacyjnym, dużo osób zaczyna zajęcia od września i października.

    Na zajęcia w wakacje decyduje się nie tylko młodzież, lecz także dorośli i biznesmeni. Szkoły językowe oferują kursy zarówno dla tych, którzy chcą poznać podstawy danego języka przed wyjazdem, jak i dla osób, które przygotowują się do pracy za granicą. Część kursantów decyduje się też na naukę, aby nadrobić zaległości, a korzystając z intensywnych lekcji – podnieść o poziom znajomość języka.

    Oferujemy kursy miesięczne, konwersacje trzytygodniowe. Kursy dwumiesięczne pozwalają przerobić materiał z całego roku szkolnego, są też zajęcia sam na sam z nauczycielem. Jest naprawdę mnóstwo różnych możliwości – podkreśla Cacko-Kozera.

    Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń firmy Sedlak&Sedlak potwierdza, że dobra znajomość języków obcych przekłada się też na wyższe zarobki. W ostatnim raporcie Eurostatu (dane za 2011 r.) Polacy znaleźli się na 19. miejscu spośród 27 państw unijnych pod względem kompetencji językowych. Znajomość języka obcego deklarowało wówczas 62 proc. Polaków, jednak tylko 17 proc. z nich na poziomie biegłym (średnia w UE 20 proc.).

    Szkoły językowe oferują nie tylko naukę popularnych języków – angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego czy rosyjskiego. W cenie są także kursy języków, których znajomość pozwala na wyróżnienie się z tłumu kandydatów i znalezienie lepiej płatnej pracy.

    Klienci dosyć często pytają o język norweski i chiński. Mamy je już w ofercie. Każdy uczeń, który wybierze określony kurs w szkole, może bezpłatnie chodzić na podstawy drugiego języka – mówi Cacko-Kozera.

    Jak podkreśla dyrektorka ze szkoły Profi-Lingua, także osoby, którym zależy na poznaniu języka w określonej branży znajdą coś dla siebie – szkoły oferują kursy o różnych profilach medycznym, biznesowym i prawniczym.

    Semestr nauki to koszt ok. tysiąca złotych. Nieco droższe są kursy intensywne, które pozwalają w krótszym okresie przerobić jeden poziom. Jak jednak podkreśla Cacko-Kozera, ceny od kilku lat utrzymują się na podobnym poziomie, podobnie kształtują się też ceny kursów wakacyjnych. Pojawiają się jednak promocje, np. dla klientów kontynuujących naukę lub takich, którzy decydują się na naukę drugiego języka od podstaw.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.