Newsy

Ruszyły ostre przygotowania Polski do Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej

2012-09-06  |  06:48
Mówi:Mirosław Przedpełski
Funkcja:Prezes
Firma:Polski Związek Piłki Siatkowej
  • MP4

    Po zakończeniu Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, przygotowania do kolejnej wielkiej imprezy sportowej ruszają pełną parą. Za dwa lata w Polsce 23 drużyny będą walczyć o tytuł mistrza świata w siatkówce mężczyzn. – Ze strony organizacyjnej wiele rzeczy już zostało zrobionych – zapewnia prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej Mirosław Przedpełski. – Warto by  jeszcze pomyśleć, jak tę imprezę wykorzystać do promocji kraju.

    Polski Związek Piłki Siatkowej ostro ruszył z przygotowaniami do Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej. Jak podkreśla Mirosław Przedpełski, przed organizatorami wciąż jest dużo pracy, mimo że wiele uzgodnień i przygotowań już zostało zamkniętych. Turniej odbędzie się jesienią 2014 roku w sześciu miastach Polski: w Gdańsku, Sopocie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Bydgoszczy i Wrocławiu.

     – Wszystkie umowy z miastami mamy już podpisane, poza Krakowem. Tam dopiero podpiszemy umowę, ale jest już list intencyjny. Wszystko jest uzgodnione, co w miastach będziemy mówić, jakie kwestie będziemy promować i co robić – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Przedpełski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

    Dopięte prawie na ostatni guzik są również kwestie odpowiedniej infrastruktury sportowej.

     – Wszystkie hale są gotowe oprócz Krakowa, gdzie dopiero powstaje. Ale nawet, jeśli Kraków nie zdąży wybudować, to mamy rezerwowe hale. Ta baza jest już w Polsce gotowa. My nie musimy budować stadionów, mamy sprawdzone hale, na których graliśmy imprezy, więc z tym nie ma żadnego problemu – zapewnia Mirosław Przedpełski, porównując czekające Związek wyzwania z tymi, przed którymi stali organizatorzy Euro 2012.

    Jednocześnie dodaje, że podobnie jak w przypadku piłkarskiego turnieju, warto wykorzystać obecność wielkich sportowców oraz kibiców do promocji Polski na świecie.

     – Musimy rozmawiać nie tylko z miastami, ale i Polską Organizacją Turystyczną oraz z rządem., również Radę Promocji Polski można w to włączyć. Euro pokazało, jak można fajnie wykorzystać sport do promocji kraju. Teraz po prostu trzeba wykorzystać Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej również pod względem turystycznym – podkreśla prezes Przedpełski.

    Tym bardziej, że przed Euro 2012 mocno postawiono na rozwój infrastruktury hotelarskiej, ale również transportowej, czyli lotnisk, dróg i kolei.

    Zdaniem prezesa PZPS, nie można porównywać pod względem promocji, obu sportowych wydarzeń.

     – Euro w Polsce było promowane bardzo mocno również przez UEFA. Budżet UEFA wynosi teraz 4 mld euro, więc to jest zupełnie inna skala przedsięwzięć. Ale myślę, że jak się dobrze postaramy, to możemy bardzo dużo dla Polski osiągnąć, promując nasze mistrzostwa – zapewnia Mirosław Przedpełski.

    Jak podkreśla, całkowity koszt organizacji MŚ w 2014 roku waha się od 150 mln do 200 mln zł. W dużej części pokrywa je PZPS oraz Telewizja Polsat, która wykupiła prawa do transmisji pierwszego w Polsce siatkarskiego mundialu. Szef Związku zapowiada jednak, że w sprawie finansowania będzie rozmawiał jeszcze z minister sportu i turystki, Joanną Muchą. Wierzy, że uda się znaleźć środki rządowe, które pomogłyby w promowaniu Polski poprzez zorganizowanie na światowym poziomie sportowej imprezy.

     – Oczywiście, my sobie poradzimy organizacyjnie, jeśli chodzi o przeprowadzenie turnieju, zakwaterowanie drużyn, itd., Ale uważam, że trzeba wykorzystać tę imprezę do promocji Polski i na to głównie są potrzebne pieniądze. Ja już rozmawiałem i z premierem, i z panią minister. Będziemy te rozmowy kontynuować. Jest taka szansa – zapewnia prezes Przedpełski.

    Jak powiedziała Agencji Informacyjnej Newseria Joanna Mucha, na razie nie można ze strony ministerstwa czy rządu deklarować żadnych kwot.

     – Proszę pamiętać, w jakim zakresie pomagał rząd w organizacji Euro. To były głównie inwestycje infrastrukturalne, związane właśnie z samą organizacją – mówi Joanna Mucha. – Natomiast rząd polski w żaden sposób nie finansował PZPN-u i organizatorów po stronie piłkarskiej.

    Zapewniła jednocześnie, że resort włączy się w finansowanie organizacji turnieju siatkarskiego.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    raca w Newserii

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Polskie firmy ograniczają zakupy. 85 proc. spodziewa się też dalszego wzrostu kosztów działalności

    Przeciętny wzrost cen produktów i usług niezbędnych polskim firmom do prowadzenia działalności wyniósł w sierpniu aż 37,4 proc., czyli znacznie powyżej GUS-owskiego odczytu inflacji, który w ubiegłym miesiącu był na poziomie 16,1 proc. – wynika z badania przeprowadzonego przez Narodowy Fundusz Gwarancyjny. Wyższe koszty spowodowały, że polskie przedsiębiorstwa częściej szukały okazji cenowych albo w ogóle rezygnowały z firmowych zakupów. – To jest najbardziej niepokojące, bo jeżeli firma nie kupuje, to nie realizuje kolejnych zleceń, czyli gospodarka spowalnia – mówi Emanuel Nowak, ekspert NFG. Za tym idzie też wzrost zadłużenia przedsiębiorstw. Jak wskazuje, na rynku istnieje jednak szeroki wachlarz narzędzi finansowych, które mogą wesprzeć MŚP w utrzymaniu płynności finansowej.

    Konsument

    Konsumenci wyznaczają kierunki działania dla biznesu. Pod ich wpływem prawie 60 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych

    Temat zrównoważonego rozwoju staje się kluczowy dla konsumentów i biznesu. – Prawie 90 proc. Polaków uważa, że ich wybory i jednostkowe działania mogą mieć pozytywny wpływ na rozwiązywanie globalnych problemów społecznych i środowiskowych, 57 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych – mówi Małgorzata Jarczyk-Zuber, odpowiedzialna za ESG i innowacje w ING Banku Śląskim. Rzeczywiście duże korporacje mają coraz bardziej ambitne cele ESG, ale takie inicjatywy powinny docierać szerzej, także do średniego i małego biznesu oraz samorządów. Do tego potrzebne są wymiana doświadczeń, współpraca i uczciwe podejście – podkreślali eksperci Okrągłych Stołów Klimatycznych zorganizowanych podczas Festiwalu Przyszłości Bomba Megabitowa. Co istotne, nie tylko wymogi konsumentów, ale też globalny kryzys może się stać wyzwalaczem pozytywnej zmiany w zakresie odpowiedzialnego biznesu. 

    Handel

    Polska gotowa na odcięcie od rosyjskiej ropy. Unijne embargo zacznie obowiązywać za niecałe trzy miesiące

    Na początku grudnia, zgodnie z szóstym pakietem unijnych sankcji, zacznie obowiązywać embargo na rosyjską ropę, co oznacza, że przestanie ona płynąć do państw UE drogą morską. W ocenie prezesa POPiHN Leszka Wiwały Polska jest na to dobrze przygotowana. – Ropy będziemy mieli pod dostatkiem. Tym, co jest najtrudniejsze, to nie skąd sprowadzać ropę, ale jak to zrobić, ponieważ pula tankowców jest dość ograniczona, a konkurencja duża – zauważa ekspert. Do rozwiązania jest szereg kwestii związanych z transportem surowca i logistyką.

    Współpraca

    Obsługa konferencji prasowych

    Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.