Mówi: | Mirosław Przedpełski |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Polski Związek Piłki Siatkowej |
Ruszyły ostre przygotowania Polski do Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej
Po zakończeniu Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, przygotowania do kolejnej wielkiej imprezy sportowej ruszają pełną parą. Za dwa lata w Polsce 23 drużyny będą walczyć o tytuł mistrza świata w siatkówce mężczyzn. – Ze strony organizacyjnej wiele rzeczy już zostało zrobionych – zapewnia prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej Mirosław Przedpełski. – Warto by jeszcze pomyśleć, jak tę imprezę wykorzystać do promocji kraju.
Polski Związek Piłki Siatkowej ostro ruszył z przygotowaniami do Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej. Jak podkreśla Mirosław Przedpełski, przed organizatorami wciąż jest dużo pracy, mimo że wiele uzgodnień i przygotowań już zostało zamkniętych. Turniej odbędzie się jesienią 2014 roku w sześciu miastach Polski: w Gdańsku, Sopocie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Bydgoszczy i Wrocławiu.
– Wszystkie umowy z miastami mamy już podpisane, poza Krakowem. Tam dopiero podpiszemy umowę, ale jest już list intencyjny. Wszystko jest uzgodnione, co w miastach będziemy mówić, jakie kwestie będziemy promować i co robić – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Przedpełski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.
Dopięte prawie na ostatni guzik są również kwestie odpowiedniej infrastruktury sportowej.
– Wszystkie hale są gotowe oprócz Krakowa, gdzie dopiero powstaje. Ale nawet, jeśli Kraków nie zdąży wybudować, to mamy rezerwowe hale. Ta baza jest już w Polsce gotowa. My nie musimy budować stadionów, mamy sprawdzone hale, na których graliśmy imprezy, więc z tym nie ma żadnego problemu – zapewnia Mirosław Przedpełski, porównując czekające Związek wyzwania z tymi, przed którymi stali organizatorzy Euro 2012.
Jednocześnie dodaje, że podobnie jak w przypadku piłkarskiego turnieju, warto wykorzystać obecność wielkich sportowców oraz kibiców do promocji Polski na świecie.
– Musimy rozmawiać nie tylko z miastami, ale i Polską Organizacją Turystyczną oraz z rządem., również Radę Promocji Polski można w to włączyć. Euro pokazało, jak można fajnie wykorzystać sport do promocji kraju. Teraz po prostu trzeba wykorzystać Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej również pod względem turystycznym – podkreśla prezes Przedpełski.
Tym bardziej, że przed Euro 2012 mocno postawiono na rozwój infrastruktury hotelarskiej, ale również transportowej, czyli lotnisk, dróg i kolei.
Zdaniem prezesa PZPS, nie można porównywać pod względem promocji, obu sportowych wydarzeń.
– Euro w Polsce było promowane bardzo mocno również przez UEFA. Budżet UEFA wynosi teraz 4 mld euro, więc to jest zupełnie inna skala przedsięwzięć. Ale myślę, że jak się dobrze postaramy, to możemy bardzo dużo dla Polski osiągnąć, promując nasze mistrzostwa – zapewnia Mirosław Przedpełski.
Jak podkreśla, całkowity koszt organizacji MŚ w 2014 roku waha się od 150 mln do 200 mln zł. W dużej części pokrywa je PZPS oraz Telewizja Polsat, która wykupiła prawa do transmisji pierwszego w Polsce siatkarskiego mundialu. Szef Związku zapowiada jednak, że w sprawie finansowania będzie rozmawiał jeszcze z minister sportu i turystki, Joanną Muchą. Wierzy, że uda się znaleźć środki rządowe, które pomogłyby w promowaniu Polski poprzez zorganizowanie na światowym poziomie sportowej imprezy.
– Oczywiście, my sobie poradzimy organizacyjnie, jeśli chodzi o przeprowadzenie turnieju, zakwaterowanie drużyn, itd., Ale uważam, że trzeba wykorzystać tę imprezę do promocji Polski i na to głównie są potrzebne pieniądze. Ja już rozmawiałem i z premierem, i z panią minister. Będziemy te rozmowy kontynuować. Jest taka szansa – zapewnia prezes Przedpełski.
Jak powiedziała Agencji Informacyjnej Newseria Joanna Mucha, na razie nie można ze strony ministerstwa czy rządu deklarować żadnych kwot.
– Proszę pamiętać, w jakim zakresie pomagał rząd w organizacji Euro. To były głównie inwestycje infrastrukturalne, związane właśnie z samą organizacją – mówi Joanna Mucha. – Natomiast rząd polski w żaden sposób nie finansował PZPN-u i organizatorów po stronie piłkarskiej.
Zapewniła jednocześnie, że resort włączy się w finansowanie organizacji turnieju siatkarskiego.
Czytaj także
- 2024-07-03: Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
- 2024-06-28: Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają
- 2024-06-11: Młodzi przed trzydziestką odnoszą sukcesy w polskiej nauce. Setka najzdolniejszych otrzymała właśnie stypendia
- 2024-06-17: Klaudia Carlos: Dzięki abonamentowi Telewizja Polska realizuje swoją misję. Mogą być pokazywane wydarzenia kulturalne czy sportowe
- 2024-05-20: Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
- 2024-05-16: Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-05-20: Joga skuteczniej poradzi sobie z gniewem niż bieganie. Naukowcy dowiedli, że dając upust złości, tylko ją podsycamy
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
- 2024-05-21: Tomasz Ciachorowski: Po czterdziestce nasze ciało nie jest już tak sprawne jak wcześniej. Imają się go różne choroby, dolegliwości i łatwiej o infekcje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.