Mówi: | Piotr Kiciński |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Dom Maklerski Cinkciarz.pl |
Rynek kantorów internetowych wciąż bez regulacji
Wciąż nie ma odpowiednich przepisów, które regulowałyby rynek kantorów w Polsce. Ich właściciele zapewniają jednak, że są one bezpieczne. Obecnie handel walutami w internecie odbywa się według regulacji dotyczących tradycyjnych kantorów. To oznacza, że w siedzibie firmy prowadzącej kantor internetowy musi być sejf, kuloodporna szyba oraz tablica z aktualnymi kursami oferowanych walut.
Działalność kantorów online podlega nadzorowi Ministerstwa Finansów i NBP. Właściciele i pracownicy tych firm muszą co roku składać zaświadczenia o niekaralności. Baza danych osobowych kantoru musi być zarejestrowana u Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Nie ma jednak przepisów, które odnoszą się bezpośrednio do handlu walutami w sieci.
– W interesie rynku jest to, by opinia publiczna wiedziała, że rynek jest regulowany, jest dobrze zarządzany i firmy profesjonalnie na nim działające są dobrze zabezpieczone przed atakami hakerskimi w internecie, a ich działalność finansowa jest stabilna – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Kiciński, członek zarządu Domu Maklerskiego Cinkciarz.pl.
Niektórzy przedstawiciele branży twierdzą, że regulacja rynku jest konieczna, by zwiększyć zaufanie klientów do internetowych kantorów. Według przedstawiciela Cinkciarz.pl obecnie rynek dobrze reguluje się sam.
– Rynek internetowy, w związku z tym także rynek kantorów internetowych, to jest rynek prawie doskonale konkurencyjny. Rynek, w którym zaufanie klienta jest bardzo silnym, wewnętrznym regulatorem. W związku z tym każda firma, która chce na tym rynku odnieść sukces, musi dbać o to, żeby poziom satysfakcji klientów był wysoki, gdyż ryzyko reputacyjne jest bardzo istotne np. z punktu widzenia marketingu szeptanego – mówi Kiciński.
Zaufanie jest łatwo utracić i trudno odzyskać, więc firmy robią wszystko, aby utwierdzić klientów w przekonaniu, że zakup walut w sieci jest całkowicie bezpieczny.
– To jest jedna z barier rozwoju całego rynku, gdyż klienci poza czasem, jaki muszą zainwestować w nawiązanie relacji z naszym kantorem, muszą czasami pokonać pewien opór wewnętrzny – wyjaśnia Kiciński. – Przy czym dla osób, które aktywnie korzystają z internetu i już kiedykolwiek dokonywały zakupów w sklepach internetowych, poziom skomplikowania procesu jest zupełnie podobny.
Kantory internetowe muszą stosować ochronę przesyłanych informacji systemem SSL, czyli takie same zabezpieczenia jak w internetowych serwisach banków.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-02-21: Anonimowość w internecie motywowana jest nie tylko chęcią trollowania. Dla niektórych to bezpieczna przestrzeń do wyrażenia siebie
- 2024-03-01: Agenci sztucznej inteligencji pomogą osobom z niepełnosprawnościami korzystać z internetu. Zastosowanie rozwiązania może być jednak dużo szersze
- 2023-12-12: W tym tygodniu kolejny ważny wyrok TSUE. Banki może czekać „frankowe trzęsienie ziemi”
- 2023-11-17: Cyfrowe euro możliwe w ciągu dwóch–trzech lat. Prace nad cyfrowymi odpowiednikami swoich walut prowadzi już 130 państw
- 2023-11-09: Banki centralne na potęgę kupują złoto do swoich rezerw. Notowanie kruszcu coraz wyższe
- 2023-09-19: Polacy entuzjastami w podejściu do nowych technologii. Pod względem bezpieczeństwa danych najbardziej ufają bankom
- 2023-10-10: Europejskim indeksom nie sprzyjają polityka gospodarcza i koniunktura. Firmy coraz mniej chętnie sięgają po źródła finansowania na rynek publiczny
- 2023-09-21: Mateusz Szymkowiak (TVP): Telewizja się obroni. Zawsze będzie potrzebna, bo oferuje programy misyjne, kulturalne i sportowe
- 2023-07-14: Po raz pierwszy od wybuchu wojny w Ukrainie dolar spadł poniżej 4 zł. Złoty powinien się dalej umacniać w nadchodzących miesiącach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.