Newsy

Systemy ogrzewania stają się coraz bardziej inteligentne. Mogą obniżyć rachunki o 30 procent

2017-12-06  |  06:25
Mówi:Adam Jędrzejczak, prezes zarządu, Danfoss Poland

Janusz Moroz, członek zarządu, innogy Polska

  • MP4
  • Zmniejszenie temperatury wewnątrz mieszkania o 1 stopień Celsjusza oznacza rachunki za ogrzewanie niższe o 6 proc. Dzięki rozwiązaniom z obszaru smart home takie sterowanie systemami ogrzewania staje się proste i dostępne dla każdego. Urządzenia, które umożliwiają kontrolowanie ogrzewania za pośrednictwem specjalnej aplikacji w smartfonie, mogą się przełożyć na znaczne oszczędności w rachunkach, sięgające nawet 30 proc. rocznie. Szansę w tym widzi firma innogy Polska, która we współpracy z duńską firmą Danfoss wprowadza do oferty usługę inteligentnego ogrzewania polegającą na najmie termostatów sterujących na grzejniki.

     Systemy ogrzewania zdecydowanie zmierzają w kierunku digitalizacji. Wykorzystujemy najnowsze technologie, które możemy łączyć z aplikacjami na smartfony. Inteligentne ogrzewanie polega na tym, że możemy zoptymalizować warunki panujące wewnątrz pomieszczeń, jednocześnie obniżając rachunki za ogrzewanie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Jędrzejczak, prezes zarządu Danfoss Poland.

    Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie francuskiej firmy Somfy, prawie dwie trzecie Polaków deklaruje zainteresowanie inteligentnymi rozwiązaniami typu smart home. Więcej niż połowa uważa, że w ciągu najbliższych lat każdy będzie mógł sterować domowymi urządzeniami z poziomu smartfona lub tabletu.

    Systemy typu smart home, czyli inteligentne rozwiązania dla domu, są coraz częściej poszukiwane przez klientów. Te najpopularniejsze dotyczą bezpieczeństwa, sterowania oświetleniem, telewizją i dźwiękiem, inteligentnego sprzętu AGD czy zarządzania klimatyzacją i ogrzewaniem. innogy Polska chce wpisać się w ten trend. Firma nawiązała współpracę z Danfoss, duńskim liderem w dziedzinie ogrzewania, i wprowadziła usługę Inteligentne Ogrzewanie, która obejmuje najem termostatów sterujących na grzejniki.

    – Dotychczas innogy promowała, sprzedawała i wynajmowała produkty z zakresu inteligentnej energii elektrycznej – oświetlenie LED oraz inteligentne gniazdka. Teraz wspólnie stworzyliśmy dla klientów ofertę, która pozwala na zaoszczędzenie do 30 proc. na kosztach ogrzewania poprzez stosowanie termostatów Danfoss. Są one dostępne dla klientów innogy od 1 grudnia – wyjaśnia Janusz Moroz, członek zarządu innogy Polska.

    Klienci indywidualni innogy będą mogli korzystać z dwóch rodzajów produktów z obszaru smart heating. Pierwszy to Danfoss Eko, który pozwala na sterowanie ogrzewaniem mieszkania poprzez Bluetooth. Drugi – przeznaczony do większych powierzchni – jest oparty na sterowaniu sygnałem wi-fi, dzięki czemu użytkownik może otwierać i zamykać zawory Danfoss za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym.

    – Nasze rozwiązanie jest skierowane właściwie do wszystkich – do osób mieszkających w apartamentach, budynkach wielorodzinnych i w domach jednorodzinnych, ponieważ działa na grzejnikach, ale może też być zintegrowane na przykład z ogrzewaniem podłogowym – mówi Adam Jędrzejczak.

    Termostaty są proste w instalacji, gotowe do działania w ciągu minuty i kompatybilne z większością zaworów grzejnikowych. Największą korzyścią inteligentnego ogrzewania mają być oszczędności, sięgające nawet 30 proc. w skali roku.

    – Oszczędności mogą być bardzo duże, w zależności od wielkości mieszkania i typu ogrzewania. Oferta będzie pozwalać na wynajem termostatów od 4,90 zł miesięcznie przez okres 3 lat. Po tym czasie klient będzie mógł je otrzymać za symboliczną złotówkę. Przy małym koszcie miesięcznym, można uzyskać znaczne oszczędności na ogrzewaniu – mówi Janusz Moroz.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Handel

    Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku

    Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.

    Konsument

    Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro

    Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.

    Problemy społeczne

    Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji

    Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.