Mówi: | Loukas Notopoulos, prezes zarządu Vivus Finance Magdalena Charczuk, dyrektor ds. marketingu Lagardere Travel Retail |
Szybkie pożyczki dostępne w salonach prasowych. Firmy pożyczkowe rozwijają sprzedaż nie tylko w internecie
Wartość pożyczek udzielanych online to 3 mld zł. Segment firm pożyczkowych rośnie w internecie, ale także w punktach stacjonarnych. Vivus Finance uruchomił sprzedaż w sieci sklepów prasowych InMedio i Relay na terenie całej Polski. Firma rozwija strategię skupioną na prostocie i wielokanałowości.
– Na polskim rynku pożyczkowym działa ponad sto podmiotów. Łączna sprzedaż firm, które udzielają pożyczek przez internet, przekracza 3 mld zł. Mówimy o grupie bardzo młodych konsumentów, liczącej ponad 3 mln ludzi. Dokonują zakupów w internecie albo przez smartfona. Prawie połowa naszych klientów bierze pożyczkę właśnie przez telefon komórkowy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Loukas Notopoulos, prezes zarządu, Vivus Finance.
Założona pięć lat temu spółka Vivus Finance w krótkim czasie awansowała do grona największych na rynku firm udzielających pożyczek krótkoterminowych. Pod marką Zaplo.pl oferuje klientom pożyczki ratalne i długoterminowe przez internet.
Vivus pracuje też nad własnymi kartami kredytowymi i rozwija sieć sprzedaży. W tym miesiącu podpisał umowę z międzynarodową grupą Legardere Travel Retail, do której należy w Polsce m.in. sieć sklepów prasowych InMedio i Relay oraz sklepy 1Minute, Virgin i Hubiz.
Jak podkreśla prezes firmy Loukas Notopoulos, poszerzenie sieci sprzedaży o punkty stacjonarne pozwoli lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, którzy krótkoterminowymi pożyczkami finansują na przykład większe zakupy przez internet albo w galeriach handlowych. To element strategii spółki, która skupia się na pojęciu „omniobecności”, czyli obecności w wielu kanałach sprzedaży.
– Bardzo dużo mówi się o dostępie do klienta poprzez różne kanały. Konsumenci mogą dotrzeć do nas przez telefon komórkowy, jak i na zwykłym laptopie. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku naszych charakterystycznych klientów, którzy biorą jedną lub dwie pożyczki w ciągu roku, żeby sfinansować zakupy przez internet. Ale konsumenci robią też zakupy w centrach handlowych, dlatego musimy być dostępni wszędzie, na przykład w sklepach InMedio, gdzie klient może wziąć pożyczkę i dostać pieniądze na miejscu – tłumaczy Loukas Notopoulos.
Umowa podpisana z Legardere Travel Retail pozwoli Vivusowi na rozszerzenie sieci sprzedaży stacjonarnej o ponad 620 lokalizacji na terenie całej Polski. Punkty handlowe, należące do międzynarodowej grupy, znajdują się w często uczęszczanych miejscach, takich jak lotniska, duże dworce i punkty przesiadkowe, stacje metra czy galerie handlowe.
Prezes firmy podkreśla, że strategia Vivus Finance skupia się na prostocie, dlatego wnioskowanie o pożyczkę ma być bardzo proste i zajmować nie więcej niż 15 minut. Po tym czasie klient, który zostanie pozytywnie zweryfikowany, będzie mógł otrzymać pieniądze w gotówce lub przelewem na wskazane konto.
– Klient, który chce kupić ubrania, sprzęt RTV, AGD albo sfinansować inny zakup, wchodzi do sklepu InMedio. Na miejscu może zawnioskować o pożyczkę i od razu otrzymać gotówkę. To jest właśnie omniobecność. Jesteśmy jedyną firmą, która ma tak szeroką sieć sprzedaży. Obecnie testujemy również inne kanały sprzedaży detalicznej, takie typowe convenience store – mówi Loukas Notopoulos.
Magdalena Charczuk, dyrektor ds. marketingu w Legardere Travel Retail zaznacza, że współpraca z Vivusem wpisuje się też w strategię rozwijania portfolio usług, dostępnych w punktach handlowych należących do grupy. Podstawę oferty InMedio, Relay czy 1Minute stanowią książki, prasa, słodycze i przekąski. Jednak klienci coraz częściej szukają też prostych i łatwo dostępnych usług, w tym również finansowych.
– Przykładowo,usługa przekazów pieniężnych, którą realizujemy od trzech lat z Western Union, stale się rozwija. Jest potencjał i zapotrzebowanie na tego typu usługi finansowe w naszej grupie docelowej. Dlatego też my konsekwentnie od kilku lat rozszerzamy portfolio naszych usług pozamaterialnych, komplementarnych do oferty produktowej. Sieci sklepów prasowych i sklepów typu convenience, aby rozwijać się na dość trudnym i konkurencyjnym rynku, muszą cały czas myśleć o rozszerzaniu swojej oferty i budowaniu swoich przewag konkurencyjnych – mówi Magdalena Charczuk.
Czytaj także
- 2024-09-27: Zmiany klimatu zagrażają produkcji kawy. Susze pogłębiają trudną sytuację rolników
- 2024-09-11: Pierwsze pożyczki na zieloną transformację trafiają do miast. Do końca roku zostanie podpisanych 200 umów
- 2024-08-30: Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi
- 2024-08-21: Prawie połowie najemców zdarzyły się opóźnienia w czynszu. Co 10. zwlekał co najmniej miesiąc
- 2024-09-18: Właściciele mieszkań obawiają się nierzetelnych najemców. Rynek najmu profesjonalizuje się bardzo powoli
- 2024-08-26: Polska nie może się uwolnić od węgla. Wszystko przez brak inwestycji w modernizację sieci elektroenergetycznych
- 2024-08-14: Coraz więcej odmów przyłączenia do sieci dla źródeł OZE. Problemy ma nie tylko Polska
- 2024-07-25: Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
- 2024-07-11: Farmaceuci z coraz większą rolą w opiece zdrowotnej. Apteki zasilają budżet olbrzymią kwotą [DEPESZA]
- 2024-07-15: Rynek znów wierzy w obniżki stóp w USA po wakacjach, w Polsce się na nie nie zanosi. To zwiastuje umocnienie złotego, osłabienie dolara i wzrost cen złota
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października
Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.
Transport
Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych
Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu. – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.
Problemy społeczne
Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania
Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.