Newsy

TUI straci 300 tys. zł na odwołaniu wyjazdów do Egiptu

2013-08-27  |  06:35

TUI Poland straci na odwołaniu wyjazdów turystów do Egiptu ok. 300 tysięcy złotych. Prezes touroperatora podkreśla jednak, że najważniejsze jest zapewnienie turystom bezpieczeństwa. Jak informuje TUI, trzy czwarte osób, których wyjazdy do Egiptu zostały odwołane, wybiera zastępczy wyjazd do innego kraju.

Odkąd MSZ wydał komunikat „Nie podróżuj”, klienci mają możliwość odstąpienia od umowy. Tak naprawdę to my odstąpiliśmy od umowy, anulowaliśmy wyjazdy, zwracamy pieniądze. Klienci mają możliwość wyboru, czy życzą sobie zamienić na inną wycieczkę, na inny cel podróży, na inny termin, czy po prostu chcą wziąć pieniążki i zostać w domu – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Marek Andryszak, prezes zarządu TUI Poland.

Andryszak przyznaje, że odwołanie wyjazdów do Egiptu oznacza dla biura stratę nawet 300 tys. złotych. Wyniki touroperatora będą gorsze niż zakładano, ale Andryszak nie przewiduje większych kłopotów związanych z tym dodatkowym obciążeniem. Tym bardziej, że wielu turystów, którzy wykupili wakacje w Egipcie decyduje się na inną wycieczkę u tego samego touroperatora. Aż ok. 75 proc. osób poleci na wakacje do innego kraju.

Najpopularniejsze kraje wybierane przez klientów TUI w zamian za Egipt to Turcja, Bułgaria, Grecja oraz Wyspy Kanaryjskie. Wyjazdy do Bułgarii są zwykle nieco tańsze od oryginalnie zaplanowanych wakacji w Egipcie, pozostałe cele podróży są droższe.

Reakcja klientów była bardzo pozytywna. 25-30 proc. rezygnuje na dzień dzisiejszy, pewnie wrócą później – zaznacza Andryszak.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych wydało 21 sierpnia ostrzeżenie przed podróżami do Egiptu. Po przejęciu władzy przez armię na początku lipcu w kraju jest niespokojne. W połowie sierpnia doszło do eskalacji starć między wojskiem a protestującymi zwolennikami islamistycznego Bractwa Muzułmańskiego oraz wywodzącego się z niego obalonego prezydenta Muhammada Mursiego. W wyniku walk zginęło ok. 900 osób. Choć ośrodki wypoczynkowe są spokojniejsze niż duże miasta, MSZ odradza podróż i ostrzega przed możliwym pogorszeniem sytuacji.

TUI Poland, które jest drugim największym touroperatorem w Polsce i miało w ubiegłym roku ok. 20-proc. udział w rynku, wkrótce po komunikacie MSZ zadecydowało o odwołaniu wszystkich wyjazdów do Egiptu. Podobnie postąpiło kilka innych dużych biur, w tym Itaka oraz Neckermann.

My kompletnie zastopowaliśmy wyloty z Polski do Egiptu. Nie latamy, nie zawozimy pasażerów. Zabieramy resztki pasażerów i wracamy z nimi do Polski – podkreśla Andryszak.

Andryszak podkreśla, że choć ośrodki wypoczynkowe są wciąż bezpieczne, obecna sytuacja uniemożliwia turystom korzystanie z całej oferty wyjazdu. Biuro podróży nie jest w stanie zagwarantować bezpieczeństwa poza ośrodkiem wypoczynkowym, czyli nawet w trakcie spacerów po mieście, a także w trakcie wycieczek fakultatywnych.

Jeżeli ktoś chce wyjść na promenadę, przejść się po mieście, my musimy dbać o to, żeby to było w pełni zabezpieczone. Jeżeli nie jesteśmy tego pewni i MSZ to formalizuje poprzez swój komunikat, w tym momencie jesteśmy zdania, że nie powinniśmy zawozić turystów do takich miejsc – zaznacza prezes TUI Poland.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Powrót do hossy na kryptowalutach może potrwać kilka lat. Podlegają one tym samym cyklom koniunkturalnym jak giełda czy rynek obligacji

– Rynek kryptowalut jest oparty na spekulacjach. Wydaje się, że duża zmienność i spekulacyjność tych aktywów jeszcze trochę potrwa. Jednak wraz z pojawieniem się na tym rynku większych graczy zwiększy się też płynność, co zapewni trochę więcej stabilizacji. O ile możemy w ogóle o niej mówić w przypadku kryptowalut – mówi Christina Kucinska z Polish Blockchain Association. Jak podkreśla, obecne spadki notowań bitcoina to głównie efekt sytuacji gospodarczej, która powoduje, że inwestorzy przesuwają kapitał na mniej ryzykowne aktywa. Duża część analityków i inwestorów optymistycznie postrzega jednak jego potencjał i wieloletnie perspektywy cyfrowej waluty. 

Handel

Za kilka lat co piąte piwo sprzedawane przez Kompanię Piwowarską będzie bezalkoholowe. Browary firmy odpowiadają dziś za 41 proc. tego rynku

Kompania Piwowarska w 2021 roku miała największy, przekraczający 41 proc., udział w całości sprzedaży piwa bezalkoholowego w Polsce. Do 2030 roku co piąte piwo w ofercie firmy nie będzie zawierało alkoholu. – Nie dążymy do zwiększenia poziomu spożycia piwa na osobę, tylko sugerujemy konsumentom wybór napojów dobrej jakości oraz piw bezalkoholowych – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej. Jak wskazuje, promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu to jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju spółki. Właśnie ukazał się jej raport zrównoważonego rozwoju 2021 „Lepsza Przyszłość 2030”.

Firma

Warszawski kampus innowacji w dwa lata zgromadził 150 firm i start-upów. W planach jest dalsza ekspansja

– Udało nam się zbudować centrum innowacji i biznesu w bardzo trudnym okresie pandemii – mówi Jerzy Brodzikowski, general manager CIC Warsaw. Po dwóch latach od uruchomienia na warszawskim Kampusie Innowacji działa już ponad 150 firm i start-upów. Skupiona wokół niego społeczność liczy około pół tysiąca osób, a w przestrzeni biznesowej CIC Warsaw każdego miesiąca odbywa się też około setki eventów, w tym m.in. Thursday Gathering, czyli coczwartkowe spotkania networkingowe dla społeczności innowatorów. W planach jest dalsza ekspansja i kolejne inicjatywy wspierające młode biznesy. – To będzie biuro turystyki innowacyjnej, którego celem będzie promowanie warszawskiego ekosystemu innowacji – zapowiada Aureliusz Górski, co-founder CIC Warsaw.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.