Newsy

Turyści ruszyli do biur podróży. Na narty najczęściej wybierają kurorty włoskie i austriackie

2016-01-13  |  06:25
Mówi:Magda Plutecka
Funkcja:rzeczniczka Neckermann Polska
  • MP4
  • Na kilka dni przed feriami ruch w biurach podróży się zwiększa. W Neckermannie sprzedaż wyjazdów zimowych wzrosła w ostatnim tygodniu o 50 proc., a turystów przyciągają m.in. nieco niższe niż przed rokiem ceny. Narciarze najczęściej wybierają kurorty we Włoszech i Austrii, z dojazdem własnym. Z kolei ci, którzy chcą wypocząć w ciepłym klimacie, najchętniej podróżują na Wyspy Kanaryjskie.

    Jak tylko pojawił się śnieg, a w tym roku pojawił się z dużym opóźnieniem, Polacy przystąpili do rezerwacji wyjazdów. Ostatnie dni to bardzo duża dynamika sprzedaży wyjazdów narciarskich – notujemy nawet 50-proc. wzrosty sprzedaży. Jak tylko ten trend się utrzyma, to będziemy mogli mówić o kilkuprocentowym wzroście sprzedaży imprez narciarskich do roku poprzedniego – mówi Magda Plutecka, rzeczniczka Neckermann Polska.

    Preferencje klientów na sezon zimowy nie zmieniają się znacząco. Królują Alpy. 80 proc. wyjeżdżających z Neckermannem wybiera stoki we Włoszech i w Austrii. Główny powód to gwarancja śniegu przy dobrej pogodzie, ale turyści doceniają też dobrą infrastrukturę, świetną kuchnię oraz wygodny dojazd.

    To ważne, bo większość narciarzy udaje się do kurortów własnym środkiem transportu. Val di Sole, Val di Fiemme, Val Gardena i Livigno to najczęściej wybierane regiony wypoczynku we Włoszech. Do Austrii najchętniej udajemy się do regionu salzburskiego, aczkolwiek ci bardziej wymagający narciarze udają się do takich miejscowości, jak Ischgl, Saalbach-Hinterglemm czy Sölden – wymienia Plutecka.

    W stosunku do ubiegłego sezonu ceny wyjazdów narciarskich są o kilka procent niższe. Jak wyjaśnia rzeczniczka Neckermann Polska, nie wpłynął na to kurs złotego do euro, ale warunki pogodowe.

    Początkowy brak śniegu spowodował opóźnienia w rezerwacjach zimowych wyjazdów, a przez to wzrosła konkurencja i stopniały marże. Finalnie cena dla klienta jest atrakcyjniejsza niż w roku poprzednim – mówi Plutecka. – Planując wyjazd narciarski, warto zwrócić również uwagę na koszty dodatkowe, np. na cenę skipassów. W naszej ofercie klienci znajdą wiele obiektów ze skipassami w cenie. Umożliwiamy też ich rezerwację przed wyjazdem po preferencyjnych cenach.

    Tygodniowy wyjazd na narty do Livigno we Włoszech, z pobytem w trzygwiazdkowym hotelu z dwoma posiłkami to koszt od 1,9 tys. zł na rodzinę, czyli dwie osoby dorosłe i dziecko. Rodzinny pobyt w Alpach austriackich kosztuje od 2,1 tys. zł, a tygodniowy wyjazd na narty do Wisły w Polsce to koszt od około 1,1 tys. zł na rodzinę.

    Zima to dla wielu osób najlepszy czas na wypoczynek i regenerację na ciepłej plaży. W tym roku Egipt oddał palmę pierwszeństwa Wyspom Kanaryjskim, które cenimy ze względu na różnorodność krajobrazową, ale też bardzo dobry klimat. W tej chwili temperatury przekraczają tam 20 stopni Celsjusza – mówi Magda Plutecka.

    To również dobry czas, żeby wybrać się w egzotyczną podróż. Zwolenników tego typu wyjazdów przybywa. Neckermann w tym roku notuje 20-proc. wzrost sprzedaży takich ofert.

    Na pewno jest to związane z poszukiwaniem nowych miejsc wypoczynku, ale też z coraz większą siatką połączeń i atrakcyjniejszymi cenami pobytu na egzotycznych kierunkach. Kuba, Dominikana, Meksyk to najchętniej wybierane przez Polaków miejsca. W tym roku notujemy również wzrost zainteresowania Kenią, Jamajką i Malediwami – mówi Magda Plutecka.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.