Newsy

Biura podróży sprzedają coraz więcej wyjazdów na narty

2013-08-29  |  06:05

Powoli przybywa osób, które wykupują wycieczki narciarskie w biurach podróży. Mogą one być tańsze i łatwiejsze w organizacji niż indywidualnie zaplanowane wakacje. Zimowe wyjazdy są jednak wciąż znacznie mniej popularne od letnich, kupowanych nawet poza sezonem.

– Odsetek narciarzy, którzy wykupują ofertę w Travelplanet wzrasta, ale wciąż 2/3 zimy to jest oferta letnia. Wciąż 2/3 naszych klientów wybiera jednak przedłużenie wakacji i goni lato. To w ubiegłych latach były głównie Egipt i Wyspy Kanaryjskie – podkreśla Jarosław Kałucki z Travelplanet.pl.

Dodaje, że wśród narciarzy rośnie popularność całorocznych lub rozpoczynających sezon bardzo wcześnie ośrodków na lodowcach. Wiele osób decyduje się na wyjazd np. do Austrii na lodowce Hinterux lub Stubai. Większość z nich wybiera dojazd własny. Kałucki zauważa, że dla osób z południa Polski podróż samolotem jest po prostu nieopłacalna, bo odległość jest zbyt mała.

Natomiast osoby z północnej Polski coraz częściej wybierają oferty z przelotem. Cześć z nich decyduje się na lot przewoźnikami niskokosztowymi, którzy na zimę uruchamiają połączenia przeznaczone szczególnie dla narciarzy.

 Jeśli policzy się koszt podróży, winiety, paliwo, czas przejazdu itd., to okazuje się, że oferta tanich linii z busem, który w dwie godziny dowozi do ośrodka, jest znacznie bardziej atrakcyjna. A ponieważ profesjonalne biura podróży potrafią to spakietować znacznie taniej niż indywidualni turyści, przewiduje, że raczej odsetek korzystających z pakietów biur podróży będzie wzrastał – prognozuje Kałucki.

Według niego coraz więcej osób będzie korzystać z oferty biur podróży, bo to po prostu wygodniejsze, a często również tańsze. Osoby, które wolą same organizować swój wyjazd muszą przeznaczyć dużo czasu na porównywanie ofert, negocjacje cen oraz prowadzenie korespondencji elektronicznej po angielsku lub niemiecku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

Polityka

Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.