Newsy

Ruch w biurach podróży z powodu ferii rośnie. Najpopularniejsze narty w Alpach i wypoczynek na Kanarach

2015-01-15  |  06:30
Mówi:Magdalena Plutecka-Dydoń
Funkcja:rzecznik prasowy
Firma:Neckermann Polska
  • MP4
  • W poniedziałek uczniowie z czterech województw rozpoczną ferie. Ruch w biurach podróży jest większy niż przed rokiem. Ciepła zima w kraju skłania miłośników nart do wyjazdu do Austrii czy Włoch. Nie brakuje jednak turystów, którzy w środku zimy wybierają wypoczynek na ciepłych plażach Wysp Kanaryjskich, Maroka czy Egiptu.

    Ferie to najpopularniejszy czas zimowego wypoczynku. W tym roku wiele rodzin spędzi je za granicą. Notujemy 18-proc. wzrost liczby klientów, którzy wyjadą w tym czasie, porównując do analogicznego okresu poprzedniego roku. Królują narty, aczkolwiek nie brakuje również zwolenników ciepłych temperatur i rodzinnego wypoczynku w słońcu – mówi agencji Newseria Biznes Magda Plutecka-Dydoń, rzecznik prasowy biura podróży Neckermann Polska.

    W ubiegłym sezonie zimowym ponad 70 proc. wszystkich korzystających z usług biur podróży wybrało plażowanie – wynika z badania Travelplanet i Expander Advisors dotyczącego sezonu zimowego 2013/2014 (od 10 grudnia do końca marca). Plutecka-Dydoń podkreśla, że początek roku to dobry okres dla poszukujących okazji, można wówczas znaleźć atrakcyjne cenowo wyjazdy. Największą popularnością cieszą się Wyspy Kanaryjskie, Maroko i Egipt, ale rośnie także liczba osób wybierających egzotykę.

    W tym roku możemy mówić o wzroście zainteresowania dalekimi kierunkami, również ze względu na wiele możliwości wylotu i atrakcyjne ceny. Bezpośrednie loty na Kubę czy do Meksyku powodują, że te kierunki są coraz chętniej wybierane przez rodziny na ferie – mówi Plutecka-Dydoń.

    Największym zainteresowaniem cieszą się komfortowe hotele położone przy plaży z bogatą infrastrukturą zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Za tygodniowe wakacje w Egipcie w hotelu z opcją all inclusive trzyosobowa rodzina zapłaci od 5,4 tys. zł. Niewiele więcej za pobyt na Wyspach Kanaryjskich. Egzotyka to propozycja dla bardziej zamożnych, jedna osoba musi liczyć się z kosztami ok. 5-6 tys. zł.

    W ubiegłym roku na narty zdecydowało się 28 proc. wszystkich wyjeżdżających na urlop w sezonie zimowym (badania Travelplanet i Expander Advisors). Zdecydowana większość miłośników białego szaleństwa, bo blisko 80 proc., wybrała stoki w Austrii i we Włoszech. W tym roku liczba ta może być jeszcze większa. Turystów skłania do tego ciepła zima w kraju, bo w Alpach, w przeciwieństwie do polskich gór, śniegu jest pod dostatkiem. Rodziny doceniają też dobrą infrastrukturę i atrakcje dla najmłodszych.

    W większości kurortów bez kłopotów znajdziemy szkółkę narciarską, gdzie będziemy mogli zostawić dziecko pod okiem profesjonalistów. Wiele ośrodków we Włoszech, w Austrii, a także Czechach czy na Słowacji oferuje dodatkowe atrakcje, takie jak tory saneczkowe, lodowiska czy zabawę w snowparkach – wymienia Plutecka-Dydoń.

    Podkreśla, że ceny imprez narciarskich za granicą są porównywalne do tych w ubiegłym roku. Tańsza jest benzyna, co cieszy turystów, którzy zdecydowali się na opcję z dojazdem własnym. Wzrosła za to średnia cena przeznaczana przez klientów Neckermanna na rodzinny wypoczynek na nartach. Powodem jest to, że wybierają oni coraz wyższy standard hoteli.

    Tygodniowy wypoczynek w Austrii, w rejonie Kaprun, w hotelu 3-gwiazdkowym z dwoma posiłkami będzie kosztował rodzinę – dwie osoby dorosłe i dziecko – już od 2,4 tys. zł, w Czechach, w Harrachovie, od 1,6 tys. zł – ocenia rzeczniczka Neckermann Polska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.