Newsy

TV Trwam z miejscem na multipleksie? KRRiT rozpisze konkurs szyty na miarę

2012-11-29  |  06:55
Supernews
Mówi:Jan Dworak
Funkcja:Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
  • MP4

    Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapowiedziała, że w kolejnym konkursie koncesyjnym, który zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku, jedno z miejsc zostanie przeznaczone dla stacji o charakterze społeczno-religijnym. Na wygraną liczy TV Trwam, której nie udało się zdobyć pasma w pierwszym podejściu. Choć telewizja o. Tadeusza Rydzyka nie ma już teraz bezpośredniej konkurencji, to przewodniczący KRRiT zapowiada, że "konkurs będzie konkursem" i wszystkie oferty będą w równym stopniu brane pod uwagę.

     Przeprowadziliśmy bardzo dokładną analizę treści wszystkich kanałów obecnych na multipleksach, do tego nas zobowiązuje ustawa i z tego wyciągamy wnioski. Dlatego na pewno będzie sformułowana oferta, jeśli chodzi o kanał społeczno-religijny – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

    KRRiT ma w drugiej połowie grudnia ogłosić drugi konkurs na miejsca, które na MUX-1 w 2014 roku zwolni telewizja publiczna (ma przyznane miejsca na MUX-3). Docelowo pierwszy multipleks ma być całkowicie komercyjny, a sygnał TVP1 w formacie HD oraz TVP2 i TVP Info przekazuje jedynie tymczasowo.

    W pierwszym przetargu o miejsca na multipleksie TV Trwam się nie udało. O cztery miejsca ubiegało się aż 17 chętnych, a koncesje ostatecznie otrzymali: ATM Rozrywka TV, Eska TV, Polo TV i TTV. Telewizja ojca Rydzyka odpadła, jak tłumaczyła później KRRiT, ze względu na niepewną sytuację finansową. Nadawca TV Trwam, Fundacja Lux Veritatis, zaskarżył tę decyzję rady do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Ten w maju tego roku skargę odrzucił.

    Wygrana TV Trwam wydaje się być przesądzona po tym, jak grupa ITI zdecydowała o zakończeniu produkcji kanału Religia.tv. W przyszłym roku w programie będą nadawane jedynie powtórki i produkcje wcześniej zakupione. Mimo to Jan Dworak zapewnia, że to będzie rzeczywisty konkurs.

     – Jest bardzo wyraźnie wyrażona potrzeba dotycząca TV Trwam i programu o charakterze społeczno-religijnym, ale konkurs będzie konkursem – zastrzega przewodniczy KRRiT. – Będziemy porównywali wszystkie oferty, które do nas spłyną – podkreśla.

    Przypomina przy tym także, że nieprzyznanie Fundacji Lux Veritatis miejsca na multipleksie nie oznacza, że wraz z wyłączeniem telewizji analogowej w Polsce (w lipcu 2013 roku) TV Trwam przestanie być dostępna dla odbiorców. KRRiT przyznała jej nową, 10-letnią koncesję i stacja nadal będzie odbierana za pomocą anten satelitarnych i w sieciach telewizji kablowej.

    Fundacja zapowiedziała w czerwcu tego roku uruchomienie nowej stacji telewizyjnej dla młodzieży – TVM1. Według zapowiedzi założyciela fundacji ojca Tadeusza Rydzyka, kanał w pierwszej kolejności ma trafić na satelitę. Redemptorysta nie wykluczył, że będzie także starał się o miejsce dla niego na naziemnym multipleksie cyfrowym.

     – Nic nie wiem o tym, z jakim kanałem wystartuje TV Trwam. Znam wypowiedzi ojca Tadeusza Rydzyka, że chce umieścić TV Trwam taką, jaką znamy z nadawania satelitarnego i kablowego. O kanale młodzieżowym wspominał, ale nie wiem, czy taka oferta będzie przez KRRiT sformułowana – zaznacza Jan Dworak.

    Zgodnie z warunkami koncesji TV Trwam to kanał o charakterze edukacyjno-poradnikowym i religijnym. Jego średnia oglądalność to nie więcej niż 5 tys. osób, czyli mniej więcej tyle samo, ile ma nowo powstała TV Puls 2.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Kalendarium

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Ochrona środowiska

    Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

    1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

    Patronaty Newserii

    Gala Złote Spinacze 2019

    Handel

    Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

    W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

    Problemy społeczne

    Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

    Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

    Handel

    Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

    Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.