Mówi: | Andrzej Płochocki |
Funkcja: | barman |
Firma: | Stock Polska |
W karnawale rośnie sprzedaż alkoholu. W niektórych kategoriach nawet o 50 proc.
Karnawał to czas zwiększonej sprzedaży alkoholi. W przypadku niektórych trunków wzrost ten może sięgnąć nawet 50 proc. W okresie tym Polacy chętniej sięgają po mocne alkohole, zwłaszcza po marki premium. Szczególną popularnością cieszą się wysokiej jakości wódki czyste oraz whisky. Polacy są też coraz bardziej skłonni do eksperymentów – chętnie sięgają po innowacyjne produkty, np. popularną w tegorocznym karnawale wódkę gazowaną.
Dla większości Polaków alkohol to wciąż nieodłączny element karnawałowej imprezy, zarówno w klubie, jak i na domówce. W okresie tym sprzedaż wódek wyraźnie rośnie. Na karnawałowe spotkania towarzyskie Polacy wybierają przede wszystkim mocne, wysokoprocentowe trunki. Służy temu atmosfera powszechnie panującej fiesty. Szczególną popularnością cieszą się wódki, zarówno czyste, jak i smakowe. Według Centrum Monitorowania Rynku generują one blisko 30 proc. obrotu spośród wszystkich alkoholi w sklepach małoformatowych. Polacy lubią też być jednak zaskakiwani.
– W tym roku ciekawostką karnawałową jest pojawienie się Stock Sparkling, czyli wódki gazowanej. Bardzo dużo osób sięgało po ten produkt z ciekawości, bo nie znało go wcześniej. Okazało się, że ta innowacyjna wódka znalazła sporo fanów, którzy ten alkohol polubili i często wracali do baru po ten produkt – mówi agencji informacyjnej Newseria Andrzej Płochocki, barman Stock Polska.
Polacy coraz chętniej sięgają także po whisky, która generuje ok. 3 proc obrotu. W karnawale Polacy chętnie piją whisky w postaci koktajlu – często wybierane są drinki typu sour – na bazie bourbona i na przykład soku pomarańczowego.
Zdaniem ekspertów Polacy coraz bardziej świadomie wybierają alkohol i chętniej sięgają po produkty wysokiej jakości.
– Nie szukamy już tylko zwykłej wódki, ale czegoś więcej. Alkohol ma nieść ze sobą pewien przekaz, jakąś historię. Bardzo dobrym przykładem jest pojawienie się na rynku bardzo fajnego produktu – wódki Amundsen, która została stworzona na cześć zdobycia bieguna południowego – mówi Andrzej Płochocki.
Polacy są też coraz bardziej skłonni do eksperymentów. Chętnie sięgają po nowe produkty, także te z wyższej półki cenowej, oraz nowatorskie połączenia smakowe. Wybór alkoholu uzależniony jest nie tylko od indywidualnych preferencji, lecz także od płci. Mężczyźni częściej decydują się na mocniejsze trunki, kobiety zazwyczaj preferują alkohole o mniejszej zawartości procentów i delikatniejszym smaku.
– Kobiety również bardzo często sięgają po drinki sour, które są słodko-kwaśne, orzeźwiające. To koktajl trafiający w gusta zarówno mężczyzn, jak i kobiet – mówi Andrzej Płochocki.
Zdaniem ekspertów wzrost sprzedaży alkoholu zaczyna się w Polsce już w grudniu, gdy Polacy kupują trunki na świąteczny stół i imprezę sylwestrową. Wtedy również chętniej niż w pozostałe miesiące roku sięgają po mocne alkohole z wyższej półki cenowej. W karnawale wyższa jest też sprzedaż win, w tym win musujących.
Czytaj także
- 2022-07-05: Polska wciąż ma problem z forsowaniem swoich interesów na arenie międzynarodowej. Brakuje też Polaków w instytucjach UE i globalnych organizacjach
- 2022-06-28: Tylko do 2035 roku będzie można kupić w UE samochód napędzany benzyną lub dieslem. Polski resort sprawiedliwości zapowiada sprzeciw
- 2022-06-09: Większość Polaków wymienia smartfony co dwa lata, ale chciałaby częściej. Na popularności zyskuje wynajem elektroniki
- 2022-04-25: Coraz więcej sieci handlowych rezygnuje z jaj od kur z chowu klatkowego. Rośnie również poparcie konsumentów dla tych decyzji
- 2022-04-11: Ekonomiści prognozują długotrwały spadek popytu na niektóre dobra konsumpcyjne. Wydatki na meble, odzież czy sprzęt AGD Polacy będą odkładać na lepsze czasy
- 2022-04-07: Duże sieci handlowe znaczącymi płatnikami podatku CIT w Polsce. Część z nich płaci go jednak w kraju pochodzenia
- 2022-03-28: Największy od dekady spadek sprzedaży piwa. Główne przyczyny to pandemia, wzrost cen i podatków
- 2022-05-12: Rewolucja cyfrowa przeniesie komunikację z klientami do rozszerzonej rzeczywistości. Dla przedstawicieli pokolenia Z to atrakcyjna opcja w procesie zakupowym
- 2022-02-18: Volvo szykuje się na rekordowo dobry rok w Polsce. Mimo problemów z dostępnością półprzewodników
- 2022-05-05: Irena Kamińska-Radomska: Polki powinny popracować nad pewnością siebie. Brak poczucia wartości jest absolutnie nieadekwatny do ich wykształcenia i rozwoju osobistego
Transmisje online
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Prawie połowa Polaków jest skłonna usprawiedliwić nieetyczne zachowania finansowe. Najczęściej pracę na czarno i unikanie alimentów
Od czterech lat obserwowany jest wysoki poziom akceptacji nieetycznych zachowań i nadużyć finansowych – pokazują badania Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Dziś takie praktyki jest skłonna usprawiedliwić prawie połowa Polaków. Najczęściej przymykają oko na pracę na czarno w celu unikania ściągania długów z pensji. Zrozumienie dla takich praktyk deklaruje ponad 61 proc. społeczeństwa. Z kolei najbardziej rygorystycznie Polacy odnoszą się do wyłudzania pieniędzy z wykorzystaniem cudzych lub fałszywych dokumentów.
Infrastruktura
Osłabienie złotego i wzrost cen surowców windują koszty budowy farm wiatrowych na Bałtyku. Brak pilnych zmian w prawie może zniechęcić inwestorów

– Cena maksymalna dla projektów offshore’owych wyznaczono na poziomie 319,60 zł, co było zgodne z ówczesnymi stawkami na Towarowej Giełdzie Energii, ale dziś są one trzyipółkrotnie wyższe – mówi Dominika Taranko, dyrektor Forum Energii ZPP. To stanowi poważne ryzyko dla inwestorów planujących budowę morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Nakłada się na nie także wzrost cen paliw, metali i innych surowców oraz osłabienie złotego. – To po prostu podważa ekonomikę tych projektów – mówi ekspertka. Trwają jednak prace nad zmianami w prawie, które zdejmą z inwestorów ryzyko związane z tak drastycznymi zmianami warunków ekonomicznych.
Transport
Miejsc parkingowych ubywa, bo miasta chcą wypchnąć ruch samochodów z centrum. Technologia pomoże lepiej wykorzystywać istniejące parkingi

Zaparkowanie samochodu w centrum Warszawy, Wrocławia czy Krakowa to poważne wyzwanie. Statystyki przytaczane przez NaviParking wskazują, że zagęszczenie ruchu w centralnych dzielnicach nawet w 30 proc. jest spowodowane przez kierowców poszukujących miejsca parkingowego. To zaś oznacza nie tylko większe korki, ale też większy hałas, dodatkową emisję spalin i duży stres u kierowcy. Tworzenie nowych parkingów nie jest dziś priorytetem miast – dążą raczej do tego, żeby wypchnąć ruch z centrów. Dlatego potrzebne są lepsze zachęty, by kierowcy wybierali inne środki komunikacji, np. autobusy, tramwaje czy mikromobilność, a także nowe sposoby na skuteczniejsze wykorzystanie istniejących parkingów.
Współpraca

Obsługa konferencji prasowych
Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.