Newsy

Warszawa: 13 grudnia jedna z ulic na Nowym Mieście zmieni nazwę

2011-12-13  |  00:15
Wszystkie newsy
Mówi:Beata Bochińska
Funkcja:Prezes
Firma:Instytut Wzornictwa Przemysłowego

Warszawa: dziś jedna z ulic na Nowym Mieście zmienia nazwę Fragment ulicy Ciasnej, w pobliżu Instytutu Wzornictwa Przemysłowego nazwany zostanie od imienia twórczyni Instytutu Wzornictwa Przemysłowego – Wandy Telakowskiej. 

 - 13 grudnia 2011 roku to bardzo ważne wydarzenie dla Warszawy. Pewna osoba – prof. Wanda Telakowska ponad 60 lat temu utworzyła na warszawskiej Starówce Instytut Wzornictwa Przemysłowego. On się mieści na ul. Świętojerskiej – róg Ciasnej.  Od 13 grudnia to już nie jest róg Ciasnej. To już nie jest ulica Ciasna, tylko pojawia się nowa ul. prof. Wandy Telakowskiej - mówi Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Wanda Telakowska stworzyła definicję wzornictwa przemysłowego.

 - Była przedstawicielką bohemy lat 30-tych, przedwojennej. Dla niej pisali wiersze Miłosz, Hemar, Tuwim, Słonimski. Osoba niezwykła – dynamit kobieta. Dzisiaj byśmy powiedzieli celebrytka i guru. A doczekała się tego, że będzie na stałe wpisana tkankę miasta i mapę Warszawy – mówi Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Instytut Wzornictwa Przemysłowego zabiegał o to ponad 20 lat. Warszawscy radni o nadaniu nazwy ulicy prof. Wandy Telakowskiej zdecydowali jednomyślnie.

Zapraszamy do oglądania transmisji on-line z tego wydarzania.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.