Newsy

Wyjazdy świąteczne i sylwestrowe coraz popularniejsze wśród Polaków, choć nadal są luksusem

2013-12-20  |  06:25
Mówi:Marzenna Myrcha
Funkcja:Kierowniczka biura TUI w Warszawie
Firma:Biuro podróży TUI
  • MP4
  • Wyjazd na narty albo do ciepłych krajów stają się alternatywą dla spędzania świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku w rodzinnych domach. Nadal można kupić wycieczki na ten okres. Rosnącą popularnością cieszą się zwłaszcza wyjazdy sylwestrowe. Łączna kwota przeznaczona w tym sezonie na wycieczki krajowe zwiększy się o 29 proc., a na zagraniczne aż o 77 proc.

    Z raportu KPMG „Zimowe plany i wydatki Polaków. Święta Bożego Narodzenia, Sylwester i wyjazdy zimowe 2013/2014” wynika, że na zabawy sylwestrowe Polacy przeznaczą o 5 proc. więcej pieniędzy niż w ubiegłym roku. Łączne wydatki wyniosą ok. 9,6 mld zł, a za wzrost odpowiada przede wszystkim rosnąca popularność wyjazdów sylwestrowych wśród zamożnych konsumentów. I mimo,że klienci rezerwują wycieczki na ten okres często już latem, nadal można znaleźć w biurach podroży takie oferty.

     – Możemy zaproponować naszym klientom wyjazdy na święta i Nowy Rok. Są to wyjazdy narciarskie, ale też jest kilka miejsc na Wyspy Kanaryjskie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marzenna Myrcha, kierowniczka biura TUI w Warszawie. – Goście w okresie zimowym często wybierają właśnie ciepłe miejsca – plaże, palmy, morze, przede wszystkim poszukujemy wszyscy słońca, którego nam obecnie tutaj trochę brakuje. 

    Popularne wśród klientów TUI od lat popularne są takie kierunki jak Wyspy Kanaryjskie, albo Phuket czy Bangkok w Tajlandii. A także Egipt, Wyspy Karaibskie, Dominikana, Meksyk i Kuba.

     – Coraz częściej klienci rezerwują takie wycieczki dużo wcześniej przed świętami – w sierpniu i we wrześniu, ponieważ te świąteczne wyjazdy cieszą się zawsze największym obłożeniem. I ta tendencja jest wzrostowa – tłumaczy Marzenna Myrcha. 

    Świąteczny wyjazd może być dobrym pomysłem zwłaszcza dla tych, którzy chcą odpocząć od gorączki przedświątecznych zakupów i przygotowań.

     – Jeżeli już mamy święta wolne, to bardzo dużo czasu spędzamy w kuchni. Kiedy wyjedziemy, zabierzemy całą rodzinę ze sobą na Wyspy Kanaryjskie, do Tajlandii czy na narty, wówczas mamy czas tylko dla rodziny i wszystkie obowiązki związane z zakupami, prezentami, gotowaniem zostają gdzieś w Polsce – podpowiada przedstawicielka biura TUI.

    Przyznaje jednak, że wycieczki w okresie świąteczno-noworocznym są droższe niż na przykład w styczniu.

    Jak wynika z raportu KPMG, wyjazdy zimowe nadal są luksusem, na który stać stosunkowo niewiele Polek i Polaków. W tegorocznym sezonie, poza okresem świątecznym i Sylwestrem, planuje je tylko 14 proc. dorosłych Polaków, zwykle są to młode i dobrze wykształcone osoby. Według szacunków wydadzą na te wyjazdy łącznie 4 mld zł.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

    Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

    Handel

    Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

    Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.