Mówi: | Marzenna Myrcha |
Funkcja: | Kierowniczka biura TUI w Warszawie |
Firma: | Biuro podróży TUI |
Wyjazdy świąteczne i sylwestrowe coraz popularniejsze wśród Polaków, choć nadal są luksusem
Wyjazd na narty albo do ciepłych krajów stają się alternatywą dla spędzania świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku w rodzinnych domach. Nadal można kupić wycieczki na ten okres. Rosnącą popularnością cieszą się zwłaszcza wyjazdy sylwestrowe. Łączna kwota przeznaczona w tym sezonie na wycieczki krajowe zwiększy się o 29 proc., a na zagraniczne – aż o 77 proc.
Z raportu KPMG „Zimowe plany i wydatki Polaków. Święta Bożego Narodzenia, Sylwester i wyjazdy zimowe 2013/2014” wynika, że na zabawy sylwestrowe Polacy przeznaczą o 5 proc. więcej pieniędzy niż w ubiegłym roku. Łączne wydatki wyniosą ok. 9,6 mld zł, a za wzrost odpowiada przede wszystkim rosnąca popularność wyjazdów sylwestrowych wśród zamożnych konsumentów. I mimo,że klienci rezerwują wycieczki na ten okres często już latem, nadal można znaleźć w biurach podroży takie oferty.
– Możemy zaproponować naszym klientom wyjazdy na święta i Nowy Rok. Są to wyjazdy narciarskie, ale też jest kilka miejsc na Wyspy Kanaryjskie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marzenna Myrcha, kierowniczka biura TUI w Warszawie. – Goście w okresie zimowym często wybierają właśnie ciepłe miejsca – plaże, palmy, morze, przede wszystkim poszukujemy wszyscy słońca, którego nam obecnie tutaj trochę brakuje.
Popularne wśród klientów TUI od lat popularne są takie kierunki jak Wyspy Kanaryjskie, albo Phuket czy Bangkok w Tajlandii. A także Egipt, Wyspy Karaibskie, Dominikana, Meksyk i Kuba.
– Coraz częściej klienci rezerwują takie wycieczki dużo wcześniej przed świętami – w sierpniu i we wrześniu, ponieważ te świąteczne wyjazdy cieszą się zawsze największym obłożeniem. I ta tendencja jest wzrostowa – tłumaczy Marzenna Myrcha.
Świąteczny wyjazd może być dobrym pomysłem zwłaszcza dla tych, którzy chcą odpocząć od gorączki przedświątecznych zakupów i przygotowań.
– Jeżeli już mamy święta wolne, to bardzo dużo czasu spędzamy w kuchni. Kiedy wyjedziemy, zabierzemy całą rodzinę ze sobą na Wyspy Kanaryjskie, do Tajlandii czy na narty, wówczas mamy czas tylko dla rodziny i wszystkie obowiązki związane z zakupami, prezentami, gotowaniem zostają gdzieś w Polsce – podpowiada przedstawicielka biura TUI.
Przyznaje jednak, że wycieczki w okresie świąteczno-noworocznym są droższe niż na przykład w styczniu.
Jak wynika z raportu KPMG, wyjazdy zimowe nadal są luksusem, na który stać stosunkowo niewiele Polek i Polaków. W tegorocznym sezonie, poza okresem świątecznym i Sylwestrem, planuje je tylko 14 proc. dorosłych Polaków, zwykle są to młode i dobrze wykształcone osoby. Według szacunków wydadzą na te wyjazdy łącznie 4 mld zł.
Czytaj także
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-04-17: Eliza Gwiazda: Teraz w koszykach ze święconką jest nawet czekolada i alkohol. Ważniejszy jest przepych niż przeżywanie tego czasu w duchu świąteczno-religijnym
- 2025-04-08: Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
- 2025-04-16: Krzysztof Skórzyński: Dla mnie Wielkanoc ma wymiar symboliczny i duchowy. Podczas przygotowań w kuchni ja jestem od wykonywania poleceń córki
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2024-12-19: Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów
- 2024-12-24: Alicja Węgorzewska: Święta Bożego Narodzenia nie są o Mikołajku, prezentach czy światełkach. W tym czasie trzeba wracać myślami do Betlejem
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-12-17: Wiktor Dyduła: W sylwestra po raz pierwszy będę pracował jako muzyk, a nie kelner
- 2024-11-14: Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.