Newsy

Zakupy od serca w Walentynki napędzą handel

2012-02-14  |  06:20
Mówi:Paweł Cymcyk
Funkcja:Manager Komunikacji Inwestycyjnej
Firma:ING Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.
  • MP4

    Promocyjne wyjazdy, kolacje dla dwojga oraz specjalne serie kosmetyków, biżuterii czy słodyczy - sklepy i restauracje kuszą zakochanych ofertami przygotowanymi specjalnie na 14 lutego. To dobra okazja, by pobudzić konsumpcję w dość "martwym" okresie dla handlowców.

    Moda na Walentynki całkiem niedawno przywędrowała do Polski zza oceanu. Ale walentynkowy biznes z sercem w tle ma się nad Wisłą coraz lepiej.

     - Dzień zakochanych, czyli Walentynki są bardzo silnie promowanym świętem właśnie przez sektor detaliczny, sprzedaż detaliczną i wszystkich tych, którzy pracują w handlu - mówi Paweł Cymcyk, analityk z ING TFI.

    Marketingowcy robią wszystko, żebyśmy w ten dzień kupowali więcej i tym samym zwiększali zysk sektora handlowego. To szczególnie istotne w lutym, kiedy impulsów do zwiększania wydatków na konsumpcję brak.

     - Z punktu widzenia sprzedawców ten dzień jest tak silnie promowany z prostego powodu, ponieważ jest między Nowym Rokiem, kiedy wydajemy bardzo dużo pieniędzy a  Wielkanocą, kiedy ta konsumpcja jest również pobudzana. Walentynki są jedynym okresem, kiedy można niejako sztucznie napędzić koniunkturę, a więc troszeczkę wymóc na konsumentach, aby wydawali więcej pieniędzy pośród tej długiej luki między styczniem a kwietniem, kiedy rzeczywiście nie ma żadnego zewnętrznego impulsu, aby pobudzić nas do większych wydatków - podkreśla Paweł Cymcyk. 

    A wydajemy rzeczywiście od serca. Z ankiety przeprowadzonej przez Silesia City Center wynika, że 41 proc. pytanych zamierza wydać od 50 do 100 zł. Co piąty ankietowany wyda na prezent nawet do 200 zł. Przeciętny Amerykanin co roku przeznacza na ten cel od 30 do 100 dolarów.

     - Widać, że ruch w tym interesie zapożyczonym ze Stanów Zjednoczonych jak najbardziej się kręci i z pewnością w tym roku i w kolejnych będzie promowany - ocenia Cymcyk.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    IX Kongres Polska Chemia

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Firma

    Warszawa dołącza do prestiżowego grona. Miasto wyrasta na jednego ze start-upowych liderów

    Stolica Polski z każdym rokiem umacnia swoją pozycję jako ważny i prężnie rozwijający się hub dla start-upów. Na potencjał tutejszego rynku wpływają m.in. wykształcona kadra techniczna, coraz większe zainteresowanie ze strony międzynarodowych funduszy i rozwinięty ekosystem wspierania innowacji. Warszawa dołączyła właśnie do prestiżowego grona miast, które mają własną edycję przewodnika „Startup Guide”. Ma on ułatwić początkującym przedsiębiorcom, również z zagranicy, start na tutejszym rynku. – To niesamowite, że ktoś w Bostonie będzie mógł wziąć go do ręki i pomyśleć: „może warto byłoby zacząć robić coś ciekawego w Europie, właśnie w Warszawie” – mówi Aureliusz Górski, dyrektor wykonawczy Fundacji Venture Café Warsaw, współinicjator przewodnika

    Prawo

    Dzieci z Ukrainy są łatwym łupem dla handlarzy ludźmi. W ewakuowaniu ich do bezpiecznych miejsc pomagają amerykańskie fundacje

    Wojna w Ukrainie stanowi bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia 7,5 mln dzieci. Według oficjalnych danych z początku maja od początku eskalacji konfliktu zginęło ich ponad 230, a kilkaset zostało rannych, ale UNICEF podkreśla, że w rzeczywistości te liczby mogą być dużo wyższe. W tej chwili tylko w samej Ukrainie 3 mln dzieci potrzebuje pilnej pomocy humanitarnej. Szacuje się też, że ok. 60 proc. z nich musiało opuścić swoje domy, a chaos związany z przemieszczaniem się ludności na dużą skalę wykorzystują handlarze ludźmi. – Wkraczają do sierocińców, korzystając na chaosie i braku nadzoru. Kiedy uda im się zdobyć paszporty dla tych dzieci, tracimy je na zawsze – mówi James Zumwalt z grupy Aerial Recovery.

    Konsument

    TikTok ogłasza współpracę z partnerami pozarządowymi. Chce promować różnorodność i bezpieczeństwo cyfrowe twórców

    Użytkownicy platform cyfrowych są coraz bardziej świadomi i coraz większą wagę przywiązuje się w nich do budowania kultury różnorodności i inkluzywności. Chodzi o różnego typu inicjatywy, które z jednej strony będą właściwie i szeroko eksponować grupy społeczne dotychczas słabo reprezentowane, z drugiej – o zwalczanie mowy nienawiści i edukowanie.  – Takie działania to od lat priorytet TikToka – podkreślają przedstawiciele serwisu, którego liczba użytkowników dynamicznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Platforma tylko w IV kwartale ubiegłego roku usunęła ponad 85 mln filmów z obraźliwymi treściami, w tym 90 proc., zanim jeszcze ktokolwiek zdążył je wyświetlić. 

     

    Współpraca

    Obsługa konferencji prasowych

    Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

    Partner serwisu

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.