Przegląd mediów

lipiec 2022

Nowy mural TIER zaprojektowany przez krakowską artystkę ozdobił ścianę budynku mieszkalnego

2022-07-14  |  14:45
Przegląd mediów

Mural to kolejna odsłona zainicjowanej w maju globalnej kampanii „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER”. Tym razem marka TIER postanowiła ozdobić ścianę jednego z budynków mieszkalnych w Krakowie na której pojawił się mural z motywem zwierzęcym. Autorką kreacji znajdującej się przy ul. Płaszowskiej 42 jest Justyna Stoszek – interdyscyplinarna artystka i krakowianka. Projekt, utrzymany w charakterystycznej dla twórczyni estetyce graficzno-malarskiej, przedstawia wilka szarego - bohatera kampanii TIER, który jest jednym z głosów zwierzęcego manifestu.

„Wszystko zaczyna się od symbiozy z naturą, poczucia jedności – z drzewem, zwierzęciem czy moją największą miłością – lasem. Bycie ambasadorką zagrożonego świata przyrody traktuję jako mój artystyczny obowiązek. Projektując mural, zależało mi na tym, aby postać wilka, symbolizującego siłę i odwagę, wywołała moment refleksji o naszych korzeniach i silnej więzi z naturą” – komentuje Justyna Stoszek, artystka interdyscyplinarna i ambasadorka ochrony środowiska naturalnego.

W zgodzie ze zrównoważonym podejściem marki TIER do środowiska, mural został wykonany przy użyciu farb oczyszczających powietrze i powstał na niekomercyjnej ścianie budynku Spółdzielni Mieszkaniowej „Saska” przy ul. Płaszowskiej 42. Pracę można oglądać przez najbliższe min. 6 miesięcy.

„Jako spółdzielnia mieszkaniowa podejmujemy inicjatywy na rzecz codziennego podnoszenia jakości i komfortu życia mieszkańców. Naszym zadaniem jest nie tylko efektywne zarządzanie przestrzenią mieszkaniową, ale również proponowanie proekologicznych rozwiązań. Dlatego z chęcią udostępniliśmy niekomercyjną ścianę budynku przy ul. Płaszowskiej 42, na której powstał mural TIER, który z jednej strony podniósł estetykę osiedla, a z drugiej – propaguje czyste powietrze” – mówi Piotr Kołodziejczyk, prezes zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Saska” w Krakowie.

„Kraków jest jednym z polskich liderów w walce o czyste powietrze, a także pierwszym miastem w Polsce, z którym podpisaliśmy porozumienie i cieszymy się, że właśnie tu powstał pierwszy w Polsce niekomercyjny mural TIER. Działania na rzecz środowiska są znacznie bardziej efektywne, jeśli podejmuje je liczniejsze grono osób i mamy nadzieję, że przekaz naszej kampanii zachęci okolicznych mieszkańców do życia w sposób bardziej zrównoważony” - dodaje Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej.

Proekologiczne podejście do życia w mieście

„Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER” to lokalna adaptacja globalnej kampanii „Behave like an animal”, za której kreację odpowiada holenderska agencja 180 Amsterdam. Zwierzęta stanowią jej motyw przewodni, a także wzór do naśladowania i inspirację do tworzenia nowoczesnych, niskoemisyjnych i szczęśliwych miast, w których najistotniejsze są wzajemny szacunek oraz dobro społeczności.

Pochłaniający zanieczyszczenia powietrza mural na krakowskim Płaszowie stanowi najnowszą odsłonę kampanii. Przedstawia on wilka szarego, bohatera kampanii, a także jeden z głosów manifestu, w którym zwierzęta zachęcają mieszkańców miast do zmiany nawyków na bardziej przyjazne środowisku. Za jego projekt oraz jego wykonanie odpowiedzialna jest interakcyjna agencja muralowa RedSheels, a za działania komunikacyjne agencja Havas PR Warsaw.

Harmonia w miejskiej dżungli

Głównym elementem kampanii TIER jest wyjątkowy wideo manifest z udziałem zwierząt, które zabierają głos w ważnej sprawie. W autorskim materiale wideo dzielą się one refleksją na temat nadmiernej i szkodliwej dla środowiska produkcji CO2, będącej efektem działań człowieka. Manifest został udostępniony na specjalnej stronie internetowej, a także wzmocniony artykułami kontekstowymi oraz komunikacją w mediach społecznościowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 14 lipca

Transmisje online

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2022

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branżę modową czekają rewolucyjne zmiany. Formuła fast fashion odejdzie do lamusa

– Idealny model biznesowy w branży modowej to zero waste, który nie stosuje surowców naturalnych, tylko wtórne. Bardzo dobry jakościowo i przez to drogi, w związku z czym konsumenci kupują te produkty rzadziej. I moim zdaniem w ciągu maksymalnie 20 lat dojdziemy właśnie do takiego modelu. Zmuszą nas do tego kwestie środowiskowe – prognozuje dr Magdalena Płonka, dyrektorka Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Jak podkreśla, marki z segmentu tzw. fast fashion już doskonale wiedzą, że ich formuła biznesowa się kończy. Dlatego w nadchodzących latach ten rynek czeka transformacja, bo szybka moda generuje dziś olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe.

Prawo

W Polsce jest ponad milion legalnie pracujących cudzoziemców. Kontrole Inspekcji Pracy wciąż wykazują nieprawidłowości w tym zakresie

Liczba obcokrajowców na polskim rynku pracy szybko rośnie. Najliczniejszą grupą są już od lat obywatele Ukrainy, których teraz dodatkowo przybywa w związku z wojną za wschodnią granicą. Z danych MRiPS wynika, że na koniec lipca 736 tys. Ukraińców pracowało i odprowadzało składki. Kontrole Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie legalności zatrudnienia cudzoziemców wciąż wykazują szereg nieprawidłowości i nadużyć, jednak ich skala nie wzrosła znacząco w ostatnich miesiącach wraz z napływem większej liczby Ukraińców. 

Farmacja

Ministerstwo Zdrowia analizuje możliwości rozszerzenia roli farmaceutów. Część nowych zadań może trafić do koszyka świadczeń gwarantowanych

Pilotaż przeglądów lekowych czy szczepienia ochronne to przykłady nowych zadań realizowanych przez farmaceutów. Eksperci pracujący w specjalnym zespole w ubiegłym roku wskazali siedem takich usług, które mogłyby być z powodzeniem wdrażane w aptekach. Rozszerzenie uprawnień farmaceutów wiąże się również z wyceną świadczeń i włączaniem ich do koszyka świadczeń refundowanych, choć niewykluczone, że niektóre usługi byłyby dostępne prywatnie. 

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.