Newsy

Relacja: Inspiratorzy Biznesu 2017

2017-12-19  |  12:00
relacja

Najlepsi menedżerowie zostali nagrodzeni przez agencję informacyjną Newseria. Nagroda Inspiratorzy Biznesu 2017 trafiła w ręce osób, które inspirują innych do tego, żeby iść w ich ślady, a także pokazują kierunki i możliwości rozwoju oraz jak nie poddawać się i nawet porażkę przekuć w sukces.

Laureaci nagrody „Inspiratorzy biznesu 2017” zostali wybrani w oparciu o sondaż. Pytanie rozesłaliśmy do ponad 100 menedżerów na przełomie października i listopada 2017 r. Poprosiliśmy o wskazanie osób zajmujących najwyższe stanowiska w firmach, które mają wpływ na rozwój firmy, branży, a także wytyczają nowe szlaki, kreują trendy, mają wpływ na jakość. A przede wszystkim tych menedżerów, którzy ich zdaniem zasługują na miano inspiratorów biznesu. Na podstawie przesłanych odpowiedzi, wybraliśmy najczęściej wskazywanych menedżerów. Nagrodzone osoby nie są rankingowane i nie ma kategorii. Reprezentują różne branże. Osoby nagrodzone nie tylko zarządzają firmami, ale i inspirują innych.

Wręczenie statuetek najlepszym menedżerom odbyło się w Pałacu Sobańskich w restauracji Amber Room 27 listopada 2017 r. Wśród nagrodzonych znaleźli się m.in. Beata Stelmach, dyrektor generalny GE na Polskę i kraje bałtyckie, Tomasz Rudolf, współzałożyciel i dyrektor generalny The Heart, Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes zarządu Rafako, Jacek Siwiński, dyrektor generalny VELUX Polska, Grzegorz Ślak, prezes zarządu Wratislavia BIOdiesel i Akwawit-Polmos, Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services, Michał Czeredys, prezes Arcus, Tomasz Misiak, założyciel Work Service,  Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska, Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizator Sportowy SA, Leszek Czarnecki, Piotr Kaczmarek, prezes zarządu Getin Holding, Olga Kozierowska, założycielka Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, Mateusz Grzesiak, przedsiębiorca, trener i konsultant.

Partnerami Gali byli: DAS Ubezpieczenia Ochrona Prawna i Libris Polska.

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.