VII Kongres Polska Chemia

16 września
w godzinach:
10:00 - 17:00 POWIADOM
Transmisje

Informacje o prezentowanym materiale

VII Kongres Polska Chemia w innowacyjnej formule TV

 

Polska Izba Przemysłu Chemicznego (PIPC) serdecznie zaprasza do udziału w VII Kongresie Polska Chemia 2020, który w tym roku już 16 września odbędzie się wyjątkowo w nowej formule telewizyjnej. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, a rejestracja odbywa się poprzez formularz dostępny na stronie www.kongrespolskachemia.pl. 

 

Kongres Polska Chemia to najważniejsze wydarzenie w przemyśle chemicznym w Polsce i jedno z największych spotkań przemysłowych w tej części Europy. Od sześciu lat Kongres Polska Chemia cieszy się ogromnym zainteresowaniem ludzi świata biznesu, polityki, organizacji branżowych, nauki – i przede wszystkim – ważnych graczy polskiego sektora chemicznego. Każde spotkanie w ramach Kongresu Polska Chemia to czas ważnych dyskusji
o sytuacji, wyzwaniach i przyszłości całej branży. W związku z pandemią COVID-19, mając na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo wszystkich uczestników, organizatorzy zrezygnowali w tym roku ze stacjonarnej formuły wydarzenia. Polska Izba Przemysłu Chemicznego postawiła na najnowsze technologie i siódmą edycję przygotowała w wyjątkowej formule tv. Uczestnicy będą mogli zobaczyć całodzienny program telewizyjny o charakterze publicystyczno-branżowym, a dzięki interaktywnym rozwiązaniom, każdy będzie mógł wyrazić swoje zdanie na temat najważniejszych aspektów związanych z przemysłem chemicznym. Warto podkreślić, że dostęp do całego wydarzenia nie wiąże się z żadnymi opłatami dla uczestników.

 

Tematyka VII Kongresu Polska Chemia skupiać się będzie wokół trzech obszarów tematycznych: gospodarka, środowisko, człowiek. W trakcie debat i paneli będą poruszane zagadnienia, które są obecnie najważniejsze dla sektora chemicznego i całego przemysłu, uwzględniając oczywiście wpływ pandemii COVID-19. Przemysł chemiczny czeka wiele wyzwań, m.in. skutki kilkumiesięcznego zamrożenia gospodarki, intensyfikacja aktywności regulacyjnej UE i nowe trendy, które zaczynają odgrywać kluczową rolę w rozwoju Polskiej Chemii. Zagadnienia środowiskowe będą szczególnie istotne w ciągu najbliższych lat, co z pewnością przełoży się na całą gospodarkę. Poruszonych zostanie także wiele innych kwestii, takich jak: inwestycje, innowacje, kadry, transport i dystrybucja oraz technologie 4.0.  

 

Tegoroczny Kongres Polska Chemia to ogromne multimedialne przedsięwzięcie, które nie ma nic wspólnego z tradycyjnym webinarium. Oprócz obejrzenia interesującego programu telewizyjnego, każdy będzie mógł także odwiedzić wirtualne stoiska partnerskie, pobrać aktualne informacje, a dodatkowo cały program będzie tłumaczony symultanicznie na język angielski, co daje nieograniczone możliwości dotarcia do obecnych i przyszłych partnerów
z całego świata. Warto dodać, że dla wszystkich uczestników dostępne będzie aktualne, elektroniczne wydanie Magazynu Polska Chemia  i multimedialne informatory kongresowe.  

 

Zapraszamy do uczestnictwa w wydarzeniu już 16 września 2020 r. na stronie: www.kongrespolskachemia.pl 

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Nowa ustawa może wykluczyć chińskie firmy technologiczne z polskiego rynku. To zahamuje wymianę handlową i rozwój polskiego przemysłu

Projekt zmiany ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, który jest w tej chwili na etapie konsultacji, może wykluczyć z polskiego rynku chińskie firmy technologiczne. – Jeżeli nowe przepisy wejdą w życie w obecnym kształcie, spotkałoby się to z pewnymi retorsjami ze strony Chin, co z kolei na pewno zaszkodziłoby polskiej gospodarce – mówi Jarosław Tworóg, wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. Jak wskazuje, projektowane przepisy stoją też w sprzeczności z przepisami o wolnym handlu i prawem międzynarodowym. Dodatkowo tak poważne zmiany na rynku mogą wiązać się z opóźnieniem we wdrażaniu technologii 5G, co z kolei przełoży się na mniejszą konkurencyjność polskiego przemysłu.

Bankowość

Branża leasingowa liczy na odbicie w inwestycjach firm. Pomóc w tym może nowa ulga na robotyzację

Cały rynek leasingowy ma zanotować w tym roku spadek wyników zamiast oczekiwanego przed pandemią rekordowego poziomu. To efekt lockdownu i chwilowo zmniejszonych inwestycji firm, mimo że niektóre segmenty, jak maszyny rolnicze i urządzenia medyczne, wciąż notują wzrosty. W najbliższych miesiącach negatywnie na rynek oddziaływać będzie koniec wakacji leasingowych, ale pozytywnym impulsem powinno być wejście w życie ulgi na robotyzację od 1 stycznia 2021 roku. Branża liczy, że korzyści podatkowe zachęcą firmy do inwestowania.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Walka ze zmianami klimatu wpływa na sposób produkcji i dystrybucji piwa. Rosną także wymagania wobec dostawców surowców

– ​Już dziś myślimy strategicznie o przyszłości naszej, społeczności, w których funkcjonujemy, oraz naszej planety – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej. Browary inwestują w odnawialne źródła energii oraz technologie, które pozwalają im ograniczać emisję dwutlenku węgla i zużycie wody przy produkcji piwa. Walczą także z problemem odpadów, wprowadzając opakowania wielokrotnego użytku oraz w pełni podlegające recyklingowi. Celem Kompanii Piwowarskiej jest również pozyskiwanie surowców i składników w stu procentach pochodzących ze zrównoważonych źródeł.

Media i PR

Dzieci potrzebują wsparcia podczas pandemii. Bajkoterapia może im pomóc w zrozumieniu i przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa [DEPESZA]

– Pandemia SARS-CoV-2 jest trudnym czasem dla najmłodszych. Wiele dzieci nie tyle boi się zachorowania, co cierpi z powodu lęku wywołanego nieprzewidywalnością otaczającego nas świata – mówi Michał Kędzierski, psycholog dziecięcy. Sposobem na oswojenie tego strachu może być bajkoterapia. Metodę tę wykorzystuje McDonald’s w nowej kampanii społecznej skierowanej do dzieci „Bajki z nowym morałem”.