A Made-in-USA Movement; Authentically American Marks 8 Years
Founded by Dean Wegner, a U.S. Army veteran, Authentically American was born out of a simple yet powerful mission: to bring jobs back to America by creating premium apparel that is made in the United States.
"After serving my country in uniform and navigating the complexities of corporate America, I saw the need—and the opportunity—to build something different. Creating an American made company wasn’t just about quality products; it was about honoring values like hard work, integrity, and resilience while investing in the people and communities that built this nation,” said Wegner.
From moisture-wicking polos to signature SWEAT activated t-shirts, Authentically American has built a national following among corporations, nonprofits, veterans, and patriotic Americans alike. Every item is designed with purpose and produced exclusively in the U.S.—supporting jobs in 11 states and helping to revive American manufacturing.
Looking Forward
Now entering its ninth year, the brand remains committed to scaling its impact and growing its product line to serve the needs of current and prospective clients, with the goal of serving more than 10,000 clients by 2030. Today, the company serves more than 1,000 businesses, charities, and consumers in all 50 states.
“We’re incredibly proud of what we’ve built,” Wegner said, “but even more excited for what’s ahead. Our goal is to continue creating high-quality American made apparel, allowing businesses across America to make an intentional investment in a product made right here in their communities.”
In addition to bringing jobs back to America, the Nashville-based company has pledged to give back to veteran- and first responder-focused charities—turning every purchase into a meaningful investment in American heroes.
ABOUT AUTHENTICALLY AMERICAN
Founded in 2017, Authentically American is a veteran owned, American made, premium apparel brand with a vision to build an iconic American brand that is truly American made. A clear point of differentiation when only 3% of the apparel in the US is American made. Authentically American serves thousands of veteran owned businesses, charities, and companies with strong patriotic values who are making an intentional American made choice for their custom branded apparel to help build employee engagement.
To learn more, visit www.authenticallyamerican.us. Where is Yours Made?
Jennifer Womble
Authentically American
JWOMBLE@authenticallyamerican.us
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Flat Steel Market Gains Momentum with 6.00% CAGR, Poised to Cross USD 817.20 Billion by 2032
Recovered Carbon Black: A Circular Economy Opportunity Worth USD 4.1 Billion by 2032
Swimming Pool Treatment Chemicals Market to Reach USD 1.53 Billion by 2032, Growing at a CAGR of 2.39%
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.