Ai Driven IMPACT award for Mould investigations at 76 years young
Career-ending Lifetime award in 2012 and brought back to life in 2025 at 76 using Ai
In 2012, Jeff Charlton received the Lifetime Achievement Award at The Dorchester Hotel, presented by Contingency Insurance Risk Magazine and sponsored by the Business Continuity Institute. Voted for by peers across the insurance and disaster recovery sectors, the award recognised his decades of pioneering work in environmental health and risk management and was thought to be the final curtain.
In 2025, Charlton was honoured again—this time with the Industry Impact Award, voted on by leaders of a Fortune 500 company and sponsored by Big Business Events. This new accolade marks the recognition of the beginning, not the end, of a career.
“This award isn’t about looking back,” said Charlton. “It’s about using everything I’ve learned to tackle today’s challenges with renewed purpose. AI and modern communication tools have allowed me to make more impact on my own in one year than I could in decades with a staff of 20”
At 76 years young, Charlton has reinvigorated his company, Building Forensics Ltd. He is working closely with healthcare professionals to address the biological and chemical hazards in homes that are increasingly being linked to chronic illness and building-related disease, which the WHO describe as the grand masquerade of the 21st Century. Typically, identifying toxigenic moulds and bacteria, Charlton matches contamination in the home to blood and urine tests to confirm exposure, location and best practice remediation protocols
As part of this renewed vision, Charlton will serve as a keynote speaker at the British Society for Ecological Medicine on 6 June 2025. He will present on emerging indoor environmental hazards, including those frequently misdiagnosed or overlooked in mainstream healthcare, and introduce his purpose-built AI robot, which is a mobile real-time lab.
Jeff Charlton – Lifetime Achievement (2012) and Industry Impact Award (2025):
Still Leading. Still Changing Lives.
________________________________________
Contact for Media Enquiries:
Jeff Charlton
Length of Hospitalization for Stage III and IV Decubitus Ulcers Before and After 2015
The Blair Memory Care Opens in Cary, NC to Strong Community Support
Premier Auto Protect Earns 2025 Buyer’s Choice Award from ConsumerAffairs, Based on Verified Customer Reviews
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.