Air Connectivity Program is planning to reach 2.5 million seats only in 2025
Air Connectivity Program is planning to reach 2.5 million seats only in 2025.
He added that "Regarding the focus market we basically focus on Europe, GCC, CIS as well and Indonesia, we are following all source markets according to our National Tourism Strategy”
The Air Connectivity Program has added more than 700,000 seats for Umrah and visitation from Europe and Asia to the market, according to Mr. Majid Khan, the CEO of the program, in a statement to "Al-Iqtisadiya."
Khan mentioned that Saudi Arabia is working to add a new destination for air connectivity this year, which will be the third for Umrah and visitation from Germany, specifically from Stuttgart to Jeddah.
The Air Connectivity Program, launched by Saudi Arabia in 2021, aims to facilitate market entry and increase expansion opportunities for air travel partners by developing current air routes and adding new routes.
Khan added that several new airlines have been included for Umrah and visitation from Europe, such as EuroWings, in addition to two new destinations from last year, namely Berlin and Cologne to Jeddah.
He pointed out that the French airline Transavia will start new flights from the Paris region to Jeddah and from Lyon to Jeddah.
The program acts as the executive enabler of the National Tourism Strategy and the National Aviation Strategy, working to enhance cooperation and build partnerships in the tourism and aviation sectors, ensuring maximum flexibility and the highest levels of quality.
He explained that starting this August, there will be a daily flight from London Gatwick Airport to Medina, which will generate approximately 180,000 seats.
It is noteworthy that the program announced earlier this year its success in attracting 12 airlines and adding 20 new routes to Saudi Arabia, totaling 1.5 million seats, with the most recent airline attracted being ITA Airways, British Airways, Eurowings, Transavia and Wizz Air.
For More Info
Communications
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

COMMUNITY SECURITY SERVICE BOLSTERS DEFENSES IN RESPONSE TO ELEVATED THREAT WARNING FROM DHS/FBI
From Messy Moments to Meaningful Memories: 'Once Upon an Amateur Mom' is a Tribute to Mothers Everywhere
Ralph Caruso’s Above The Line Production Rentals Celebrates 10 Years of Growth as Key Supplier to Top Film Productions
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.