APG Expands Sustainable Line with Fully Recyclable Mono Airless Pump Bottle
The bottle features a mono-material construction, made entirely of polypropylene (PP), which allows it to be easily recycled without disassembly. Its airless pump technology safeguards sensitive skincare and beauty formulas by minimizing exposure to air and contaminants—preserving product integrity from first pump to last.
“Today’s consumers and brands are both looking for smarter packaging solutions that respect the planet,” said Ryan Huang, Director of Marketing at APG. “By simplifying the materials without compromising design or function, the Mono Airless Bottle is a meaningful step toward that goal.”
The sleek design is offered in 15ml, 30ml, and 50ml capacities, with a dosage of 0.12cc, and is adaptable to a wide range of applications including skincare, beauty, and hygiene. Brands can further tailor the look with custom Pantone matching and decorative finishes like hot-stamping, UV metallization, and spray coatings.
“From the beginning, we’ve believed that sustainability should be built into the design process, not added on after the fact,” said Hannah Palese, Director of Communication at APG. “The Mono Airless Bottle reflects that philosophy in both its construction and its purpose.”
Founded in 2019 by Helga Arminak, CEO, APG has become a go-to packaging partner for many of the world’s most recognized beauty and personal care brands, including Estée Lauder, Sephora, P&G, Unilever, Lush, Walgreens, Johnson & Johnson, Colgate, and Victoria’s Secret. The company offers an annual production capacity exceeding 600 million units and supports both large-scale and emerging brands with a minimum order quantity (MOQ) of just 10,000 pieces.
As a women-owned, sustainability-driven business, APG has earned EcoVadis Platinum status, placing it in the top 1% of companies worldwide for environmental and social performance. The company is also recognized by RecyClass, underscoring its commitment to transparency and recyclability in packaging design.
To learn more about the Mono Airless Pump Bottle or explore APG’s sustainable packaging capabilities, visit https://apackaginggroup.com or email sales@apackaginggroup.com.
Ryan Huang
APackaging Group LLC
+1 626-385-5858
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Arab America Foundation Announces Speakers for CONNECT Empowerment Summit in New York/New Jersey, October 24-25, 2025
Hospital-acquired Bedsore and Death Claim Filed Against Alabama Hospitals
New Bedford Community Health Receives $1.5 Million Lead Gift from The Manton Foundation to Expand Access to Primary Care
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.