Komunikaty PR

Applications Open for 'Make It Accelerator' to Help Manufacturers Scale

2025-04-18  |  20:55:04
Warehouse Business Accelerator Logo

Powered by U.S. Economic Development Administration (EDA) Grant Funding

LOVELAND, CO, UNITED STATES, April 18, 2025 /EINPresswire.com/ -- The Warehouse Business Accelerator is proud to announce that applications are now open for its new Make It Accelerator program, a four-month hybrid accelerator specifically designed to support manufacturing businesses in overcoming scale-up challenges and achieving sustainable growth.

This transformative program is made possible through a $544,000 grant from the U.S. Economic Development Administration (EDA), announced earlier this year, which supports the expansion of programs that strengthen regional economic resilience and promote innovation.

“Manufacturing businesses face unique challenges, from shifting global supply chains to workforce shortages,” said Kat Hart, Program Manager for the Warehouse Business Accelerator. “We are excited to launch the Make It Accelerator—a unique program tailored to meet these challenges head-on and help manufacturing businesses grow stronger, smarter, and more sustainably.”

The Make It Accelerator features a dynamic mix of in-person cohort training, virtual mentorship, and customizable education. Participating companies will gain access to targeted resources, expert guidance, and a peer network of like-minded businesses—all focused on overcoming real-world obstacles to scaling.

A virtual information session on the Make it Accelerator program will be held on April 24, 2025 at 12 PM MT.
The application deadline is April 30, 2025. Manufacturing companies based in Northern Colorado are especially encouraged to apply. To learn more and apply, visit: https://www.warehouseinnovation.com/make-it

About Warehouse Business Accelerator and Innovation Hub
The Warehouse Business Accelerator helps manufacturing businesses grow beyond the garage. Through targeted mentorship, access to shared industrial equipment, flexible manufacturing space, and specialized programs like the Make It Accelerator, the Warehouse supports scale-up phase companies as they transition from startup to sustainable success.

Kat Hart
Warehouse Business Accelerator
+1 970-541-0991
email us here

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-08 | 03:55:21

Dialogue with Three Chords and brooklynONE Productions Celebrate Pride Month with Night of Original Theatre

Pride Month performance by Dialogue with Three Chords and brooklynONE Productions at the Tom Kane Theatre on June 26, 2025. The show features three original plays about love, longing, and queer identity.brooklynONE Productions logo. The
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-08 | 03:55:21

Business Solutions Marketing Group Unveils AI Video Marketing Program: Propelling Small Businesses to Google Page ONE

BSMG LogoVideo Marketing for Small BusinessVideo Marketing for AttorneysVideo Marketing for Law FirmsFor years, we've seen the incredible impact video has on connecting with audiences and building trust,”— Linda
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-08 | 03:55:21

Eylsia, Rising Filipina Pop Artist, Explores the Promise and Challenges of AI in Music

Eylsia, Pop Sensation and owner of Nicolas of Palm BeachLisa Pamintuan, President, Intellectual Property Intellectual Holdings, Inc.Red Python HandBag by Nicolas of Palm BeachEylsia's determination to return to music after her experiences is

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.