Australia Period Care Market is Anticipated to Hit $1,028.7 Million by 2030 (5.3% CAGR)
Australia period care market was valued at $630.0 million in 2020, is projected reach $1,028.7 million by 2030, registering a CAGR of 5.3% from 2021 to 2030.
Request Sample Copy of Report: https://www.alliedmarketresearch.com/request-sample/14685
Increase in focus on product innovations and surge in emphasis on tampons made of organic and biodegradable materials are the factors expected to fuel the growth of the period care market in Australia. The reusable period care products have gained traction in the past few years. There are many people who cannot afford the costs of buying men-struation care products regularly.
The Australia period care market is segmented on the basis of product type and distribution channel. By product type, the australia period care market is categorized into sanitary pads, tampons, liners & shields, period underwear, and menstrual cups. Sanitary pads are the most commonly used feminine hygiene products and are expected to grow at significant rate owing to increase in demand, rise in awareness, and increased government initiatives regarding men-struation care. By distribution channel, the market is divided into discount department store, department store, grocery store, pure play online, dollar stores, specialty/independent store, retail pharmacy, brick mortar online, and convenience store.
The adoption of reusable men-struation care products is on an increase owing to the rise in emphasis on the sustainable products. Most of the disposable period care products are made using plastic, which is non-biodegradable and they harm the environment. Disposable sanitary pads are one of the highest waste generators in Australia.
Sanitary pads, tampons, liners, menstrual cups, and period underwear are considered as the menstrual care or period care products. These products help absorb the menstrual fluid. Sanitary pads are the most commonly used menstrual care products among all types of period care products due to its higher penetration in Australia. Moreover, increase in number of working women in Australia has fuelled the growth of the australia period care market. Increased government initiatives to spread awareness regarding period care boosts the growth of the australia period care market. The Sustainable Period Project is an initiative in Australia that helps in educating the Australian women regarding the reusable and sustainable period care options.
The key australia period care market players profiled in this report include Unicharm Corporation, Kimberly-Clark Corporation, Procter & Gamble Co., Edgewell Personal Care Company, Knicked, Wunderthings, Modibodi, Love Luna, Juju, and Bonds. The industry is robust in nature with the presence of several large players.
LIMITED-TIME OFFER - Buy Now & Get Exclusive Discount on this Report: https://www.alliedmarketresearch.com/checkout-final/36407ca30cb6f7eed059322c0a44ec39
Bright Line Investigations LLC Licensed as Illinois Private Detective Agency, Expands Training and Security Services
Margaret Liu Collins Shares the Universal Message of Faith in Hindi Edition of 'God is Good: Revised Second Edition'
Glenn Sturm Announces Major New Projects and Celebrates Breakthrough Success Across His Catalog
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.