Author Releases Fantasy Novel Inspired by Granddaughter With Rare Disorder
An adventurous middle-grade fantasy about a girl with a rare disorder who discovers a power she never knew she had.
Research from the Cooperative Children's Book Center shows that only 3.4% of children's books feature characters with disabilities, despite the World Health Organization reporting that approximately 16% of the global population lives with a disability.
Yet characters with disabilities remain underrepresented in children’s literature—a gap McCoy hopes to help close. “That is simply unacceptable, especially when so many of those children are the true heroes,” McCoy explains.
Delilah Versus the Ghastly Grim follows a twelve-year-old girl who, after a life-threatening seizure, finds herself in a strange new world. There, she must uncover her hidden powers and confront a formidable enemy, all while searching for a way home.
Written to entertain young readers while encouraging deeper empathy, the story is both a thrilling adventure and a message of hope.
McCoy, a former teacher, nurse, school director, and U.S. military veteran, says her mission is to “help children who rarely see themselves in books feel strong, worthy, and capable of greatness.”
Ironically, McCoy worked as a director at No Limit Academy, a school for children with severe disabilities, before her granddaughter was diagnosed with Dravet Syndrome. Before writing Delilah Versus the Ghastly Grim, McCoy also had a dream about a boat called The Nord and gave Delilah’s mode of transportation the same name in the story. Later, the author learned that there is an organization called The Nord, related to disabilities, solidifying her belief that she was fated for this mission.
Delilah Versus the Ghastly Grim will be available on May 27, 2025, on Amazon and at select retailers. T. L. McCoy is also available for interviews, school visits, and community events to promote literacy, inclusion, and awareness of rare childhood disorders like Dravet Syndrome.
Contact:
T. L. McCoy
info@blueroundbookgroup.com
www.blueroundbookgroup.com
END
T. L. McCoy
Blue Round Book Group, LLC
info@blueroundbookgroup.com
Visit us on social media:
Facebook
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Protection Tax Helps Clients Resolve Unfiled Returns Before IRS Action Escalates
leagend T31 Sets New Standard for Affordable and Accurate OBD II Diagnostics
Couple Opens Unique '432Hz' Live Music Sanctuary on Spain's Costa del Sol for Summer Vibes and Son Awareness
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.